Par Mums

Par Mums

A/s Radio SWH dibināta 1993. gadā kā pirmā privātā radiostacija Latvijā ar pašas veidotu programmu. Savā ziņā tas bija revolucionārs notikums un ievadīja kardinālas pārmaiņas Latvijas mediju un reklāmas tirgū, radot jaunu – privāto mediju sektoru. Jau 1994. gadā notika pirmā paplašināšanās – paralēli  latviešu valodā raidošajai programmai „Radio SWH“ (Hot Adult Contemporary formāts) tika izveidots „Radio SWH+“ krievvalodīgai auditorijai un klasiskās mūzikas radiostacija „Radio Amadeus“. Konkurencei saasinoties, 1999. gadā Radio spēra nākamo soli – pēc uzvaras konkursā par Vislatvijas raidīšanas tīkla izveides tiesībām, tika atvērti pieci reģionālie biroji Valmierā, Rēzeknē, Jēkabpilī, Daugavpilī un Liepājā. Papildus Radio SWH programmas translācijai kopējā tīklā, reģionālie biroji sagatavo vietējās ziņas un piesaista lokālos reklāmdevējus. 2000. gadā darbu uzsāka Ventspils studija. 2001. gadā, „Radio Amadeus“ vietā tika radīta jauna programma „Radio SWH Rock“. 2012. gadā A/S Radio SWH grupai pievienojās jauniešiem paredzētais radio Spin Fm, bet 2014.gadā – Radio SWH Gold.

Kā galvenos a/s Radio SWH ilgstošo panākumu avotus var minēt veiksmīgi izvēlēto „dzīvā radio“formu un menedžmenta spēju izveidot ļoti spēcīgu komandu. Mūsu ētera personību vārdi komentārus neprasa. Viņi sevi ir pierādījuši gan Radio ēterā, gan ārpus tā. Pateicoties DJ profesionalitātei, iespējama ciešā saikne ar klausītāju, rīta programmas fenomens, aizraujošie konkursi, izsmeļošā mūzikas un izklaides informācija.
Radiostaciju mūzikas izvēle pakļauta ļoti rūpīgai atlasei un var piekrist presē izskanējušajam apgalvojumam, ka Radio SWH ietekmē mūzikas biznesu mūsu valstī.

Radio SWH popularitāti veicinājušas BRAND un SALES PROMOTION aktivitātes, kas radījušas labu atpazīstamību un netradicionālas reklāmas iespējas. Šos projektus atzinīgi novērtējuši radio klienti un pat konkurenti.

Radiostacijas promotion nolūkos organizēti vairāku pasaules klases mākslinieku – B.B. Kinga, ELO, Ace of Base, Army of Lovers, Gipsy King, Rozallas, Haddaway, Fool’s Garden, Panjabi MC u. c. koncerti Latvijā.

A/s Radio SWH piesaistījis stratēģisko investoru un kopš 2007. gada 21.jūnija pieder – Īrijas mediju holdingu Communicorp Group Ltd., kurš vada vienu no lielākajiem radiostaciju tīkliem Centrāleiropā un Austrumeiropā.

Kopš 2015. gada 24. septembra Radio SWH akcijas dala Igaunijā reģistrētais Cinamon Holding, kā arī Radio SWH valdes priekšsēdētājs Jānis Šipkēvics un komercdirektors Filips Rubenis.

 

Ētikas un Profesionālas rīcības Kodekss

PREAMBULA

Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā, jādarbojas kā sabiedrības pilnvarotajiem, jāmeklē patiesība, un to ziņojot, tas jādara atklāti, godīgi un neatkarīgi, un jāatbild par savu rīcību.

SABIEDRĪBAS UZTICĪBA: Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā jāsaprot, ka viņiem pirmkārt ir pienākumi pret sabiedrību.

Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā ir:

* jāapzinās, ka kalpošana sabiedrības interesēm rada pienākumu atspoguļot sabiedrības daudzveidību un būt sardzē pret pārlieku notikumu un jautājumu vienkāršošanu.

* jāsniedz pilns informācijas spektrs, lai ļautu sabiedrībai pieņemt informētus lēmumus.

 

PATIESĪBA: Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā jāseko patiesībai un jāatskaņo informācija precīzi, kontekstā, un cik vien iespējams pilnīgi.

Profesionāliem radio žurnālistiem ir:

* Jāpretojas izkropļojumiem, kas padara neskaidrāku notikumu nozīmi.

 

Profesionāli radio žurnālisti nedrīkst:

* Vēstīt jebko, par ko ir zināms, ka tas ir nepatiess.

* jebkādā veidā manipulēt audio tekstus, tādējādi maldinot.

* Nodarboties ar plaģiātismu.

 

TAISNĪGUMS: Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā jāsniedz informācija godīgi un objektīvi, galveno vērtību piešķirot nozīmībai un būtiskumam.

Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā ir:

* Jāizturas pret visiem ziņu reportāžas jautājumiem un subjektiem ar cieņu un iejūtību, īpašu līdzjūtību izrādot nozieguma vai traģēdijas upuriem.

* Jāievēro īpašu rūpību, ja stāstā ir iesaistīti bērni, un sniegt bērniem lielāku privātuma aizsardzību kā pieaugušajiem.

* Jācenšas ievērot un respektēt sabiedrības daudzveidība, un jāinformē auditorija bez aizspriedumiem un stereotipiem.

* Jāpauž izteikumu, viedokļu un ideju dažādība.

 

GODĪGUMS/VIENGABALAINĪBA: Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā jāsniedz informācija godīgi un pieklājīgi, izvairoties no reāliem vai iespējamiem interešu konfliktiem, kā arī jāizturas ar cieņu un sapratni pret auditoriju, kā arī informācijas subjektiem.

Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā ir:

* Skaidri jānorāda viedoklis un komentārs.

* Jāpielieto tehnoloģiskie līdzekļi, paņēmieni ar prasmi un apdomību, izvairoties no metodēm, kas var sagrozīt faktus, kropļot realitāti vai sensacionalizēt notikumus.

 

Profesionāli radio žurnālisti nedrīkst:

* Maksāt ziņu avotiem, kuriem ir kāda interese stāstā.

* Iesaistīties aktivitātēs, kas varētu kompromitēt viņu godīgumu vai neatkarību.

NEATKARĪBA: Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā ir jāaizsargā neatkarība no tiem, kas mēģina ietekmēt vai iegūt kontroli pār ziņu saturu.

Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā ir:

* Jāapkopo un jāsniedz ziņas bez bailēm un labvēlības, un aktīvi jāpretojas nepiemērotai ietekmei no jebkādiem ārējiem spēkiem, reklāmdevējus, avotus, stāsta subjektus, ietekmīgus indivīdus un īpašas interešu grupas ieskaitot.

* Jāpretojas tiem, kas mēģina nopirkt vai politiski ietekmēt ziņu saturu vai kas mēģina iebaidīt tos, kas apkopo un izplata ziņas.

 

ATBILDĪBA: Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā jāapzinās, ka viņi ir atbildīgi par savu rīcību sabiedrības, savas profesijas un pašu priekšā.

Profesionāliem radio žurnālistiem, radio dīdžejiem un citām ētera personībām ēterā ir:

* Jāreaģē uz sabiedrības raizēm, bažām. Jāizmeklē sūdzības un jālabo kļūdas precīzi un ar tik pat lielu rūpību kā sākotnējais ziņojums.

* Jāpaskaidro sabiedrībai žurnālistiskie procesi, it īpaši, kad šī viņu rīcība izraisa jautājumus vai diskusiju.

* Jāatturas no tādu darbību izraisīšanas vai pamudināšanas, kas spiestu darbiniekus veikt neētisku rīcību.

 

REKLĀMAS: Komerciāla radio stacija, izvietojot savā ēterā reklāmas, reklāmas ziņojumus un visa veida komercinformāciju, ievēro visas Latvijā noteiktās likumdošanas normas, tai skaitā Reklāmas Likumu un citas normas atsevišķu nozaru likumdošanā.

Radio seko līdzi visām aktualitātēm ekonomikā, sabiedrības attīstībā un likumdošanas procesam, visos šaubīgos gadījumos izmantojot profesionāļu konsultācijas lēmumu pieņemšanai.

Copyright © AS RADIO SWH. All rights reserved.