Par aktuālo Rīgā (09.05.2019.)

Par aktuālo Rīgā (09.05.2019.)

14.05.2019

Klausies Aināra Rutkēviča sarunu ar Oļegu Burovu par aktualitātēm Rīgas pilsētā.

Raidījums “Par aktuālo Rīgā” Radio SWH ēterā katru ceturtdienu pulksten 18:30.

Uzdod savu jautājumu šeit

 

Raidījuma ieraksts:

 

#2484 Georgs 2019-04-25 11:23:58
Labdien! Vai tiek plānota Esplanādes parka ceļiņu atjaunošana? Neskatoties uz to, ka celiņi vietām ir laboti, – tas ir veikts ar septiņiem dažāda veida segumiem. Ir daudz vietu, kur segums ir pavisam sabojāts, piemēram, gar katedrāli, strūklaku pusē. Tāpat briesmīgas betona plāksnes ir ieklātas pretim Radison Blue viesnīcai. Paldies!

Kungam Georgam ir taisnība – Esplanādes celiņu un laukumu segums ir sliktā un atsevišķās vietās katastrofālā stāvoklī.

Savulaik Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments plānoja parka rekonstrukciju, bet 2014. gadā tika nolemts, ka rekonstrukcija netiks veikta.

2018. gadā Mājokļu un vides departamenta Vides pārvalde par Rīgas vides aizsardzības fonda līdzekļiem organizēja celiņu seguma atjaunošanu parka daļā starp K. Valdemāra ielu un Latvijas Mākslas akadēmiju. Vides pārvalde veiks pārējo celiņu un laukumu segumu atjaunošanas izmaksu aprēķinu un pieejamo līdzekļu ietvaros turpinās segumu atjaunošanu.

14.maijā plkst. 11.00 Esplanādes parkā notiks Rīgas domes vadības izbraukuma sēde. Sēdes laikā tiks apspriesti Esplanādes parka teritorijas labiekārtojuma jautājumi. Sēdē piedalīsies Nacionālā kultūras mantojuma, Latvijas Nacionālā mākslas muzeja, Katedrāles vadības pārstāvji, Sabiedrisko organizāciju pārstāvji u.c.

 

#2483 ArmandsJ. 2019-04-25 10:39:16
Sveiki. Sakiet lūdzu, kādēļ skaistais Latvijas karogs AB dambī ik pa laikam tiek nolaists. It kā nav nekādu īpašo svētku dienu…Cik reizes gadā tas notiek?

2017. gada 18. oktobrī biedrības Latvija karogs svinīgā dāvinājuma ceremonijā Rīgas pilsētas pašvaldībai, karogs sāka plīvot.
Karoga masts ir 60 metrus augsts, karoga izmērs – 20×10 metri!!!!!! Tādēļ arī karoga uzturēšana un nodrošinājums tā pieejamībai nav vienkāršs. Latvijas karogs uz AB dambja tiek nolaists, ja tas ir bojāts, tam vai mastam ir nepieciešama kārtējā apskate vai apkope un – ja meteoroloģisko laika apstākļu prognozes paredz vēja brāzmas virs 12 metriem sekundē, kā arī ar likumu noteiktās sēru dienās un svētku laikā, kad plānots salūts.

(No 2017. gada laika apstākļu ietekmē nolietojušies 5 Latvijas karogi, šogad ir iegādāti 6 jauni no neilona materiāla, kas atšķirībā no iepriekš lietotā poliestera, ir vieglāki un izturīgāki, turklāt, tos mazāk ietekmēs arī nelabvēlīgi laika apstākļi un citas slodzes.)

 

#2482 Osis 2019-04-24 11:45:06
Labdien. Informēju, ka ekrāni sabiedriskajā transportā vēljoprojām 100 % precīzi nefunkcionē. Tie rāda neprecīzas pieturvietas, kā arī laiku. Tā jau var aizbraukt nepareizi, ja cilvēks nav vietas pazinējs. Tāpat interesē, kas nosaka mūzikas izvēli šofera kabīnēs un receptes, multfilmas, ko raida pa ekrānu?

1. Integrētā kustības kontroles, drošības un pasažieru informēšanas sistēma, kura ieviesta RP SIA „Rīgas satiksme” (turpmāk – Rīgas satiksme) sabiedriskā transportlīdzekļos un vadības centrā, un kuras viena no sastāvdaļām ir salona pasažieru informēšanas monitori, nav gatavs standarta produkts. Šī ir unikāla sistēma, kura tika speciāli izstrādāta pēc Rīgas satiksme izvirzītajām prasībām. Prasības ir augstas, bet tas arī piešķir sistēmai unikalitāti. Ņemot vērā apjomīgo Rīgas satiksmes maršrutu un sabiedrisko transportlīdzekļu skaitu, kā arī projekta sarežģīto struktūru, veicot kopēju inteliģento transportlīdzekļa sistēmas integrāciju ar centrālo pārvaldības sistēmu un citām esošajām uzņēmuma sistēmām, salāgošanas process notiek sarežģītāk nekā plānots un vairākos gadījumos nepieciešamas papildus programmiskās izmaiņas un izstrādes. Tas nozīmē, ka lai panāktu visu ierīču pareizu un salāgotu darbību, laiku pa laikam tiek veikti sistēmas rekonfigurācijas un atjaunināšanas darbi. Līdz ar to reizēm sistēmas darbībā vēl arvien atsevišķos maršrutos, atsevišķos transporta līdzekļos var rasties atsevišķas nekorektas informācijas attēlošanas iespējas, kam rūpīgi tiek sekots līdzi un katrs gadījums tiek izskatīts un analizēts, ar nolūku rast optimālu rezultātu.
Tekošais laiks, kas tiek attēlots salona monitoros, automātiski tiek sinhronizēts no GPS satelītu signāliem un atbilst LV laika joslai.

2. Saskaņā ar starp Rīgas satiksme un tās meitas uzņēmuma “Rīgas acs” noslēgto līgumu, “Rīgas acs” nodrošina Rīgas satiksme iesniegto vizuālās informācijas materiālu pārraidīšanu sabiedriskā transporta līdzekļos uzstādītajos monitoros, un nodrošina arī citu personu iesniegto vizuālās informācijas materiālu pārraidīšanu sabiedriskā transporta līdzekļos uzstādītajos monitoros.
Attiecībā par citu personu pārraidīto informācijas materiālu un reklāmu saturu informējam, ka “Rīgas acs” ir noslēgts līgums ar “TeleBaltics” par materiālu sagatavošanu un iesniegšanu. Saskaņā ar šo līgumu par materiālu satura atbilstību normatīvajiem aktiem, tajā skaitā Reklāmas likumam, Valsts valodas likumam, Negodīgas komercprakses aizlieguma likumam, ir atbildīga SIA “TeleBaltics”. Līdz šim aizrādījumi no uzraugošajām iestādēm par normatīvo aktu pārkāpumiem nav tikuši saņemti.

3. Kas attiecas uz mūziku tramvaju, trolejbusu un autobusu vadītāju kabīnēs, tad Rīgas satiksme, saviem vadītājiem ļauj klausīties tādu radio staciju, vai mūziku kādu viņi vēlas, galvenais, lai radio neskanētu skaļi un netraucētu pasažierus.

 

#2481 Alise1 2019-04-18 15:00:40
Labdien! Jautājums par nesakoptu trotuāru starp Jūrkalnes 4 un Jūrkalnes 6 mājām. Starp šiem numuriem ir neapbūvēts zemes gabals un klāt esošais trotuārs netiek kopts vispār. Diemžēl pa šo ielu nākas iet katru dienu un jau kopš ziemas sniega un ledus nākas vairākkārtīgi aizdomāties – vai tomēr šo posmu nevienam nav jāsakopj?

Atbildot uz uzdoto jautājumu par nekoptu zemes gabalu Rīgā, Jūrkalnes ielā starp Nr. 4 un 6, informējam, ka minētā teritorija ir iekļauta Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijas 2019.gada kopjamo teritoriju sarakstā. Ziemas sezonā turpmāk tiks nodrošināta arī gājēju ietves tīrīšana. Paldies iedzīvotājam par vērību un sniegto informāciju!

Aprīļa beigās minētajā adresē tika veikti sakopšanas darbi. Ja tomēr tas nav izdarīts, lūdzu informēt pašvaldību par bezmaksas tālruni 80000800.

 

#2480 Velo kustības fans 2019-04-18 09:56:07
Teksts no Twittera 18.04.19. Oto Ozols @otucis @incaustum Šobrīd VEF tiltu 1h šķērso ~250 velobraucēji, pēc mēnešā tur būs jau ~400 velobraucēji 1h. Nīderlandē pie šādas velosatiksmes intensitātes tur būtu 3 metrus plats no gājējiem atdalīts veloceļš, bet Rīgā intensīva velo un gājēju satiksme ir saspiesta metru šaurā “velovietvē”. Twita beigas… Es jau varētu lūgt skaidrojumu bet nav jēgas jo atbilde visiem jau ir zināma …. vai ne..

Par VEF jeb Gaisa tilta pārvadu – lai izbūvētu ērtu pārbrauktuvi velobraucējiem un padarītu to ērtāku visiem satiksmes dalībniekiem, nepieciešamas milzīgas investīcijas un tā pārbūve. Ja būs iespējams piesaistīt ES līdzfinansējumu, tas tiks darīts.

Turklāt, jau šobrīd uzsākta Brasas pārvada pārbūve, kā rezultātā Brīvības ielas satiksme šobrīd ir blīva un ielai jāspēj uzņemt arī daļa no Augusta Deglava pārvada satiksmes plūsmas. Līdz ar to – trešā pārvada pārbūves uzsākšana nebūtu racionāla un prātīga no saimnieciskā, sadzīves un finansiālā aspekta.

 

#2479 Valters 2019-04-15 17:16:35
Sveiki, vai šogad Rīgā paredzēti kādās ielās uzstādīt jaunus luksoforus vai jaunas zebras jeb gājēju pārejas; tātad pilnīgi jauni, kur nekad nav bijis vai ir kaut kur plānots un kur?

Ir izstrādāti tehniskie būvprojekti un šajā būvsezonā plānots izbūvēt desmit gājēju pārejas.

Gājēju pārejas ar papildus apgaismojumu tiks ierīkotas šādās ielās:

  1. Upesgrīvas ielā pie Kantora ielas;
  2. Dzirciema ielas un Buļļu ielas rotācijas apļa pieejās;
  3. Bebru ielā pie Imantas ielas;
  4. Murjāņu ielā pie Skrudalienas ielas;
  5. Valmieras ielā, pie Lienes ielas;
  6. Dammes ielā, pie ēkas Nr.35A;
  7. Ezermalas ielas posmā, starp Viskaļu ielu un Ķīšezera ielu;
  8. Ozolciema ielā pie sabiedriskā transporta pieturvietas “Ozolciema iela”;
  9. Eksporta ielā, pie iebrauktuves Rīgas tirdzniecības ostā;
  10. Gājēju pārejas ierīkošana Kristapa ielā pie Alīses ielas.

Provizoriski, maijā tiks izsludināts iepirkums par pāreju izbūvi un līdz būvsezonas beigām tiek plānots visas pārejas izbūvēt.

Turklāt jau tagad notiek aktīvi būvdarbi, lai izbūvētu luksoforu objektus un padarītu krustojumus, vai ielas ērti šķērsojamas gājējiem. Tā, piemēram, darbi uzsākti Kurzemes prospekta un Slokas ielas krustojumā. Savukārt Prūšu un Rušonu ielu krustojumā pagaidu luksoforu objekts tiks pārbūvēts, uzstādot energoefektīvus luksoforus ar labāku redzamību uz gaismas emisijas diožu bāzes.

uksoforu izbūves darbi atsākušies arī Maskavas ielā pie sabiedriskā transporta pieturvietas “Tīrumi” un Nīcgales ielā 2. Pēc būvdarbu pabeigšanas šajās ielās būs ar luksoforu regulējamas gājēju pārejas.

Drīzumā tiks uzsākta luksoforu izbūve Torņakalna un Ojāra Vācieša ielu krustojumā; Miera un Tallinas ielu krustojumā objekts tiks sakārtots un pieregulēts esošajai satiksmes organizācijai.

Pēc iedzīvotāju lūguma ir uzsākta ar luksoforu regulējamu gājēju pārejas būvniecība Augusta Deglava ielā pie krustojuma ar Lapsu ielu.

 


Aktualitātes