Par aktuālo Rīgā (29.11.)

Par aktuālo Rīgā (29.11.)

30.11.2018

Uzdod savu jautājumu šeit

 

#2363 Glorija 2018-11-14 16:01:06
Labdien! Katru gadu par vienu un to pašu, bet cerība vēl ir, ka tiks saremontēts mūsu pagalms. Vai ir jau saraksts nākamajam gadam, kuros pagalmos tiks veikts remonts? Lūdzu pastāstiet.

Kopējā informācija:
Pagalmi ir ļoti dažādi un atbildei nepieciešama konkrētāka informācija par katru konkrēto pagalmu. Tātad- par publiskajiem līdzekļiem var tikt atjaunoti kvartālu piebraucamie ceļi, pašvaldības valdījumā esošu teritoriju ceļu, ietvju un laukumu segumi un gājēju ceļi, kas domāti “tranzīta” gājēju plūsmām starp ielām un sabiedriski nozīmīgiem objektiem (pieturvietas, iepirkšanās vietas, izglītības un kultūras iestādes u.c. plašas publikas izmantošanas vietas). Papildus skaidrojumi:

  1. piebraucamais ceļš – ceļš, kuram nav noteiktas ielu sarkano līniju robežas un kas šķērso vienu vai vairākus zemesgabalus, nodrošinot piebraukšanu pie viena vai vairākiem zemesgabaliem, ēkām, būvēm vai to grupām arī kvartālu iekšienē, kuru var noteikt kā ceļa servitūtu Civillikuma (Turpmāk – CL) izpratnē. Šajā gadījumā jāvērtē to objektu īpašuma vai lietošanas statuss, uz kuriem ved piebraucamais ceļš, jo, saskaņā ar CL, servitūts (ceļš) būtu jāuztur tam, kam par labu šis servitūts iedibināts.
  2. pašvaldības valdījumā esošā zemes īpašumā var atrasties dzīvojamā māja, bet dzīvojamā māja ir pati ēka un tai piesaistītais zemes gabals. Par savu dzīvojamo māju (tātad – arī pagalmu) jārūpējas dzīvokļu īpašniekiem, kas vienlaicīgi ir piesaistītā zemesgabala lietotāji. Šādā gadījumā par pašvaldības līdzekļiem atjaunots tiks tikai piebraucamais ceļš, kas, savukārt, var sastāvēt gan no ietves un brauktuves, gan tikai no brauktuves, par kuru dzīvojamajā zonā pārvietošanās prioritāte ir gājējiem un velosipēdistiem un tipiskas gājēju “tranzīta” plūsmas ietves.

Atjaunojot piebraucamā ceļa asfalta segumu, tiek atjaunots arī piekļuves ceļš līdz dzīvojamo ēku namdurvīm. Tas tiek motivēts ar prasībām organizēt gājēju kustību bez pakāpieniem un ar kvalitātes prasībām veidojot ceļa garen un šķērsprofilus (lietus ūdens novadīšana), kas izmaina ceļa virsmas augstuma atzīmes un tādējādi rada grūtības izveidot vienlīmeņa savienojumu starp veco un jauno segumu.

Austrumu izpilddirekcija 2013.gadā ir apstiprinājusi kvartālu secību un, ievērojot šo kārtību, 2019. gadā:

  • tiek pabeigts kvartāls starp Slāvu ielu, Salaspils ielu, Rušonu ielu, Prūšu ielu un Maskavas ielu,
  • tiek uzsākts kvartāls starp Lubānas ielu, Salaspils ielu, Slāvu ielu, Maskavas ielu un Rēznas ielu,
  • tiek pabeigts kvartāls starp A. Deglava ielu, A. Saharova ielu, M. Keldiša ielu un Ilūkstes ielu.

Rīgas Ziemeļu izpilddirekcija un Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija informē, ka pie nākamā gada remontdarbu apjomiem pašlaik tiek strādāts. Konkrētas vietas pateikt varēs tad, kad būs noslēdzies konkurss uzņēmēja izvēlei, kas veiks darbus. Konkurss vēl nav izsludināts. Iepriekšējos gados tas norisinājās nākamā gada sākumā, jeb apmēram pirmajā ceturksnī .

 

#2362 Latvijas Skrituļslidošanas federācija 2018-11-14 14:55:57
Esam iepazinušies ar SIA ‘’Rīgas meži’’ pasūtīto būvprojektu ‘’Aktīvās atpūtas zonas labiekārtojums’’, kas 2018. gadā ir saņēmis būvatļauju, lai tiktu izbūvēts skrituļslidošanas laukums Mežaparkā. Kā saprotam, ir ieguldīti lieli līdzekļi projekta izstrādē un paveikts darbs būvatļaujas saņemšanai. Jautājums: kad varētu uzsākties laukuma būvniecība?

Būvatļauja nav izņemta – tādā aspektā, lai sāktu visus būvniecības darbus. Ir runa tikai par atsevišķiem posmiem.

Mežaparks ir liela atpūtas zona, kurā pašlaik notiek lieli būvniecības darbi – Dziesmu svētku estrāde, kas ir nojaukta un tiek celta no jauna. Pašreiz norit diskusijas arī par to, vai Mežaparkā nepieciešams skatu tornis un tamlīdzīgas aktivitātes. Mežaparkā jau ir izbūvēta BMW trase, “Meža kaķis” un ir citas dažāda veida sportiskās aktivitātes. Jā, ir izstrādāts šis skrituļslidošanas projekts, kura izmaksas, pēc šīs dienas aprēķiniem, ir apmēram 1.5 miljons eiro. Tas nav lēti. Tas ir liels un komplekss projekts – līdzīgi kā BMX trase, bet vēl nopietnāks un apjomīgāks.
Šobrīd bažas rada vairāki aspekti. Galvenokārt, vai mēs nepārvēršam Mežaparku par lielu būvlaukumu?! Tādā gadījumā vasarā iedzīvotājiem nebūs, kurp doties.

Pašlaik es redzu, ka mēs šo projektu realizēsim, bet sākot ar 2021.gadu, kad tiks pabeigta Dziesmu svētku estrāde, lai viss nav vienlaicīgi un, kā minēju, Mežaparks nepārvēršas par vienu lielu būvlaukumu. Tātad, no organizācijas viedokļa mēs paredzam, ka projekts noteikti tiks realizēts, bet nākamgad tā izstrāde nesāksies.

 

#2361 Olafs 2018-11-14 13:39:58
Labdien. Jūrmalas gatves sākumā uzklāja jaunu asfalta segumu. Bet diemžēl kvalitāte ir slikta. Vai lētākais ir labākais.

Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka darbi ir veikti pēc RP SIA “Rīgas Satiksme” pasūtījuma un tos vēl Rīgas domes Satiksmes departaments nav pieņēmis.

 

#2360 Uģis 2018-11-14 10:42:12
Sveiki. Kad tiks risināts jautājums par Jaunciema gatves atslogošanu no smagā transporta? Agrāk brauca pa P1 caur Carnikavu, tagad viss novirzīts pa Jaunciema gatvi. Remonti netiek veikti, trokšņu norobežošana netiek veikta. Brauktuve šaura daudzviet nav gājēju ietves. Daudz avāriju. Paldies.

Rīgas domes Satiksmes departaments paskaidro, ka Jaunciema gatve, atbilstoši Rīgas domes saistošajiem noteikumiem Nr. 34 „Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi” un Rīgas pilsētas attīstības plānam, ir „B” kategorijas iela, kas veic savienošanas funkciju, lai apbrauktu pilsētas centru (tajā skaitā novirzītu kravas transportu no pilsētas centra). Ņemot vērā minēto, šobrīd netiek plānots ierobežot kravas transporta plūsmu Jaunciema gatvē.

 

#2359 Zaķis 2018-11-13 13:30:38
Sveiki. Es katru gadu interesējos par zaķiem transportā. Kuros maršrutos brauc visvairāk, vēl joprojām 15.trolejbusā. Vai tos skaists 2 gadu ir samazinājies? Droši vien palīdz pastiprinātā kontrole. Vai vispār atmaksājas turēt tik lielu kontrolētāju personālu. Labāk jau, lai ir vairāk zaķu. Tādas man pārdomas radās….

Informācija par katrā mēnesī sabiedriskajā transportā pieķertajiem bezbiļetniekiem, tiek ievietota Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” mājas lapā, sadaļā aktuālā informācija. Jānorāda, ka kontrolieri primāri veic preventīvu funkciju, jo gadījumā, ja kontrolieri nebūtu, bezbiļetnieku skaits būtu krietni lielāks. Situācija ar bezbiļetnieku pieprasītākajiem maršrutiem nav viennozīmīga, tā katru mēnesi mainās.

Piemēram, informācija par septembri:
Septembrī visvairāk bezbiļetnieku – 3. autobusa maršrutā

Konstatētie bezbiļetnieki (kuriem piemērots līgumsods) sabiedriskajā transportā:
Tramvajos 375
Trolejbusos 615
Autobusos 1306
Kopā: 2296
tai skaitā:
Līgumsoda kvītis 586
Līgumsoda rēķini 1710

Tas ir par 651 bezbiļetnieku mazāk nekā 2018. gada augustā, kad sabiedriskajā transportā tika sodīti 2947 pasažieri par braukšanu bez biļetes.

Transportlīdzekļu pārbaudes:
Tramvajos 2468
Trolejbusos 8653

 

#2358 Indra A. 2018-11-13 10:49:50
Sveiki. Kad beidzot būs tiks uzcelts pirmais Lidl Rīgā???? Tik ilgi jau par to runā???? Kas traucē??? Sen jau gaidām. Un kur būs pirmais?

Katra būvniecības iecere sastāv no vairākām stadijām – būvatļaujas izdošana; projektēšana; atzīme par projektēšanas nosacījumu veikšanu; atzīme par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu veikšanu; būvniecība. Jo apjomīgāka ir būvniecības iecere, jo apjomīgāka un laikietilpīgāka ir būvprojekta izstrāde. Pirmais LIDL tirdzniecības centrs varētu atrasties Anniņmuižas bulvārī 77, Rīgā, kur pašlaik uzsākta objekta būvniecība.

 

#2357 Kristaps 2018-11-12 16:56:10
Labvakar! Kas atkal tiek remontēts Brīvības ielā pretī Matīsa tirgum? Kad beigs?

Rīgas domes Satiksmes departamenta speciālisti konstatējuši valčbetona seguma defektus, plaisas un izdrupumus, pieturvietā “Matīsa iela” uz Brīvības ielas (braucot uz centra pusi).
Pēc RD Satiksmes departamenta pieprasījuma tika veikta valčbetona seguma demontāža pieturvietā un jauna transportbetona ieklāšana. Gan valčbetonam, gan sagatavotajam brauktuves pamatam tiks veiktas laboratoriskās pārbaudes, lai konstatētu defektu rašanās cēloni.

Ņemot vērā to, ka pirms laboratorisko pārbaužu rezultātu saņemšanas nav iespējams noteikt, vai seguma defekti radušies ieklātā valčbetona materiāla, seguma pamatnes neatbilstību vai kādu citu apstākļu dēļ, līdz rezultātu saņemšanai un situācijas noskaidrošanai darbus veic AS “A.C.B”. Remontdarbi tika veikti par būvuzņēmēja līdzekļiem, garantijas darbu ietvaros.

 

#2356 Vārpa 2018-11-12 15:35:28
Labdien, Amerika kungs! Regulāri klausos Jūsu radio rubrikas un arī uzdodu jautājumus. Mani saista un interesē ēkas Rīgā. Kas notiek ar būvbedrēm, kas tiek no jauna būvēts, utmldz. Šoreiz jautājums par bijušo “Vārpa”. Kas tur tiek plānots? Ātri gan nojauca.

Bijušās alus darītavas “Vārpa” vietā plānots biroju un tirdzniecības komplekss, kam Rīgas pilsētas būvvalde ir izsniegusi būvatļauju.

Informācija. Uz zemesgabala Maskavas ielā 231 un Ogres ielā 1 atrodas bijušās alus darītavas «Vārpa» ražošanas komplekss ar 19.gadsimta beigās līdz 20.gadsimta sākumā celtām vēsturiskām ražošanas un administrācijas ēkām. Projektā tā iesniedzēja SIA «M231» plāno demontēt arhitektoniski mazvērtīgās ēkas un nevajadzīgās inženierkomunikācijas. Rūpnīcas ražošanas ēku iecerēts pārbūvēt par biroju un tirdzniecības ēku.

Projektētais tirdzniecības un biroja ēkas apjoms tiek paredzēts zemesgabala centrālajā daļā. Ēkas apjomu veido četru stāvu iegarens lauzīts pamatapjoms, virs kura izvietoti divi troņveida apjomi. Ēkas pirmajos divos stāvos paredzēts izvietot tirdzniecības platības, bet pārejos – biroju telpas.

Būvniecības iecerē teikts, ka pamatapjoma fasādēs tiks izmantots ritms un izmantotie materiāli būs rūsināta metāla plāksnes ar regulāru logu dalījumu un minimālām arhitektoniskajām detaļām. Savukārt astoņu stāvu apjoma fasādes tiks veidotas kontrastējošas salīdzinājumā ar esošo apbūvi, neregulāru logu dalījumu un atšķirīgu apdares krāsu risinājumu.

Būvniecības ieceres iesniedzējs un projekta attīstītājs ir SIA «M231».

 

#2355 Hugo 2018-11-12 09:40:51
Labdien. Interesanti, kurš ierunā pieturvietas sabiedriskajā transportā? Vai ieraksti un personas tiek mainītas, piemēram, ik pēc 5 gadiem pieturvietas ierunā no jauna. Vienreiz vīrietis, pēc tam sieviete…

Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” informē, ka nav noteikts laiks pēc kāda balsis būtu jāmaina. Esošās pieturvietu balsis sabiedriskajā transportā dzirdamas kopš 2000.gadu sākuma (divas balsis – vīrieša balss elektrotransportā un sievietes balss autobusos), taču turpmāk “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā būs dzirdama Arta Robežnieka balss. Tādejādi visos transportlīdzekļos būs vienota pieturu atskaņošanas sistēma. Arta Robežnieka balss varētu būt dzirdama jau no novembra beigām. Kopumā no jauna tiks ierunāti gandrīz 2000 pieturvietu nosaukumi, kas tiks mainīti aptuveni 1000 transporta vienībās.

Līdz ar šīm pārmaiņām jaunajos tramvajos, trolejbusos un autobusos tiks uzsākta jaunu paziņojumu testēšana, lai brīdī, kad transports piebrauc pieturvietā, transportlīdzekļa salona ārpusē, būtu dzirdams gan maršruts, gan virziens kādā konkrētais sabiedriskais transports kursē, kas būtiski atvieglos maršruta informācijas saņemšanu pasažieriem ar redzes problēmām.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes