Par aktuālo Rīgā (10.05.)

Par aktuālo Rīgā (10.05.)


Uzdod savu jautājumu šeit

 

#2211 Uldis Salenieks 2018-04-19 17:52:47
Par satiksmes drošību uz tiltiem, pārvadiem, sadalošām salām Rīgā. Daudzās vietās, kur sadalās braukšanas joslas un ir ar drošības margām norobežota brauktuve, ir izveidotas triecienu amortizējošas barjeras, kas konstruktīvi paredzētas, lai mīkstinātu avārijas triecienu. Uz Dienvidu tilta gandrīz visas ir bojātas, bet nav atjaunotas. Tā vietā tiek saliktas pagaidu brīdinājuma sarkanbalti krāsotās barjeras, kas nepasargā no trieciena. Civilizētā Eiropā tās tiktu saremontētas dažu dienu laikā noteikti un īpaši biežās negadījuma vietās tās tiktu izceltas ar papildus atstarojošām krāsām un mirgojošām dzeltenām gaismām, lai autovadītāji tās tomēr pamanītu. Citur Latvijā laikam tādu ir maz. Vai uzstādot nezināja, ka būs arī jāapkalpo? Ne velti tak uzstādīja šādas konstrukcijas drošības elementus. Varbūt var kā sakārtot šo jautājumu.

Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka konstatējot, ka kāds no triecienslāpētājiem ir bojāts, sadarbojoties ar apdrošinātājiem, tie iespēju robežās pieejamā finansējuma apjomā tiek atjaunoti.

 

#2210 Aivis Z. 2018-04-18 15:17:40
Labdien! Šodien sanāca braukt ar jauno autobusu. Neko tādu īpašu nemanīju, kādu izteiktu atšķirību. Kas ir īpašs šajos autobusos? Ko darīs ar vecajiem, ja tagad ir jaunie?

Salīdzinājumā ar iepriekš piegādātajiem autobusiem, salonos ir izvietotas vairākas elektronisko ierīču uzlādes ligzdas, tāpat tiem ir speciāli gaismas signāli durvīm aizveroties un citi uzlabojumi. Šim un autobusiem, kuri tiks saņemti turpmāk, ir modernizēta virsbūve, kas atspoguļojas transportlīdzekļa dizainā. Ražotājam ir jauns koncepts virsbūves karkasa ražošanā, līdz ar to tas ir kļuvis vieglāks, nekā iepriekš ražotajiem autobusiem. Pateicoties šiem uzlabojumiem, autobuss ir ekonomiskāks, jo samazinās degvielas patēriņš.
Kā ierasts visus vecos transporta līdzekļus pārdod atklātā izsolē, tāda pat kārtība plānota arī vecajiem autobusiem.

 

#2209 Marģers 2018-04-17 08:16:21
Sveiki. Sakiet lūdzu, kur palikuši visi Rīgas baloži? Vai tik tā nav zīme mums,- ka jālaižas prom līdz ar baložiem?:)))

Daudzās Eiropas valstu pilsētās lielais baložu skaits sarežģī pilsētas iedzīvotāju dzīvi, un Venēcijā pat ir aizliegts baložus barot, turpretī Rīgā baložu nav daudz, vizuāli redzams, ka to skaits pakāpeniski samazinās, tai pat laikā palielinoties kaiju un vārnu daudzumam. Baložu skaita samazinājuma galvenie iemesli ir māju bēniņu pārbūve par dzīvokļiem, ofisiem u.tml., tādējādi baložiem paliekot bez ierastajām ligzdošanas vietām, un baložu dabisko ienaidnieku – sudrabkaiju un vārnu skaita pieaugums pilsētā. Būtisks faktors ir arī baložu uzņēmība pret slimībām, tie ir slimīgi un vārgi. Putniem pilsētā ir ļoti labvēlīgi dzīves apstākļi, tie pārtiek no atkritumu tvertnēs atrodamās pārtikas, bet arī šeit baložiem barojoties jārēķinās ar kaiju un vārnu dominējošo stāvokli.

 

#2208 Jana Pļaviņa 2018-04-12 19:06:36
Dzīvoju centrā jau 5 gadus, regulāri dodos uz darbu ar kājām, kas atrodas Brasā. Pēdējos gados auto plūsma centrā ir tik milzīga, ka ar kājām nav iespējams staigāt, jo gaisa kvalitāte lielākoties ir no auto izplūdes gāzēm ir nepanesama. Kā arī regulāri tiek pārsniegtas visas gaisa kvalitātes normas centrā, kur apgrozās visvairāk cilvēku sevišķi darba dienas beigās! Nedomāju, ka auto paliks mazāk, ja netiks noteikti kādi ierobežojumi, piemēram, sabiedriskā transporta josla visas Brīvības ielas garumā! Pierādīts, ka uzturēšanās šādā gaisa kvalitātē, rada letālas sekas, tad jautājums, kāpēc reāli nekas netiek darīts, lai risinātu gaisa kvalitātes problēmas centrā!??? Ja tiek darīts, tad rezultāta tam nav.

Nenoliedzami autotransports ir viens no lielākajiem gaisa piesārņotājiem un Rīga šajā ziņā nav izņēmums. To apzinoties, arī Rīga pievērš pastiprinātu uzmanību pilsētas transporta infrastruktūras pilnveidei. Tā kā atsevišķās Rīgas pilsētas vietās piesārņojošo vielu koncentrācijas saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 30. novembra noteikumiem Nr.1290 „Noteikumi par gaisa kvalitāti” pārsniedz robežlielumus slāpekļa dioksīdam un daļiņām PM10, Rīgas pašvaldība ik pēc 5 gadiem izstrādā un realizē rīcības programmu gaisa kvalitātes uzlabošanai.
Liela daļa no plānotajiem gaisa kvalitātes uzlabošanas pasākumiem ir tieši saistīti ar transporta un satiksmes infrastruktūras pilnveidi, kas paredz tādas aktivitātes kā:

  • Austrumu maģistrāles posma no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai pabeigšanu,
  • satiksmes pārvada pār dzelzceļa līniju Rīga – Skulte ar pievadceļiem izbūvi,
  • stāvparku un elektromobiļu publisko uzlādes punktu izveidi un daudzas citas.

Arī līdz šim ir veiktas aktivitātes ar transportu saistītās jomās gaisa kvalitātes uzlabošanai: pabeigti nozīmīgi infrastruktūras projekti (D tilta un vairāku A maģistrāles posmu būvniecība, tramvaja sliežu rekonstrukcija, uzlaboti sabiedriskā transporta kustību maršruti, bezmaksas sabiedriskā transporta lietošana svētku dienās, ierīkoti jauni veloceļi un velojoslas, uzstādītas jaunas velosipēda novietnes, u.c.).

 

#2207 Reinis 2018-04-12 11:43:52
Sveiki! Vēlos vērst uzmanību un nekavējošu rīcību saistībā ar ielu stāvokli Dārziņu rajonā!! Konkrētāk par 23.līniju starp Daugavmalas un Jāņogu ielu. Uz doto brīdi šī iela nav izbraucama, automašīnas vienkārši nogrimst. Esam vairākkārtīgi un jau vairākus gadus zvanījuši uz RD par šo situāciju, bet bez rezultātiem. Labākā gadījumā tiek atsūtīts greideris, kas nošķūrē brauktuves virskārtas akmeņus, un izveido tādu kā “vannu”, lietus ūdeņiem nav kur notecēt!! šī iemesla dēļ ar iela “uzrūgst” un nav izbraucama.

Rīgas domes Satiksmes departaments paskaidro, ka profilēšanas darbus ielās ar grants segumu nav iespējams veikt šķīdoņa laikā. Ielu brauktuvju segumi ir pārmitrināti un zaudē nestspēju, smagā tehnika uzbraucot uz pārmitrināto un nestspēju zaudējušo ielu nevis uzlabo, bet pasliktina ielas stāvokli. Ielu brauktuvēm, ar grants segumu, profilēšanas darbu veikšanai tiek izvēlēts laiks, kad brauktuvju segums ir nožuvis un atguvis nestspēju. Darbus ir ieplānots veikt maijā.

 

#2206 Katrīna 2018-04-12 09:28:55
Aprīļa vidū uz Miera ielas pie Brīvības ielas tika veikti remontdarbi uz tramvaju ceļa izņemot bruģi. Pats briesmīgākais, ka šī teritorija nekādi netika norobežota, līdz vienā jaukā dienā, tur iegāzās kāds neveiksmīgs autobraucējs. Sociālajos tīklos var atrast daudz video un attēlus, no šīs vietas, kur tikai pēc iedzīvotāju aktīvistu neatlaidības beidzot uzliktas kādas brīdinājuma zīmes. Tie RDSD darbinieki, kurus jūs rudenī dāsni atalgojāt ar brangām prēmijām, šo situāciju zināja, bet sevišķi nesteidza rīkoties. Laikam jāmainās Rīgā vadībai, lai beidzot ielu remontdarbi norisinātos droši.

Darbi objektā tika uzsākti pēc ceļa zīmju uzstādīšanas atbilstoši saskaņotajai kustības organizācijas shēmai. Virs sliežu ceļa joslas ir uzstādīta aizlieguma zīme Nr.301 (iebraukt aizliegts) zīme ar papildzīmi Nr.817 (braukšanas josla), kas norāda ka pa sliežu ceļa joslu braukt ir aizliegts. Savādāk sliežu ceļa joslu pa kuru brauc tramvajs nav iespējams norobežot. Vēlāk blakus norādītajai vieta tika uzstādīti norobežojošie vadstatņi, taču tie braucamo daļu sašaurina vēl vairāk. Tajā pašā laikā, vadītāji, kuri pārkāpj Ceļu satiksmes noteikumus un neievēro iepriekš minētās ceļa zīmes, braucot aiz tramvaja, var iebraukt būvbedrē (dziļums 0.20 m), kas tika sagatavota pārmiju iebūvei naktī.
Veicot sliežu pārvedu demontāžas un ierīkošanas darbus nākamajam posmam, tiks izstrādāta kustības organizācijas shēma paredzot slēgt satiksmi sliežu ceļu pārvedu iebūves vietā, jo citādi nav iespējams ievērot visas atbilstošo normatīvo aktu prasības.
Sliežu ceļu pārvedu iebūve netika veikta bez saskaņojuma, bet gan atbilstoši kustības organizācijas shēmai. 11.04.2018. tika saskaņota precizēta kustības organizācijas shēma. Līdz 13.04.2018. atjaunots bruģa segums pārvedu iebūves vietās.

 

#2205 Bolderāja 2018-04-12 09:09:05
Sveiki. Bolderājas iedzīvotājs. Dome ceļ mājas un grib pārvest pie mums bomžus, kā Olainē padomju laikos???

Pašlaik tiek izstrādāts būvprojekts trīs savstarpēji saistītām sociālām dzīvojamām mājām ar Rīgas sociālā dienesta teritoriālo centru, dienas centru un veselības centru, kas atradīsies Bolderājā – Mežrozīšu ielā 43, Rīgā. Šajā māju kompleksā atradīsies 218 sociālie dzīvokļi, daļa no tiem būs īpaši pielāgoti cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Papildus tam tiks iekārtoti divi ģimenes tipa dzīvokļi bērniem no bērnu nama un četri apvienoti dzīvokļi jaunajām mātēm ar garīga rakstura problēmām. Dzīvokļu daļā atradīsies divi diennakts dežurantu posteņi, kas nodrošinās kārtību mājās un to apkārtnē. Tiks nodrošināta videonovērošana, tajā skaitā arī apkārtējai teritorijai.
Pēc uzbūvēšanas šajās mājās atradīsies viens no mūsdienīgākajiem veselības centriem Rīgā, kas nodrošinās veselības aprūpi, rehabilitāciju, dienas stacionāru, ārstniecisko baseinu utt., tāpat mājās tiks izvietoti Rīgas Sociālā dienesta Teritoriālais un Dienas centri. Līdzīgu māju kompleksu SIA “Rīgas Pilsētbūvnieks” uzbūvēja Imantas 8.līnijā un katrs to apmeklējot var pārliecināties, ka Rīgas dome neceļ mājas “bomžiem” un nerada nelabvēlīgus geto. Tieši otrādi, jaunais māju komplekss Bolderājā, Mežrozīšu ielā 43 veicinās visa apkārtējā rajona attīstību. Pieredze rāda, ka izmantot veselības centru pakalpojumus ierodas cilvēki no dažādām Rīgas vietām. Māju, ko būvē SIA “Rīgas Pilsētbūvnieks”, teritorijas zemes gabala robežās tiek pilnībā labiekārtotas, tajās, piemēram, nāk rotaļāties arī citu māju bērni.

Viena atbilde rakstam “Par aktuālo Rīgā (10.05.)”

  1. Jautājums saka:

    Labdien, Jautājums ir par beznosaukuma ielu, kas savieno Salaspils ielu (uzreiz aiz trolejbusa pieturas) un Rītupes ielu pie mājas Nr.3.
    Līdz šim šī iela bija lietojama, lai no trolejbusa izkāpušie varētu doties mājās pa īsāko ceļu, taču nu jau vairākus mēnešus tā ir aiztaisīta ar sētu, jo iebrucis asfalts? nesen tam pievienojās arī smilšu kaudzes krāvums. Cik ilgi vilksies remonts? pašlaik cilvēki mēģina laipot pa šauru spraugu gar sētu vai ir spiesti iet apkārt mājām.
    56°55’55.5″N 24°10’07.8″E
    56.932095, 24.168829

Atbildēt

Drošības kods *

Copyright © AS RADIO SWH. All rights reserved.

Top