Par aktuālo Rīgā (13.02.2020.)

Par aktuālo Rīgā (13.02.2020.)

17.02.2020

Klausies Aināra Rutkēviča sarunu ar Oļegu Burovu par aktualitātēm Rīgas pilsētā.
Raidījums Par aktuālo Rīgā Radio SWH ēterā katru ceturtdienu pulksten 18:30.

Uzdod savu jautājumu šeit

Raidījuma ieraksts:

#2728 Raimonds 2020-02-04 15:59:17
Labdien! Rakstu Jums saistībā ar veloceliņu Rīgas centrs – Dārziņi. Realizētā veloceliņa oficiālais nosaukums ir Centrs – Dārziņi, liekot domāt, ka veloceliņš savieno Centru ar vienu no blīvāk apdzīvotajiem ģimenes māju rajoniem Rīgā. Patiesībā veloceliņš beidzas mazdārziņu rajonā tiešākajā vārda nozīmē, kas atrodas starp veco Rumbulas lidlauku un Daugavu, īstos Dārziņus nemaz nesavienojot, liedzot Dārziņu iedzīvotājiem jebkādu piekļuvi šim veloceliņam. Mēģināju atrast kādu celiņu vai taku no Dārziņu puses līdz veloceliņa beigām, bet piekļuvi atrast man tā arī neizdevās. Pēc google map informācijas distance ko šķir dārziņu iedzīvotājus līdz veloceliņa sākumam, jeb pareizāk sakot Centrs – Dārziņi beigām ir aptuveni 1,5km.

Jautājums sekojošs – kāpēc šis veloceliņš – 1,5 km posms tā arī netika savienots ar Dārziņiem dodot iespēju Dārziņu iedzīvotājiem piekļuvi pie šī veloceliņa?
Vai ir sagaidāms tuvākajā nākotnē, ka veloceliņš ar nosaukumu \’\’centrs – Dārziņi\’\’ tiešām savienos Dārziņus, dodot iespēju, lielai daļai Dārziņu iedzīvotājiem doties uz darbu ar velotransportu, tādā veidā nedaudz pat atslogojot intensīvo Maskavas ielas satiksmi un vienkārši piekļuvi aktīvai atpūtai Dārziņu iedzīvotājiem. Kāpēc tik apsurda situācija ar piekļuvi pie veloceliņa no Dārziņu puses?

  • Veloceļa “Centrs – Dārziņi” izbūve pilnībā nebija iespējama, jo veloceļa trasei bija vairāki apgrūtinājumi. Viens no tiem bija nekustamais īpašums, kas pieder privātīpašniekiem, kurš nedeva piekrišanu to atpirkt pašvaldības vajadzībām.
  • Savukārt rastais risinājums šķērsoja vairākus grāvjus, kā rezultātā infrastruktūras izbūvē būtu nepieciešams izbūvēt vairākus tiltiņus pār ūdens ietecēm Daugavā, rezultātā – veloinfrastruktūras izbūves izmaksas bija mērāmas vairākos miljonos.
  • Izvērtējot pieejamo finansējumu, tā iespējamo izmantošanu un lokācijas vietu tika pieņemts lēmums īstenot tos posmus, kuru īstenošanai nebija nepieciešamas milzīgas investīcijas.
  • Šajā būvsezonā Rīgas Satiksmes departaments plāno izbūvēt trūkstošos divus posmus: no Salu tilta līdz Dienvidu tiltam un no Dienvidu tilta līdz Ķengaraga ielai.
  • Īsumā atbildot uz “Vai ir sagaidāms tuvākajā nākotnē, ka veloceliņš ar nosaukumu \’\’centrs – Dārziņi\’\’ tiešām savienos Dārziņus, dodot iespēju, lielai daļai Dārziņu iedzīvotājiem doties uz darbu ar velotransportu, tādā veidā nedaudz pat atslogojot intensīvo Maskavas ielas satiksmi un vienkārši piekļuvi aktīvai atpūtai Dārziņu iedzīvotājiem” – nē nav sagaidāms.

 

#2727 Anonīms 2020-02-04 12:36:11
Labdien. Daru Jums zināmu par traucētu un bīstamu iebrauktuvi, izbrauktuvi Dzelzavas iela. Iebrauktuve, izbrauktuve atrodas starp ēkām Dzelzavas ielā 93 un 99. Traucēta un apgrūtinoša ir dēļ tā, kad tiek novietotas automašīnas tuvāk, nekā ir teikts satiksmes noteikumos. Ka rezultātā nav pārredzama izbraukšana no kreisās puses, kā arī traucē labajā pusē novietotie auto. Ieteikums: uzlikt aizlieguma zīmes stāvēt un apstāties aizliegts, norādot attālumu. kurā zīmes darbojas.

  • Rīgas domes Satiksmes departaments ir saņēmis iedzīvotāja iesniegumu, un tas tiks izvērtēts Satiksmes un transporta koordinācijas padomē (padomē piedalās RP SIA “Rīgas Satiksme”, VAS “Latvijas valsts ceļi”, Ceļu satiksmes drošības direkcijas, Pašvaldības un valsts policijas pārstāvji – tiek veikts satiksmes audits, izvērtējums, un pieņemts lēmums satiksmes uzlabošanai katrā no gadījumiem.)
  • Par lēmumu informācija būs zināma nākamnedēļ.

 

#2726 Toms 2020-01-30 19:17:32
*Atskats uz jautājumu #2562 Toms 2019-09-19 17:47:15 https://www.radioswh.lv/2019/10/par-aktualo-riga-03-10-2019/ Citāts: \”\”Krustojumā Barona/Pērnavas ielām 3 iegrimušas kanalizācijas akas ar asām malām, kur var pārsist riepas. \” **Paldies viena aka ir \”\”pacelta\”\”. Vismaz viena aka nav \”\”pacelta\”\” , tā ir dziļi iegrimusi pašā krustojuma centrā pie tramvaja sliedēm. Kā tad to darbinieki nesaremontēja, tā ir visdziļāk iegrimusi. Lūdzu pārbaudīt un salabot. **Tieši par tādām akām Piedrujas iela-Vietalvas iela-Vestienas ielu krustojumā runa bija #2557 2019-09-12 17:14:36 . Tur katru dienu braucu arī es, nekas nav mainījies. Burovs solīja \”\”pacelt\”\” tās, savest kārtībā \”\”iegrimušās\” 9 akas \”, bet nekas nav izdarīts. Izskatās, ka atbildīgie dienesti ignorē Burova solījumus. Auto brauc, atsitas un bojā piekares un diskus. Lūdzu savest arī tās akas/kapes kārtībā.

SIA “Rīgas ūdens” darbinieki apsekoja:
1) krustojumā Barona/Pērnavas ielā un secināja, ka bojāts ir viens hidranta vāks. Plānots šo akas vāku saremontēt nākamnedēļ (pēc 12. februāra);
2) Piedrujas iela-Vietalvas iela-Vestienas ielu krustojumu un secināja, ka visas SIA “Rīgas ūdens” akas ir labā stāvoklī, bojātas ir lietus kanalizācijas akas.

• Rīgas domes Satiksmes departamenta darbinieki 12.02. apsekoja Piedrujas iela-Vietalvas iela-Vestienas ielu krustojumu.
Zemāk informācija:

VESTIENAS – PIEDRUJAS IELU KRUSTOJUMS
Satiksmei lietus ūdens kanalizācijas akas nav bīstamas***.
Ielu uzturētāji regulāri apseko un, ja būs nepieciešamība, – labos.
*** akas vāka līmenis pret brauktuves segumu savienojuma vietā nepārsniedz 2,5cm.
VESTIENAS – PIEDRUJAS IELU KRUSTOJUMS
Salabota 2019.gada oktobrī.
VESTIENAS – PIEDRUJAS IELU KRUSTOJUMS
Satiksmei lietus ūdens kanalizācijas akas nav bīstamas.
Ielu uzturētāji regulāri apseko, un ja būs nepieciešamība, – labos.
*** akas vāka līmenis pret brauktuves segumu savienojuma vietā nepārsniedz 2,5cm.
VESTIENAS – PIEDRUJAS IELU KRUSTOJUMS
Salabota 2019.gada oktobrī.
VESTIENAS – PIEDRUJAS IELU KRUSTOJUMS
Satiksmei lietus ūdens kanalizācijas akas nav bīstamas.
Ielu uzturētāji regulāri apseko un, ja būs nepieciešamība, – labos.
*** akas vāka līmenis pret brauktuves segumu savienojuma vietā nepārsniedz 2,5cm.
VESTIENAS – PIEDRUJAS IELU KRUSTOJUMS
Satiksmei lietus ūdens kanalizācijas akas nav bīstamas.
Ielu uzturētāji regulāri apseko un, ja būs nepieciešamība, – labos.
*** akas vāka līmenis pret brauktuves segumu savienojuma vietā nepārsniedz 2,5cm.

 

#2725 Kārlis 2020-01-30 18:48:24
Labdien, slēgt kādu ielu, kura ir paredzēta mašīnu kustībai ir absurds. Nedrīkst ierobežot iedzīvotāju un īpašnieku tiesības brīvi piekļūt savam īpašumam. Kā arī – tieši attiecināms uz Blaumaņa ielu – šāda neprātīga satiksmes slēgšana, kurā ir medicīnas iestādes, kur piekļūst akūti saslimušie un traumētie gan cilvēki, gan dzīvnieki.

  • Nevar gluži piekrist jautātājam – tas ir vairāk tāds emocionāls vērtējums par ielu slēgšanu gājējiem.
  • Kopumā cilvēki ir apmierināti ar šo pašvaldības iniciatīvu, bet jāsaprot, ka šobrīd ielu slēgšana, ir eksperimentālā stadijā un tiek meklēti labākie risinājumi.
  • Jau šobrīd tiek izdarīti secinājumi par to, kā ielu slēgšanu labāk noorganizēt, piemēram, šobrīd ir skaidrs, ka radoši jāskata jautājums par piebraukšanu savam īpašumam un vajadzētu dot iespēju cilvēkiem, kuriem mašīnas novietotas pagalmos, izbraukt no sava pagalma un iebraukt atpakaļ.
  • Blaumaņu ielā ir krietni vairāk pagalmu nekā Tērbatas ielā, tāpēc tika novērotas situācijas, kad ar avārijas uguns palīdzību, policijas pavadībā, transportam bija iespēja braukt pa Blaumaņa ielu uz savu pagalmu.
  • Tas pats attiecas uz Blaumaņa ielas posmu no A. Čaka ielas līdz K. Barona ielai, kur pagrabā atrodas veterinārā klīnika. Sestdienās šajā klīnikā ir operāciju diena, un, attiecīgi, tika nodrošināta piekļuve transportam, lai atvestu dzīvnieku uz operāciju (Pa to laiku, kamēr dzīvnieks tika operēts, automašīna gaidīja).
  • Lai risinātu problēmsituācijas, un pēc iespējas efektīvāk integrētu šādas gājēju ielas kopējā pilsētas infrastruktūrā, tiek turpinātas diskusijas par satiksmes organizācijas iespējām ar atbildīgajām institūcijām, tai skaitā CSDD, VAS “Latvijas Valsts ceļi” un citām.
  • Kas attiecas uz operatīvo dienestu – tam tika nodrošināta piekļuve medicīnas iestādēm.
  • Šoreiz arī nebija sūdzību no piegādes transporta.

 

#2724 Māmiņa no Dārziņiem 2020-01-29 16:18:47
Labdien, mani kā dārziņu iedzīvotāju ļoti satrauc tas, ka daudzas ielas ir izbraukātas, ar bedrēm, peļķēm un milzīgiem putekļu mākoņiem pavasara-vasaras sezonā. Konkrēti: 1)Jasmīnu iela, 2)Vērmeļu iela posmā Taisnās ielas līdz Dārziņu 27. līnijai un 3)Dārziņu 23. līnija posms no Krāču ielas līdz Vērmeļu ielai. Nelīdz šķembas (kuras ir ieklātas ar putekļainu masu, kura lietus laikā pārvēršas baltos dubļos). Mēs būtu ļoti pateicīgi, ja pavasarī šajos ielu posmos būtu iespēja ieklāt samaltu asfaltu vai pat jaunu asfaltu. Ceru uz pozitīvu atbildi.

  •  Janvāra beigās notika tikšanās ar Dārziņu apkaimes iedzīvotājiem.
  • Rīgas domes Satiksmes departaments ir sastādījis rīcības plānu, lai uzlabotu pārvietošanās iespējas šajā apkaimē.
  • Jāņem vērā, ka ceļu inženieri izvērtē un katrā vietā piemēro atšķirīgus risinājumus, jo, piemēram, frēzētais asfaltbetona segums neder ielās, kuras mēdz applūst. Situācija sekojoša – mazdārziņu īpašnieki savas sētas uzcēlušas ielu sarkanajās līnijās, kur varētu izrakt, piemēram, notekgrāvjus.
  • Ja ielai tiks ieklāts asfaltbetona segums, ūdenim fiziski nebūs kur novadīties un tas krāsies māju pagalmos.
  • Tātad, jautājumā nosauktās ielas ir nodotas rīcībai Rīgas domes Satiksmes departamentam, lai pie labvēlīgiem laika apstākļiem, iespēju robežās, uzlabotu to stāvokli.
  • Minētās Dārziņu ielas, posmi (1)Jasmīnu iela, 2)Vērmeļu iela posmā Taisnās ielas līdz Dārziņu 27. līnijai un 3)Dārziņu 23. līnija posms no Krāču ielas līdz Vērmeļu ielai.) iekļautas tādās Rīcības programmās kā:
  • Ielu apputekļošanas programmā;
  • Ielu pretplūdes programmā;
  • Ikdienas ielu infrastruktūras uzturēšanā – grants seguma planēšanā, greiderēšanā, šķembu ieviešanā.

 

#2723 Jekaterina 2020-01-29 16:10:06
Kad, beidzot, būs veloceliņš Imanta-Daugavgrīva?

  • Velo ceļa “Imanta – Daugavgrīva” būvprojekta aplēses liecina, ka tā izbūve varētu izmaksāt vairāk nekā 1 miljonu eiro.
  • Šā gada finansējuma ietvaros to nebija iespējams iekļaut.
  • Rīgas domes Satiksmes departamenta plānā iekļauta tā īstenošana 2021.gadā. Apsolīt to šobrīd nevar.

 

#2722 Filips 2020-01-29 13:25:30
Sveiki. Kad būs pieejams inspekcijas atzinums par Vanša tiltu? Un, kad aptuveni varētu tikt pārbaudīts Vef, tā saucamais gaisa tilts?

  • Piesaistot alpīnistus, uzsākta Vanšu tilta speciālā inspekcija, kuras laikā veic visu vanšu sistēmas inspekciju, rāpjoties vantīs, un veicot arī pilona inspekciju.
  • Alpīnisti savu darbu veica līdz 03.02., apsekojot, veicot video un foto fiksāciju, ko analīzei tālāk nodeva inženieriem vērtēšanai, analīzei, datu apstrādei.
  • Inspekcijas ziņojums būs gatavs aprīļa beigās.
  • Šādas inspekcijas transportbūvēm jāveic reizi piecos gados, lai noteiktu tilta nestspēju un ilgmūžību. Kvalificēti inženieri un speciālisti veic detalizētu visu konstrukciju apsekošanu, nestspējas aprēķinus, tajās ievērtējot slodzes – pašsvars, ikdienas satiksmes slodze, gājēju slodze, projekta slodze, kustīgo slodžu dinamiskā iedarbība utt.
  • Rīgā kopumā ir 35 tilti, 60 satiksmes pārvadi un estakādes, 16 gājēju tilti un pārvadi, 27 tuneļi. Plānots, ka šogad šādas speciālās inspekcijas veiks 60 objektos uz tiltiem un satiksmes pārvadiem.
  • Gaisa tiltam speciālā inspekcija bija pērn – 2019.gada rudenī. Defekti tika novērsti, satiksmei drošs.

 

#2721 Mārīte 2020-01-28 17:17:45
Labdien. Lūdzu, risināt jautājumu par apgaismojumu pie 84.vidusskolas. No transporta pieturām Dzelzavas ielā līdz skolai nav apgaismojuma. Tātad, lūdzu, nodrošināt laternas uz Lielvārdes ielas. 

  • Rīgas pašvaldības aģentūra “Rīgas gaisma” (turpmāk – Aģentūra), atbildot uz jautājumu par publiskā apgaismojuma ierīkošanu Lielvārdes ielā posmā no Dzelzavas ielas līdz 84.vidusskolai, paskaidro, ka, atbilstoši Rīgas domes 2010.gada 14.decembra nolikumam Nr.84, “Rīgas pašvaldības aģentūras “Rīgas gaisma” nolikums”, Aģentūra veic esošo, līdz šim izbūvēto, pilsētas ielu apgaismojuma komunikāciju uzturēšanu, ekspluatāciju un remontu.
  • Aģentūrai piešķirto 2020. gada budžeta līdzekļu ietvaros šobrīd nav paredzēts finansējums jaunu apgaismojuma tīklu projektēšanai un izbūvei atsevišķos pilsētas rajonos un ielās.
  • Vietās, kur publiskā apgaismes infrastruktūra nav līdz šim bijusi ierīkota, jāizstrādā tehnisko dokumentāciju balstu izvietošanai un elektrolīniju izbūvei ar tālāku šo objektu būvniecību. Šie procesi iespējami tikai papildus finansējuma piešķiršanas gadījumā.
  • Pilsētā notiekošu būvniecības vai rekonstrukcijas procesu ietvaros, kas skar tādas neizgaismotas publiskās telpas, kā ielas, ietves un parkus, Aģentūra pastāvīgi pieprasa to izgaismošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem un pēc tam uzņemas to apkalpošanu. Aģentūra informē, ka gadījumā, ja šādi procesi skars minētās neizgaismotās zonas, Aģentūra pieprasīs to izgaismošanu.

 

#2720 Pilsone 2020-01-28 16:06:22
Labdien, jautājums par cilvēku drošību 49. autobusa galapunktā Rumbula. Sakarā ar to, ka 49. autobuss iet ļoti ierobežotos laikos, jāizmanto arī citi sabiedriskie autobusa maršruti, kuru pietura atrodas pretējā ielas pusē. Šajā posmā Maskavas ielai ir divas joslas vienā virzienā un divas joslas pretējā virzienā. Satiksme ir ļoti intensīva. Tumšajā laika periodā nav iespējams šķērsot ielu. Katrā ielas pusē ir uzstādi radari, kas ierobežo ātrumu. Tas vēl vairāk apgrūtina, jo mašīnas palēninot ātrumu sabrauc vienlaikus un nav spraugas, lai tiktu pāri ielai. Autobusam vispār ļoti sarežģīti izbraukt. Varbūt var rast risinājumu ar luksaforu uz sensoru. Paldies par atbalstu. 

  • Maskavas iela ir maģistrālā iela ar divām joslām katrā virzienā, kas ir izvads uz Daugavpils šoseju.
  • Ielai nepieciešama pilnīga pārbūve ar ielu infrastruktūras nodrošināšanu, drošības barjeru pārbūvi un citiem satiksmes organizācijas līdzekļu uzlabojumiem.
  • Tuvākajā laikā Maskavas ielas pārbūve nav plānota.
  • Lai kaut nedaudz atvieglotu pārvietošanos un ielas šķērsošanu, ir rasts risinājums un izbūvēta regulējama gājēju pāreja Maskavas ielā pie sabiedriskā transporta pieturvietas “Tīrumi”.
  • Luksofora izbūve diemžēl izmaksā dārgi. Ja nolemtu izbūvēt luksoforu, attiecīgi būtu jāpārbūvē krustojums, kas arī ir dārgi. Tādēļ luksofora, uz sensora, izbūve šogad netiek ieplānota.
0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes