Par aktuālo Rīgā (01.02.)

Par aktuālo Rīgā (01.02.)

02.02.2018

Uzdod savu jautājumu šeit

 

#2101 Sergejs 2018-01-05 15:23:50
Labdien!2013.gadā ostas teritorijā, Andrejostas 2, tika atvērts nakts klubs First Dacha. Kopš tā laika dzīve mūsu, kādreiz klusajā centrā, kļuvusi par murgu. Mēs cīnījāmies – vērsāmies policijā, Domē, personīgi pie mēra, lai nomierinātu trokšņainos “ienācējus”. Diemžēl nekas nav mainījies. Kopš šī gada klubam ir jauns nosaukums First Mir un tagad tas strādā visu gadu. Pastaigājiet kāds no Rīgas domes vadības pa mūsu rajonu nakts stundās (Eksporta iela, Sakaru iela, Ausekļa iela) un jūs sapratīsiet visas mūsu mocības. Jautājumi – kāpēc Rīgas Brīvostas administrācija izsniedz atļaujas nakts kluba darbībai vietā, kur ir milzu akustika, uz upes? Kāpēc netika pārbaudīta kluba skaņu izolācija. Kāpēc Rīgas dome, saņemot iedzīvotāju sūdzības, nereaģē? Kāpēc Rīgas pašvaldības policija nespēj cīnīties ar šo situāciju? Mūsu rajonā daudz vecu cilvēku dzīvo šeit visu savu dzīvi, un viņi ir izmisumā. Visas cerības uz Jums kā Brīvostas valdes locekli! Iespējams, izdodot licenci šī kluba darbam, jūs ņemsiet vērā visas mūsu sūdzības, un, ja klubu neaizvērsiet, tad vismaz liksiet viņiem savest kārtībā ēku un ierīkot skaņu izolāciju. Paldies par sapratni.

1. Minētā adrese un klubs neatrodas Rīgas Brīvostas teritorijā. Andrejsala jau kopš 2006.gada ir izslēgta no Rīgas brīvostas teritorijas ar Ministru kabineta lēmumu par Rīgas brīvostas robežu grozīšanu, ar mērķi atbrīvot pilsētas centru no ostas darbības. Līdz ar to Rīgas brīvostas pārvaldei nav saistības ar tur notiekošās uzņēmējdarbības atļauju izsniegšanu.
2. Laika posmā no 2013. līdz 2017.gadam Rīgas pašvaldības policija (Turpmāk – RPP) saņēmusi vairāk nekā 50 izsaukumus, gandrīz 60, kuros ziņots par trokšņošanu Andrejsalā. Te gan uzreiz jāpaskaidro, ka ne visos gadījumos pie vainas bijis konkrētais klubs. Daļā gadījumu troksnis nācis no kluba un visās reizēs kluba pārstāvji pēc policijas vizītes mūziku nogriezuši klusāk (atsevišķos gadījumos pārtraukuši mūziku atskaņot uz terases vai aizvēruši logus, kas bijis par iemeslu mūzikas tālākai izplatībai). Savukārt vēl daļā gadījumu klubs nemaz nav bijis pie vainas, jo skaļu mūziku mīl arī jahtu un kuteru īpašnieki, kuri netālu no Daugavas krasta vasarās mēdz rīkot ballītes uz sava peldlīdzekļa. Tādos gadījumos tiek piesaistīti RPP Drošības uz ūdens un civilās aizsardzības pārvaldes darbinieki, kuriem ir laivas. Viņi pārbauda, vai kuģa kapteinis ir skaidrā un veic pārrunas, lai mūzika tiktu nogriezta klusāk. Vienlaikus jāpaskaidro, ka kopš Satversmes tiesas lēmuma, kas paredz, ka par trokšņošanu vairs nevar saukt pie atbildības, visi šie trokšņošanas gadījumi tiek atrisināti pārrunu ceļā un policijai nav iespēju pārkāpējus sodīt.
Tāpat jāuzsver, ka RPP veikusi sistemātiskas pārbaudes šajā klubā un minētajā laika posmā konstatējusi virkni pārkāpumu, par kuriem kluba īpašnieki saukti pie atbildības – četri protokoli sastādīti par pārtikas aprites prasību pārkāpumu (LAPK 103.3p.1.d.), trīs protokoli par sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pārkāpumu (LAPK 75.p.), par vienam protokolam vēl par šādiem pārkāpumiem – nav norādītas cenu zīmes (LAPK 155.5.5.d.), reklāmas izvietošanas nosacījumu neievērošana (RDSN 77.).
Papildus šiem pārkāpumiem RPP veikusi vairākas pārbaudes klubā, kur konstatēti dažādi pārkāpumi un par tiem informēti attiecīgie dienesti, proti, ugunsdrošības noteikumu pārkāpumi (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests), pārtikas aprites pārkāpumi (Pārtikas un veterinārais dienests), autortiesību pārkāpumi (Valsts policija), kā arī alkohola aprites noteikumu pārkāpumi (Valsts ieņēmumu dienests).
3. Rīgas pilsētas Būvvaldē (Turpmāk – Būvvaldē) 2017.gada beigās tika iesniegts minētā kluba pārbūves ieceres projekts, kur izvirzītas prasības par skaņu izolāciju. Objekta attīstītāji ir pievienojuši būvprojektam atzinumu par vides pieejamības prasību ievērošanu, kā arī atzinumu par rekonstrukcijas projekta akustiskajiem risinājumiem. Pamatojoties uz iepriekš minēto, Būvvalde 29.12.2017. ir atjaunojusi objekta būvatļaujas darbību. Objekts Andrejostas ielā 4, Rīgā atbilst trešās grupas ēkas statusam, kas nozīmē, ka to ekspluatācijā pieņems Būvniecības valsts kontroles birojs.

 

#2100 Dace 2018-01-05 10:17:19
Labdien. Kuras galvenās pilsētas ielas tiks remontētas šogad, kad un cik ilgi?

1. Seguma atjaunošana plānota šādā adresēs:
• Merķeļa iela;
• Krasta iela no Salu tilta līdz Ogres ielai;
• Brīvības iela no Bruņinieku ielas līdz Gaisa tiltam;
• Oskara Kalpaka bulvāris no Brīvības bulvāra līdz Krišjāņa Valdemāra ielai.
2. Pārbūve vai jaunu objektu būvniecība tiks uzsākta:
• Flotes ielas pārbūve, Jūrmalas gatves 3 (trīs) joslu pieslēgums Kurzemes prospektam pie Zolitūdes ielas izbūve, Eiženijas ielas posmā no Dzirciema ielas līdz Ķiršu ielai pārbūve, Aleksandra Grīna bulvāra pārbūve no Bāriņu ielas līdz Daugavgrīvas ielai, Dandāles ielas pārbūve, Lietus kolektora remonts Kazdangas ielā, Veloceļa izbūve un seguma atjaunošana Turgeņeva ielā, Brasas pārvada pār dzelzceļu pārbūve, Augusta Deglava ielas satiksmes pārvada pārbūve, Garās ielas pārbūve (rajona ielas pagarinājums), Augusta Deglava Lubānas ielas un A.Deglava ielas ar Juglas ielu apļveida krustojuma rekonstrukcija.
• Tāpat tiks uzsākti šādu ES līdzfinansēto projektu izbūves darbi: Satiksmes pārvada pāri dzelzceļa sliežu ceļiem “Rīga-Skulte” ar pievedceļiem 1.kārtas projektēšana un izbūve I kārta – Vagona ielas, Ata ielas, Augšielas un A.Deglava ielas satiksmes pārvada pārbūve, Salu tilta komplekss. 2.kārtas atjaunošana, pārbūve un izbūve, Austrumu maģistrāles posma “Ieriķu iela – Vietalvas iela” projektēšana un izbūve.
• Remontdarbi tiks uzsākti iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem un turpināsies līdz ziemas iestāšanās, apjomīgākos remontdarbus koncentrējot tieši vasarā, kad skolēniem ir brīvlaiks un pilsētas ielās samazinās transportlīdzekļu skaits.

 

#2099 Krava 2018-01-05 07:56:51
Sveicināti. Vai ir kādi ierobežojumi kravas auto braukšanai pa pilsētu darba dienās un brīvdienās?

Ar mērķi atvieglot uzņēmējdarbības apstākļus ir izdots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums Nr.379-ir.
Rīkojums paredz, ka jau no 2009.gada 1.decembra vairākās pilsētas ielās rīta stundās ir atcelti satiksmes ierobežojumi kravu transportam ar pilnu masu virs piecām tonnām.
Saskaņā ar rīkojumu satiksmes ierobežojumi kravu transportam ar pilnu masu virs piecām tonnām ir noteikti darba dienās tikai vakara maksimumstundās no plkst. 16.00 līdz 19.00 šādās vietās:
– Akmeņu ielas posmā no Mūkusalas ielas līdz Jelgavas ielai;
– Daugavgrīvas ielas posmā no Raņķa dambja līdz Lidoņu ielai;
– Jelgavas ielas posmā no Akmeņu ielas līdz Vienības gatvei;

– Mūkusalas ielas posmā no Kārļa Ulmaņa gatves līdz Akmeņu ielai;
– Raņķa dambī;
– Valguma ielas posmā no Akmeņu ielas līdz Uzvaras bulvārim;
– Vienības gatves posmā no Jelgavas ielas līdz Kārļa Ulmaņa gatvei.

Satiksmes ierobežojumi kravu transportam ar pilnu masu virs piecām tonnām darba dienās no plkst. 7.00 līdz plkst. 10.00 un no plkst. 16.00 līdz plkst. 19.00 saglabājas sekojošās vietās:
– 11.novembra krastmalā;
– Eksporta ielas posmā no Muitas ielas līdz Rīgas pasažieru ostai;
– Krasta ielas posmā no Salu tilta līdz 13. janvāra ielai;
– Uzvaras bulvāra posmā no Akmens tilta līdz Valguma ielai;

– kā arī uz Akmens tilta abos virzienos.
Minētie ierobežojumi neattiecas uz operatīvajiem transportlīdzekļiem, transportlīdzekļiem ar oranžu vai dzeltenu bākuguni, kas tiek izmantoti specifiskiem uzdevumiem, kā arī trafarētiem komunālo dienestu transportlīdzekļiem.
Kā ziņots, ar mērķi atvieglot uzņēmējdarbības apstākļus Rīgas maģistrālajās ielās un uz tiltiem 2008.gada 19.novembrī atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam kravu transporta satiksmes ierobežojumi tika atcelti uz Slāvu satiksmes pārvada, Krasta ielas posmā no Slāvu ielas līdz Lāčplēša ielai un Maskavas ielas posmā no Prūšu ielas līdz Slāvu ielai. Tāpat 2009.gada 14.aprīlī atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam kravu transporta satiksmes ierobežojumi tika atcelti arī uz Salu tilta, Zemitānu satiksmes pārvada un Augusta Deglava satiksmes pārvada.

Kravas transporta aizliegumu karte pilnizmēra versijā ir pieejama Rīgas domes Satiksmes departamenta mājas lapā http://www.rdsd.lv/kravas-transportam

 

#2098 Elita Benzīns 2018-01-04 17:04:33
Pārdaugava. Pagājušā gada vasara. Basketbola grozi ,pieejamajos sporta laukumos, ir uzlikti +/- atbilstoši pieaugušo spēles noteikumiem. Kur ir skolniekiem (1-3 klase) spēlei zemākā augstumā regulētie grozi. Apmeklējam arī skolu āra basketbola laukumus, piemēram, kāda jēga no basketbola groziem Ziemeļvalstu ģimnāzijas sākumskolas sporta laukumā, ja bērnu raidītās bumbas skar basketbola vairoga apakšmalu. “Sodiņus” nav kur pamētāt!!! Kur ir sarakstiņš ar brīvi pieejamiem āra sporta laukumiem ar “zemajiem groziem”, Ušakova kepkas rajonā nevajag minēt! – mēs no Pārdaugavas!

• Vietās, kur tiek renovēti sporta laukumi tiek ievērotas visas jaunās prasības un ierīkoti arī basketbola grozi, kuri ir zemāki kā basketbola spēles standartā paredzēti. Atjaunotajos sporta laukumos ir ierīkoti gan profesionāli strītbola/basketbola spēles laukumi, gan radīta iespēja, kur vecākiem kopā ar bērniem apgūt basketbola spēles iemaņas, jo uzstādīto grozu augstumi neatbilst profesionālās spēles noteikumiem.
• Informācija par iedzīvotājiem pieejamiem sporta laukumiem un to aprīkojumu un iespējām ir pieejama Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta tīmekļa vietnē, sadaļā “Iestāžu katalogs” – http://dati.e-skola.lv/lv/sporta-laukumi/videja-izmera-sporta-laukumi
Pārdaugavā brīvi pieejams āra sporta laukums šobrīd ir Dzirciema ielā 109 – Iļģuciema vidusskolas stadions (vidēja izmēra; stadionā ietilpst: futbola laukums (60m x 40m – mākslīgais segums); basketbola laukums; papildus teritorijā – bērnu spēļu laukums).
• Svarīgi pieminēt, ka šogad Imantā taps līdzīgs projekts kā Centra sporta kvartāls (K.Barona ielā).

 

#2097 Harijs 2018-01-04 11:33:30
Labdien. Ne visiem patīk, ka pasta kastītēs tiek mestas lielveikalu (RIMI, MAXIMA, MEGO) reklāmas. Būtu lietderīgi izvietot kāpņu telpā speciālu, katram veikalam (RIMI, MAXIMA, MEGO) domātu kasti. Atnesto reklāmu (20-30 eksemplārus), ievietotu speciālā skaistā kastītē. Kam vajadzētu, tas paņemtu. Pēc nedēļas veikalu pārstāvji atnāktu, paņemtu palikušos eksemplārus un ievietotu jaunus. Sētnieki teiktu paldies. Lielveikali tādā veidā, uz reklāmas daudzuma, ieekonomētu. Kastītes varētu ierīkot pilsēta, lielveikali par to samaksātu. Var organizēt konkursu katram lielveikalam.

• Rīgas domes Mājokļu un vides departaments informē, ka atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likuma nosacījumiem par kopīpašumā esošo kāpņu telpu izmantošanu var lemt vienīgi dzīvokļu īpašnieku kopība. Bez dzīvokļu īpašnieku ziņas ne mājas pārvaldnieks, ne lielveikalu tīkla pārstāvji nav tiesīgi izvietot kāpņu telpās kastes informācijai, pat, ja tās ir skaistas un funkcionāli lietderīgas. Mājas pārvaldnieks var piedāvāt dzīvokļu īpašniekiem lemt par šo jautājumu, bet rīkoties kāpņu telpās varēs tikai pēc dzīvokļu īpašnieku piekrišanas.
• Papildus SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” vērš uzmanību uz to, ka reklāmas bukletu ievietošana pasta kastītēs, Rīgas iedzīvotāju pasta kastīšu satura uzraudzība un kontrole, kā arī lielveikalu reklāmas bukletu izplatīšanas uzraudzība/ierobežošana/kontrole nav SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” kompetencē. Vienlaikus vēršot uzmanību uz to, ka ikviens nekustamā īpašuma īpašnieks var ierobežot reklāmas bukletu ievietošanu tam piederošajā pasta kastītē, proti, uz pasta kastītes izvietojot informāciju par nevēlēšanos saņemt reklāmas.

 

#2096 Māris 2018-01-03 09:45:29
Sveiki! Gribēju pajautāt, vai ir paredzēts kādreiz noasfaltēt Āraišu ielas posmu starp Struktoru un Biķernieku ielām? Dīvaini, ka Teikas centrā ir atstāts šāds zemes ceļa posms, kurš lielākoties ir dziļām bedrēm klāts un ar parastu vieglo mašīnu grūti izbraucams, turklāt tas iet garām jaunā projekta mājai. Ceļa posms nav garš, tomēr vairāk par nogreiderēšanu aptuveni 3 reizes gadā, nekādus citus uzlabojumus tam neesmu redzējis. Ja trūkst līdzekļu asfaltēšanai, varbūt ir kāds cits risinājums, lai nebūtu jābojā privātais transports?

Pašlaik vairāki privātie zemes gabali atrodas ielu sarkanajās līnijās, līdz ar to, lai realizētu ielas pārbūvēšanu tie ir jāatpērk. Ņemot vērā to, ka daļa zemesgabalu pieder daudzdzīvokļu māju īpašniekiem, atpirkšanas process ir un būs sarežģīts. Uz doto brīdi ir notikušas sarunas ar dažu privātīpašumu pārstāvjiem, par zemes jautājumu risināšanu.
Līdz tam uzturēšanas darbu ietvaros iela tiks uzturēta, – līdz ko laika apstākļi atļaus, to piebērs un nolīdzinās!

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes