Par aktuālo Rīgā (04.04.2019.)

Par aktuālo Rīgā (04.04.2019.)

Klausies Aināra Rutkēviča sarunu ar Oļegu Burovu par aktualitātēm Rīgas pilsētā.

Raidījums “Par aktuālo Rīgā” Radio SWH ēterā katru ceturtdienu pulksten 18:30.

Uzdod savu jautājumu šeit

 

Raidījuma ieraksts:

 

#2444 Ziedonis 2019-03-19 12:42:43
Labvakar. Vai šogad tiks nodrošināta (biežāka) Lielvārdes ielas papildu stāvvietu tīrīšana no smiltīm un citiem gružiem kā arī zāles pļaušana ? Posmā no 80.vidusskolas, līdz Dzelzavas ielai.

Ielas tiek pavasaros un vasarās tīrītas pēc nepieciešamības, tai skaitā zāles pļaušana. Ik pavasari ielu uzturēšanas dienesti veic ziemā uzkrājušos smilšu savākšanu no ielām un tiltiem. Šobrīd smilšu novākšana un izvešana uzsākta ielās ar intensīvu satiksmi un sabiedriskā transporta kustību. Vispirms tiek savāktas un izvestas smiltis, tad ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros attīrītajās ielās tiks veikta tīrīšana izmantojot tehniku ar mitrinātāju. Darbi tika uzsākti 20.martā, kopumā plānots satīrīt ielas 1500km garumā, iesaistot 43 smilšu tīrīšanas brigādes. Ielu tīrīšanas darbi tiek organizēti naktīs, agri no rītiem un laikā, kad satiksme nav pārāk intensīva, lai pēc iespējas mazāk kavētu transportlīdzekļu satiksmi. Plānots, ka smilšu savākšana tiks pabeigta līdz aprīļa beigām. Ielu tīrīšanas ietvaros tiks satīrītas arī autonovietnes. Lai tās varētu iztīrīt, autovadītājiem jārēķinās, ka tiks uzstādīti pagaidu apstāšanās un stāvēšanas aizliegumi, lai ielu uzturēšanas dienesti pilnvērtīgi varētu attīrīt brauktuves no ziemas periodā sakrājušajām smiltīm un nogulsnēm. Jau šobrīd brīdinošie plakāti par satiksmes organizācijas izmaiņām un pagaidu stāvēšanas un apstāšanās aizliegumi uzstādīti vairākās Pārdaugavas ielās.

Nevar tā pateikt, vai tiks vairāk darīts vai mazāk. Tas viss atkarīgs no ielas stāvokļa, ja ielas būs netīras – tās tīrīs. Tāpat ir arī ar zāles pļaušanu. Viss tiek darīts pēc fakta – netīras ielas – tās tiek tīrītas. Izaugusi zāle – tā tiek pļauta. Tāpat jāņem vērā finansējums. Ielu uzturēšanai visam gadam tiek iedalīts no pašvaldības budžeta 18 miljoni eiro, kur lielākā daļa finansējuma aiziet ziemas uzturēšanā. Tā kā tā ir nodokļu maksātāju nauda, tā tiek rūpīgi izvērtēta, kur tiek tērēta un kā.

Ielu tīrīšanu no ziemas netīrumiem plānots satīrīt līdz aprīļa beigām. Iedzīvotāji aicināti piedalīties ikdienas ielu uzturēšanā un informēt RD Satiksmes Departamentu, kur nepieciešams veikt uzlabojumus, salabot bedres, satīrīt brauktuves vai nopļaut zāli, pa bezmaksas tālruni 80003600, nosaucot konkrētu vietu un adresi. Ielu uzturētāji pārbaudīs iesūtīto informāciju un attiecīgi reaģēs.

 

#2443 Trūkst vārdu… 2019-03-19 12:02:13
Kāpēc Gaiļezers tā krasti, apzināti tiek pārvērsts par svalku? Krasta puse pie 16 stāvu mājam Mežciema ielā 23un 23k1, pretī ROTAĻU LAUKUMAM, pudeles maisiņi, sasisti tv un monitori, riepas, sagāzti koku zari. Krasta puse Hipokrāta ielā, vēl vairāk pudeļu, skārdenes, maisiņi, riepas. Oļeg un Ainār atbrauciet un paši pārliecināties. KĀPĒC TAS TIEK PIEĻAUTS UN NETIEK TĪRĪTS ??? UN KAD, KAD TAS TIKS SAKĀRTOTS, IZTĪRĪTS???

1) SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” sniegtā informācija:
Dzīvojamā māja Mežciema ielā 23 ir SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” pārvaldībā, norādītajai mājai piesaistītajā teritorijā nav izvietoti atkritumi, teritorija ir sakopta.
Savukārt teritorija, par kuru izteikta sūdzība, atrodas iepretim dzīvojamai mājai Mežciema ielā 23 k-1. Norādītā māja un tai piesaistītā teritorija ir dzīvokļu īpašnieku kooperatīvās sabiedrības “MEŽCIEMS” pārvaldībā. Attiecīgi teritorijas sakārtošanas jautājums ir dzīvokļu īpašnieku kooperatīvās sabiedrības “MEŽCIEMS” kompetencē.

2) Rīgas domes administratīvās inspekcijas sniegtā informācija:
Rīgas domes Administratīvā inspekcija, atbilstoši savai kompetencei, jau 21.03.2019. apsekoja nekustamo īpašumu Mežciema ielā Nr.23, Nr.23k-1, Nr.25, Rīgā, teritorijas un konstatēja, ka sūdzībā norādītā teritorija ir – “Gaiļezera” krasts un pats “Gaiļezers”, kas ir piesārņots ar atkritumiem, līdz ar ko netiek ievērotas prasības, par ko Inspekcija šo teritoriju īpašniekam 21.03.2019. sastādīja un nosūtīja apskates protokolus.

Apsekojot nekustamo īpašumu Mežciema ielā Nr.23, Nr.23k-1 un Nr.25 apkārtējās teritorijas, Inspekcija pārkāpumus nekonstatēja.

3) Rīgas Ziemeļu izpilddirekcijas sniegtā informācija:
1) Gaiļezera krasts gar Hipokrāta ielu un gar Gaiļezera ielu, līdz pat minētajam bērnu rotaļu laukumam pie daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas Mežciema ielā 23 k-1, ir privātīpašums (īpašnieks – juridiska persona). Līdz ar to, Rīgas pilsētas pašvaldība par Rīgas pilsētas pašvaldības līdzekļiem nevar un arī nav tiesīga veikt minētās teritorijas uzkopšanu.
2) Teritorija, kurā atrodas bērnu rotaļu laukums, ir Rīgas pilsētas pašvaldībai piekritīgs zemes gabals, tai skaitā, arī Gaiļezera krasts no jaunā bērnu rotaļu un vingrošanas laukuma līdz Mežciema ielai. Minētā teritorija tiek regulāri uzkopta un apsekota. Rīgas Ziemeļu izpilddirekcijas darbinieki apsekoja bērnu rotaļu laukumu š.g. 27. martā un teritorijā atkritumu uzkrāšanās netika konstatēta.
3) Tika konstatēti atsevišķi sadzīves atkritumi pašā Gaiļezerā, pie krasta līnijas. Diemžēl, uz doto brīdi Gaiļezerā ir paaugstināts ūdens līmenis un piekļūšana pie tiem ir ļoti apgrūtināta. Līdz ar to, pie pirmās iespējas, kad Gaiļezerā pazemināsies ūdens līmenis, arī šie atsevišķie atkritumi tiks savākti. Papildus informācija – nolūzušo koku un zaru šķeldošanu ir paredzēts veikt pavasara darbu ietvaros līdz aprīļa vidum.

#2442 Māris 2019-03-18 11:36:36
Labdien! Jautājums par auto novietošanu Vecāķos. Vasaras sezonā, visur kur nav maksas stāvvietas, ir saliktas zīmes, kas aizliedz stāvēt – kas ir ļoti pareizi, jo pretējā gadījumā tiek izbraukāta zaļā zona (piemājas zālāji un kāpas). Savukārt ziemas sezonā šīs aizlieguma zīmes tiek noņemtas un tad auto tiek novietots, kur vien sanāk – tādējādi izbraukājot visu, kas ir ticis iekopts. Pavasara mīkstajā zemē, kad sāk dīkt zāle, tiek atstātas mašīnu pēdas, ar riepām uzrakti zālāji (jo novietojot mašīnu zālājā tā iegrimst, bet ārā jātiek…). Piemēram, Kāpu prospekta meža puse pirms dažiem gadiem bija kā dabas lieguma malai piedienas,- meža mala, ar sūnām un čiekuriem kur parasti neuzdrošinājās iebraukt. Bet ar katru reizi kad kāds iebrauc šai ceļa malā šī ainava tiek bojāta. Tagad, ceļa malā, ir smilšu laukumi, kuros, protams, ka iegrimst mašīnas un… Un šo pavasari, transports jau tiek novietots perpendikulāri brauktuvei – turpinot iznīcināt ceļa/meža malu. Tas pats arī māju pusē, kur saimnieki cenšas sakārtot pieguļošo teritoriju – viss tiek izpostīts. Tātad – Kāpēc ziemas sezonā tiek noņemtas aizlieguma zīmes? Jeb – Kāpēc vasarā tiek uzliktas stāvēšanas aizlieguma zīmes?

1) Par stāvvietu aizliegumu – vasarā šie aizliegumi tiek uzlikti saistībā ar RP SIA “Rīgas Satiksme” norīkotajiem autobusu vairākiem papildreisiem.

2) Šobrīd par papildreisiem var pateikt tikai aptuveni – plānots, ka darba dienā tie varētu būt ~ 103 reisi, bet brīvdienā ~ 100 reisi. Tie ir reisi, kuri iebrauks līdz jūrai – ziemas periodā tie tik tālu nebrauc. Autobusi: 29; 58.maršruts. Ekspresbuss: 300.

3) Apstāšanās un stāvēšanas aizliegumi tiks uzstādīt ne vēlāk kā līdz maija beigām, pirms uzsāksies aktīvā atpūtas sezona.

 

#2441 Ilze 2019-03-15 14:01:14
Labdien. Kāpēc pie Āgenskalna sākumskolas, Kandavas ielā 4, tiek izcirsti koki? Lieli veseli koki!!! Ja tiks apgalvots, ka koki bija veci, tad tā nav taisnība.

Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Vides pārvaldē (turpmāk – Vides pārvalde) 23.08.2017. elektroniski tika saņemta Āgenskalna sākumskolas (turpmāk – Skola) vēstule ar lūgumu nozāģēt bojātus kokus Skolas teritorijā.

Vides pārvaldes speciāliste, apsekojot Skolas apstādījumus, konstatēja, ka Rīgā, Kandavas ielā 4 K-1, Rīgas pilsētas pašvaldībai piederošajā zemesgabalā ar kadastra Nr.0100 064 0446 jānozāģē 3 bojātas kļavas, Rīgā, Kandavas ielā 4, Rīgas pilsētas pašvaldībai piederošajā zemesgabalā ar kadastra Nr.0100 064 0444 jānozāģē kalstošs ozols, 2 trupes bojātas liepas un jāizfrēzē 3 celmi. Ozolam iepriekš nozāģēti nokaltušie zari, vainagu veido sazaļojošie snaudošie pumpuri, samazināts lapu lielums un daudzums.

Vides pārvalde lūdza Rīgas pilsētas būvvaldes Apstādījumu inspekciju veikt apstādījumu apsekošanu, Rīgā, Kandavas ielā 4 K-1 un Kandavas ielā 4, jautājumu par minēto koku ciršanu izskatīt Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijā (turpmāk – Komisija) un pozitīva lēmuma gadījumā Vides pārvaldei izsniegt ārpus meža augošu koku ciršanas atļauju. Vides pārvalde saņēma Komisijas 02.10.2017. sēdes lēmumu (sēdes protokols Nr.40, 1.3.5.§) par koku ciršanu Rīgā, Kandavas ielā 4 un Kandavas ielā 4 K-1, kurā atļauts cirst minētos kokus.
Minēto koku nozāģēšana un celmu izfrēzēšana 2019.gadā tika veikta pašvaldības budžeta programmas „Pilsētas apstādījumu uzturēšana un atjaunošana” ietvaros.

#2440 Karlis 2019-03-13 10:48:11
Labdien. Esmu saņēmis atbildi no Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta, ka Rīgas Ziemeļu transporta koridors (Brīvības ielas dublieris) ir iekļauts ilgtermiņa perspektīvas projektu sarakstā, un projekta realizācija līdz 2020.gadam netiks uzsākta. Kad šī projekta realizācija varētu tikt uzsākta? Kāda prioritāte ir šim projektam, un kāda ir jūsu personīgā sajūta, vai šis projekts vispār tuvākajos gados tiks uzsākts? Kurš par to pieņems gala lēmumu?

Ņemot vērā to, ka projekta realizācijai šobrīd nav finansējuma, Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekts ir iekļauts ilgtermiņa perspektīvā īstenojamo projektu sarakstā.

Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1. posmam ir izstrādāts būvprojekts, 2., 3., 4. posmam – izstrādāti skiču projekti. Ņemot vērā projekta pirmā posma izbūves izmaksas (278 000 000 eiro) un Eiropas Savienības (turpmāk- ES) plānošanas perioda 2014.-2020. darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” specifiskā atbalsta mērķa pasākuma 6.1.4.1.”Rīgas ostas un Rīgas pilsētas integrēšana TEN-T tīklā” finansējuma apjomu no Kohēzijas fonda, kas veido vien 46 000 000 eiro, ekonomiski pamatotāk bija šobrīd neturpināt projekta tālāku realizāciju. (Lai apgūtu ES fondu pieejamo atbalstu SAM 6.1.4.1. ietvaros, finansējums tika novirzīts citu projektu realizācijai – Ieriķu un Vietalvas ielu izbūve Austrumu maģistrāles posms, Salu tilts, Dienvidu tilta 4.kārta).

Darbs pie projekta tālākas izstrādes varētu turpināties nākamajā ES fondu plānošanas periodā, kas sāksies 2021. gadā atbildīgajai ministrijai – Satiksmes ministrijai, iesaistoties jaunā plānošanas perioda darbības programmas specifiskā atbalsta mērķu plānošanā un vēlāk ministru kabineta noteikumu izstrādē.

Pilsētas attīstības departaments šobrīd ir sācis darbu pie Rīgas Attīstības programmas 2021- 2027.gadam izstrādes (Paralēli notiek – Nacionālā attīstības plāna izstrāde valsts līmenī).

 

#2439 Ainārs 2019-03-13 10:17:57
Sveiki. Dzelzavas ielas posma, nogriežoties pa labi no Lielvārdes ielas, līdz vietai, kur var apgriezties braukšanai pretējā virzienā Dzelzavas iela, pirms trolejbusu galapunkta, pamatīgi iegrimis asfalta segums ar visām komunikācijām. Ir izveidojies pamatīgs tramplins. Kāpēc nav Brīdinājuma zīmju. UN KAD TIKS SALABOTS SIS POSMS ?

Visbiežāk brauktuvju defekti parādās pēc ziemas sezonas. Šī ziema nav bijusi saudzīga asfaltbetona segumam. Kad gaisa temperatūra naktī ir mīnus grādi, bet pa dienu ap 0 vai siltāks, mitrums kas nokļūst asfalta porās, sasalst un atkal atkūstot, veido bedres.

Iesēdumu vietas jebkur, kur veikti pazemes komunikācijas lauzumu darbi saīsina seguma kalpošanas laiku. Lai novērstu jau ierasto praksi, kad pēc asfalta seguma ieklāšanas pazemes komunikāciju valdītāji veiktu savus remontdarbus, ir izmainīti saistošie noteikumi, kas paredz virkni ierobežojumus seguma lauzumiem. Piemēram, divus gadus pēc asfalta ieklāšanas nedrīkst veikt nekādus lauzumus/remontdarbu. Ja tomēr notiek pazemes komunikācijas avārija, segums jāatjauno līdz sadalošajai joslai. Turklāt, ja avārijas darbi veikti ziemā, vēlākais līdz 15.maijam, jāveic lauzuma vietas pārlabošana atbilstoši ceļu specifikācijām un būvniecības standartiem. Rīgas domes Satiksmes departaments regulāri veic kontroles un pārbaudes, lai tas tiktu izdarīts.
Par brīdinošajām ceļa zīmēm. Ceļu satiksmes noteikumos ir punkts, kas nosaka, ka jābrauc atbilstoši ceļu segumam. (71. pants: Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.) Brīdinājuma zīmes fiziski nevar uzlikt, jo tad pārsvarā uz visām ielām būtu jāliek.

Ņemot vērā laika apstākļus, jau ir uzsākta karstā asfalta ražošana un lokāli jau tiek veikti seguma uzlabojumi, kur ir avārijas situācijas. Iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem, tiek uzsākta plānveida seguma atjaunošana un lokāli remontdarbi vietās, kur būtiski nepieciešams uzlabot brauktuves stāvokli. Tai skaitā, arī iedzīvotāja jautājumā minētajā vietā.
Remontdarbi tiks pabeigti pavasara beigās, vēlākais vasaras sākumā.

 

#2438 Vilis 2019-03-13 09:13:48
Labdien. Sakiet, vai ir kāda jēga no publiskajām apspriešanām par koku ciršanu? Es ar skepsi skatos uz šīm apspriešanām, jo kaut kā neticas, ka, ja vairākums iedzīvotāju pasaka, ka nevajag nocirst koku, tā arī notiek.:)

1. Publiskajai apspriešanai ir atšķirīga nozīme gadījumos, ja koku ciršana paredzēta saistībā ar teritorijas kopšanas jautājumiem vai saistībā ar būvniecību. Ja kokus paredzēts izcirst, lai vienkārši sakoptu teritoriju (izcirst mazvērtīgākos, bojātos, pārāk biezi saaugušos vai citādi nevēlamos kokus), tad arī subjektīviem “piekrītu, nepiekrītu” ir lielāka iespēja panākt vēlamo rezultātu. Savukārt jautājumos, kur koku ciršana tiek apspriesta saistībā ar būvniecību, subjektīviem “gribu, negribu” viedokļiem ir mazāka nozīme, jo šajos gadījumos ir jāizvērtē arī būvniecības normatīvie akti un kaimiņu viedokļi “gribu, negribu” par kokiem svešā zemesgabalā nevar pilnībā prevalēt pār zemesgabala īpašnieka tiesībām attīstīt savu zemesgabalu atbilstoši normatīvajiem aktiem.
Šādos gadījumos lielāka nozīme būs tādiem viedokļiem, kas būs balstīti uz objektīviem faktiem vai pašu veiktiem/pasūtītiem pētījumiem, piemēram, ja būtu iesniegti kādi atzinumi, ka kādā no kokiem ir konstatēta aizsargājama kukaiņu suga, kuras dēļ koku nevar cirst, vai veikta apbūves analīze un piedāvāts alternatīvs būvniecības risinājums, kuru realizējot, kokus ir iespējams saglabāt, vai kāds cits objektīvs iemesls, kā dēļ būtu jāmaina būvniecības ieceri.

2. Jāatceras, ka publiskās apspriešanas ietvaros izteiktie viedokļi var tikt noraidīti (izņemot, ja ir iesniegti kādi neapgāžami pierādījumi), taču tie var kalpot kā kompromisa meklēšanas veids. Komisijas (Rīgas pilsētas būvvaldes) pieredzē ir bijuši precedenti, kad publiskās apspriešanas rezultātā, pateicoties iedzīvotāju aktivitātei, ir koriģētas būvniecības ieceres un ir rasti kompromisi starp teritorijas attīstītāju un apkārtējo iedzīvotāju interesēm – būtiskākie piemēri ir:

  • Dzelzavas ielā 75B (LIDL veikala būvniecība), kur savstarpējo sarunu rezultātā tika mainīta ģenerālplāna skice un cērtamo koku skaits samazināts no 39 uz 24 kokiem, kā arī papildus paredzēta bērnu laukuma izbūve un paredzēta teritorijas apzaļumošana, iestādot 35 dižstādus;
  • Ķeguma ielā 39 (daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas būvniecība), kur cērtamo koku skaits daļēji tieši iedzīvotāju aktivitātes dēļ samazinājās no 50 uz 37 kokiem, kā arī paredzēta 18 jaunu koku stādīšana;
  • teritorijas kopšanas jautājumā Skolas ielā 1 (pie Aizsardzības ministrijas) publiskās apspriešanas rezultātā komisija sākotnēji atteica visu cirst paredzēto koku ciršanu, un, lai gan pēc tam lēmumu nācās grozīt un bērzu atļaut cirst, jo bija saņemts atzinums gan no arborista, gan būveksperta, ka koks bojā ēku, tomēr gobas un tūjas ciršana joprojām nav atļauta.

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Drošības kods *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © AS RADIO SWH. All rights reserved.