Par aktuālo Rīgā (27.11.14)

Par aktuālo Rīgā (27.11.14)

28.11.2014

 

#1201 Sociali loti aktivs pilsonis 2014-10-30 13:07:23

Ja es izdomāju veidot savu rajona patruļu narkotiku tirgotāju/ pedofilu/ velosipēdu zagļu/ nelegālo prostitūtu izķeršanai, vai es varu kkur piereģistrēties un izņemt domes atļauju? Vai tā būs sezonāla? Vai patruļas dalībnieki varēs saņemt atlaides sabiedriskajā transportā un uz roku aprocēm drukāt Rīgas pilsētas ģērboni? Nopietni jautājums – Vai visas tās Timuru komandas, kas šobrīd Rīgā mēdz organizēties, tiek kaut kādā veidā apzinātas? Vai uzskatāmas par atbalstāmām vai kā potenciāls šķērslis likumsargu darbībai?

Fiziskām un juridiskām personām atļauts veidot biedrību noteiktiem mērķiem (Biedrību un nodibinājumu likums), kuri tiek ierakstīti biedrības statūtos. Biedrība jautājumos, kas saistīti ar tās darbības mērķi, ir tiesīga vērsties valsts un pašvaldību institūcijās. Biedrību reģistrācija un uzskaite šobrīd tiek veikta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā, un informācija par reģistrētajām biedrībām pieejama valsts un pašvaldību institūcijām.

Rīgas dome šobrīd attīsta projektu „Apkaimes” (informācija par projektu pieejama interneta mājas lapā http://www.apkaimes.lv/) , kurā viens no uzdevumiem ir veidot apkaimes iedzīvotāju identitāti un kopības izjūtu. Savukārt, lai panāktu šos mērķus, iespējams veidot biedrību, tajā iesaistot Jūsu apkaimes iedzīvotājus. Biedrības var veidot arī citiem cēliem mērķiem, kā apkaimes drošības paaugstināšana. Kā piemēru var minēt biedrību „Rīgas vecāku patruļa”, kuras biedri patrulēja pie skolām vai jauniešu iecienītajās atpūtas vietās. Konstatējot jauniešu izdarītos likumpārkāpumus, nekavējoties ziņoja policijai un skolas vadībai, kā rezultātā policija varēja operatīvi reaģēt uz notikumu un attiecīgajās situācijās pieņemt atbilstošus lēmumus. Biedrību un nodibinājumu likums ļauj personai saņemt atlīdzību par dalību biedrībā. Atlīdzinājums ir atkarīgs no pienākumu apjoma un biedrības finansiālā stāvokļa. Atgādinām, ja tiek veidota kāda likumā paredzēta kārtības nodrošināšanas organizācija, tā drīkst darboties tikai saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.

Policijas darbs ar iedzīvotāju iesaistīšanos savas vides veidošanā ir daudz efektīvāks, un izprotot šīs aktivitātes nozīmību, 2015.gadā kļūs pieejama Rīgas pašvaldības policijas  mobilā aplikācija, ar kuras starpniecību iedzīvotājiem būs iespēja ziņot par konstatētajiem likumpārkāpumiem, nosūtot ne tikai fotogrāfijas, bet arī videoierakstus.

Rīgas pilsētas simbolikas izmantošanas nosacījumi ir definēti Rīgas domes saistošajos noteikumos Nr.181 „Par Rīgas pilsētas simboliku”. Rīgas pilsētas ģerboni ar vairoga turētājiem, Rīgas pilsētas ģerboni, Rīgas pilsētas mazo ģerboni un to elementus – vairoga turētājus, atslēgu, krusta un kroņa salikumu, roboto mūri ar vārtiem, var lietot fiziskās un juridiskās personas, saņemot Rīgas domes Simbolikas komisijas atļauju.

 

#1200 Inese 2014-10-30 13:01:52

pie iepriekšējā jautājuma papildus varu pieminēt maršrutu Valdlaući – Pļavnieki. Abus rajonus saviemo tilts, bet jābrauc caur centru. Kaut sab.tr varētu savienot Jugla-ziepniekkalns pāri dienvidu tiltam. Vai no 4.autobusa maršruta var “izgriezt” Āgenskalnu, lai man nav 40min uz centru jābrauc, bet tikai 20min?

Sadaļā par jūsu minētajiem rajoniem, kurus savieno Dienvidu tilts, vēršam jūsu uzmanību, ka šobrīd tiek plānota šāda maršruta izveide un konceptuāli var piekrist par šāda maršruta ieviešanas nepieciešamību.

Sabiedriskais transports kalpo sabiedrības kopējām interesēm un Āgenskalna tirgus pieturas ir pieprasītas, jo kalpo kā zināms pārsēšanās punkts bez iebraukšanas centrā. Tāpēc netiek plānots izslēgt šo posmu no maršruta un ieguvums arī ir stipri pārspīlēts. Apbraukšana neradītu īpaši lielāku ieguvumu kā 5 min, jo jebkurš ceļš rīta maksimuma laikā ir ar lielāku vai mazāku sastrēgumu.

 

#1199 Inese 2014-10-30 12:54:44

Kad pārskatīs sab.tar. loğistiku? Piem. No Čaka ielas uz Skanstes ielu nav iespēju atbraukt ar sabiedrisko transportu. Jābrauc uz centru un tad ar 24.autobusu, bet prasītos vairāk šķēso līniju. Jo nav noslēpums ka sabiedriskais transports mums iet pārsvarā pa centrālajām ielām. Vai šis jautājums tiek/tiks skatīts kontekstă ar skanstes ielas attīstību?

Šobrīd netiek plānots savienot Skanstes ielu ar citām apkaimēm ar citiem sabiedriskā transporta maršrutiem, jo esošais pasažieru pieprasījums nav vērtējams kā liels un to pilnībā spēj nodrošināt 24.autobusa maršruts. Jautājumā minēto šķērso līniju ieviešana, sakarā ar salīdzinoši mazo pieprasījumu pēc tādu ieviešanas, nebūtu rentabla.

Jāņem vērā, ka Rīgu nav iespējams pilnībā savienot apejot pilsētas centru, un nokļūšana galamērķī ar vienu pārsēšanos ir jāuztver kā optimāls pārvietošanās veids.

 

#1198 Inese 2014-10-30 12:50:36

Par velocelińiem man būtu jautājums/ierosinājums. Vai veloceliņi nevarētu būt sezonāli. Piemēram, Dzirnavu, elizabetes ielā ziemas periodā 01.11-01.04 piemēram ļaut pārvietoties auto? Mazāka velo satiksme šajā laikā, bet būs sniegs kas pats parsevi ir izaicinājums centram

Ielu uzturēšanas uzņēmumiem dots rīkojums arī velojoslas uzturēt ziemā. Tas nozīmē, ka velojostas tāpat kā brauktuves tiks tīrītas.

Attiecībā uz velojoslām tikai vasarā – nevaram šādas ieviest horizontālā marķējuma dēļ, kā arī jāatzīmē, ka šādas sezonālas izmaiņas radītu haosu Rīgas ielās.

 

#1197 Valts 2014-10-30 12:47:53

Vai slavenie veloceliņi Elizabetes un kurās tur ielās paliks uz mūžu? Vai ir plāns tomēr tos reorganizēt?

Vēlamies akcentēt, ka velojoslas, kas iezīmētas Elizabetes, Dzirnavu un Lāčplēša ielās ir tikai pirmais solis turpmākajai veloinfrastruktūras attīstībai. Šobrīd attiecīgās pašvaldības iestādes strādā pie otrā posma, lai ieviestu velojoslas perpendikulāri esošajām, lai būtu savienojums.

Neizbēgami velobraucēju skaits palielinās ik mēnesi, ko pierādīja pēdējā veloskaitīšana. No pavasara līdz rudenim (4 mēnešu laikā) velobraucēju skaits palielinājies par 16%, līdz ar to arī pašvaldībai ir jādomā par jaunu satiksmes organizācijas modeli, kurā jāiekļauj velobraucējs. Neizbēgami iedzīvotājiem un īpaši jāuzsver autovadītājus, būs jāmācās sadzīvot un sadalīt brauktuvi ar vēl vienu satiksmes dalībnieku – velobraucēju.

 

#1196 rīdziniece 2014-10-30 12:38:21

Kādi ir bonusi, ko es šobrīd un nākamgad varu saņemt ar Rīdiznieka karti? šobrīd bija informācija par 1.slimnīcu, 2.slimnīcu, Dzemdību namu un Zoo. Vai plānojas vēl kādas? Baigi knapi izskatās

Par šobrīd spēkā esošajām rīdzinieka kartes atlaidēm informāciju iespējams iegūt Rīgas pilsētas pašvaldības mājas lapas sadaļā ”Rīdzinieka karte” – https://www.riga.lv/LV/Channels/Riga_today/ridzinieka-karte.htm.

Atlaižu loks, kādas varēs saņemt rīdzinieku karšu īpašnieki, noteikti tiks paplašināts. Šobrīd norit pārrunas ar uzņēmējiem un dažādām institūcijām. Sīkāka informācija publiski tiks sniegta, kad tiks panāktas konkrētas vienošanās.

 

#1195 Valmiera var 2014-10-30 12:33:06

Vai Rīgā, tāpat kā piemēram Valmierā kādreiz reāli būs pašvaldības bērnudārzs no vismaz 1.5 gadu vecuma (nevis pabalsts). Valmierā no nākamā gada būs arī no 1 gada vecuma.

Rīgā lielākā daļa, vismaz 80% pašvaldības bērnudārzu uzņem bērnus sākot no 1,5 gadu vecuma. Taču ir iestādes, kurās ir vairāk pretendentu un kurās mazāk, vienā iestādē rinda ir garāka, citā nav vispār. Situācija pēc būtības ir nevis tāda, ka nav brīvu vietu bērnu dārzos no 1.5 gadu vecuma, proti, šobrīd Rīgā ir divi bērnudārzi, kuros ir brīvas vietas no 1,5 gadu vecuma (Imantā un Jaunciemā), bet, ja vecāki kādu apsvērumu dēļ nevēlas bērnu laist kādā no šiem bērnudārziem (kuros ir brīvas vietas), tā vietā izvēloties vietu centra bērnudārzā (kuros ir rinda), tad pastāv reāla problēma tikt tajā no šāda vecuma. Piemēram, ja centra  bērnudārzā ik gadu piesaka ap 100 bērnu, bet uzņem kādus 30 – 50, tad ir skaidrs, ka rindas tajos būs.

Jaunu Rīgas pilsētas pašvaldības bērnudārzu izveide pilsētas vēsturiskajā centrā tuvākajā laikā plānota netiek.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes