Par aktuālo Rīgā (28.12.)

Par aktuālo Rīgā (28.12.)

Uzdod savu jautājumu šeit

 

#2068 Krista 2017-11-15 20:26:24
Vai tiešām Jums neliekas ka Rīgas sabiedriska transporta cenas ir par dārgu? Cilvēks kas strādā darbu ar minimālo samaksu to ļoti izjūt. Vai tiešām nav iespēja nolaist zemāku cenu? (Visu maršrutu mēnešbiļete maksā 50 eiro – tikai par 4,70 lētāk, nekā Helsinkos, kur viss ir dārgs, un ir metro.) Protams, Jūs jau nebraukājat ar sabiedrisko un, ja arī braukājat, tad Jums jau ir liela nauda iedotu Jums algu uz mēnesi 280, tad samaksājat pa dzīvokli nopērkat ēst un, cik paliks braukšanai sabiedriskā? Vai tiešām Jums neliekas, ka Rīgas sabiedriska transporta cenas ir par dārgu?

Sabiedriskā transporta biļešu pašizmaksa tiek aprēķināta, balstoties uz Ministru Kabineta noteikumiem Nr. 435, kas paredz prognozētās sabiedriskā transporta pakalpojuma izmaksas dalīt ar prognozēto pasažieru skaitu, pieskaitot pievienoto vērtības nodokli. Šobrīd viena brauciena pašizmaksa ir 1,175 eiro. Viena brauciena pašizmaksā tiek ietvertas visas uz sabiedrisko transportu attiecināmās izmaksas: atalgojums, degviela, elektroenerģija, rezerves daļas u.c. Savukārt Rīgas dome nosaka biļetes cenu un atlaižu kategorijas, kurām piemērot atlaides. Rīgas dome šobrīd dotē starpību pilnīgi visiem pasažieriem starp 1,15 eiro un 1,175, tāpat tiek realizēta atlaižu politika, domājot par sociāli mazāk aizsargātām kategorijām – bērniem, invalīdiem, gados veciem cilvēkiem utml. Jānorāda, ka biļešu cenu ietekmē arī valsts līdzdalība un dotācija, taču šobrīd vienīgās dotācija, kuras maksā valsts ir par 1. un 2.grupas invalīdu pārvadāšanu un atsevišķu maršrutu, kuri iziet ārpus pilsētas robežām.

 

#2067 Gunta Krasiņa 2017-11-15 18:42:17
Vai Amerika kungs ir REDZĒJIS daudzdzīvokļu namu iekšpagalmus??? Kaklu laužamā vieta!!! Tur NEKAS nav darīts kopš tā nejēdzība pastāv!

Ja ir runa par daudzdzīvokļu dzīvojamās apbūves kvartālu pašvaldības valdījumā, publiskā lietošanā esošiem piebraucamajiem ceļiem – par to, ko atļauts un, ko arī atjauno izpilddirekcijas par publiskajiem līdzekļiem, tad tā nav taisnība.
Jāatzīmē, ka pašvaldība ne visur var darboties. Daudzviet zeme ir citu personu īpašumā, kur zemes īpašnieki nekādiem remontdarbiem nepiekrīt, citreiz arī tāpēc, ka dzīvokļu īpašnieki viņiem nemaksā nomas naudu.
Neremontēti paliek māju ceļi, jo tie jāremontē pašiem dzīvokļu īpašniekiem (piebraucamie ceļi ir ceļi, kas šķērso vienu vai vairākus īpašumus un nodrošina piekļūšanu citam vai citiem īpašumiem un var būt servitūta ceļi Civillikuma izpratnē). Prioritāte remontdarbos ir caurbraucamiem koplietošanas ceļiem, kas ir zemesgrāmatā reģistrēti kā servitūti.
Parasti tiek jaukti jēdzieni. Visi runā par pagalmu remontu, bet pašvaldība ar pagalmu remontu var nodarboties retos gadījumos. Pagalms ir lieta, kas saistīta ar konkrētām ēkām. Dzīvojamā māja ir ēka un zeme, uz kuras tā atrodas. Dzīvokļu īpašnieki neizprot, ka viņi ir dzīvojamās mājas īpašnieki (dzīvokļa īpašnieks + zemes īpašuma domājamās daļas īpašnieks vai lietotājs). Pagalmu pašvaldība var remontēt tikai tad, ja zeme ir pašvaldības īpašumā un arī tad, ja dzīvokļu īpašnieku kopība ir lēmusi, ko viņi īsti grib redzēt viņu lietošanā nodotajā zemes īpašumu (dzīvojamā māja ir ēka un zeme, ja tas vienots īpašums, vai ēka un piesaistītais zemes gabals, ja zeme pieder citiem, t.sk. pašvaldībai). Lielākā daļa pagalmu brīvā plānojuma kvartālos ir saistīti ar vairākiem namiem un atrodas vairākos dažādām personām piederošos īpašumos.

1. Rīgas Ziemeļu izpilddirekcija
Paveiktais iekšpagalmu remontdarbu apjoms no 2009.gada ir vidēji gadā 35 – 37 tūkst. m2. Lielākie remontdarbu apjomi no 2009.gada ir veikti Purvciemā, Juglā, Mežciemā, bet darbi ir veikti arī Vecmīlgrāvī, Sarkandaugavā, Čiekurkalnā, jeb, vairāk vai mazāk, gandrīz visās apkaimēs.
Iekškvartālu piebraucamo un koplietošanas ceļu un teritoriju remonts

Nr.p.k.

Izpildītie darbi

Darbu daudzums m2

Darbu izpildes periods vai notikuma laiks

1.

Ziemeļu rajonā (Vecmīlgrāvī, Sarkandaugavā, Mežaparkā)

10 642

2009.

2.

Vidzemes priekšpilsētā  (Centrālā daļa, Purvciems, Mežciems, Teika)

8 968

2009.

3.

Ziemeļu rajonā (Vecmīlgrāvī, Sarkandaugavā, Pētersalā- Andrejsalā)

9 536

2010.

4.

Vidzemes priekšpilsētā (Jugla, Purvciems, Mežciems)

21 702

2010.

5.

Ziemeļu rajonā (Vecmīlgrāvī, Sarkandaugavā, Pētersalā- Andrejsalā)

10 296

2011.

6.

Vidzemes priekšpilsētā (Juglā, Mežciemā, Purvciemā, Brasā, nedaudz Teikā)

19 081

2011.

7.

Ziemeļu rajonā (Vecāķos, Sarkandaugavā)

314

2012.

8.

Vidzemes priekšpilsētā (Purvciemā, nedaudz  Juglā)

64 407

2012.

9.

Ziemeļu rajonā (Vecmīlgrāvī)

255

2013.

10.

Vidzemes priekšpilsētā  (Purvciemā)

30 626

2013.

11.

Ziemeļu rajonā (Vecmīlgrāvī, Vecdaugavā)

13 720

2014.

12.

Vidzemes priekšpilsētā (Juglā,Mežciemā

47 429

2014.

13.

Ziemeļu rajonā (Čiekurkalnā, Sarkandaugavā)

10 239

2015.

14.

Vidzemes priekšpilsētā (Purvciemā, Juglā, Teikā, Brasā)

1134

2015.

15.

Ziemeļu rajonā (Čiekurkalnā)

200

2016.

16.

Vidzemes priekšpilsētā (Purvciemā)

29 609

2016.

17.

Kopā Ziemeļu rajonā

55 200

2009.-2016.g

18.

Kopā Vidzemes priekšpilsētā

241 663

2009.-2016.g.

19.

Purvciemā, Juglā, Vecmīlgrāvī, Sarkandaugavā un Čiekurkalnā

27012

2017.g.

KOPĀ

296  863 m² 2009.-2016.g.

 

2. Rīgas Austrumu izpilddirekcija
Austrumu izpilddirekcijas administratīvajā teritorijā Ķengaragā atjaunots segums vismaz 50%, Dārzciemā 80-90%, Pļavniekos ap 80%. Tikai Krasta rajonā vēl nav uzsākts. To un visu Rīgu var redzēt Rīgas pašvaldības portālā pieejamajā kartē. No 2012.gada līdz 2017.gadam remontdarbu apjoms ir vidēji 30 tūkst. m² gadā.

Nr.p.k.

Gads

Darbu daudzums m2

1.

2017.

26 221

2.

2016.

29 227

3.

2015.

27 706

4.

2014.

34 634

5.

2013.

44 840

6.

2012.

12 457

KOPĀ

175 085 m²

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija

Rīgas Kurzemes rajona un Zemgales priekšpilsētas iekškvartālu piebraucamo un koplietošanas ceļu un teritoriju seguma atjaunošanas darbu apjoms no

2009.gada līdz 2017.gadam remontdarbu apjoms ir vidēji 32 tūkst. m² gadā.

Nr.p.k.

Gads

Apkaime

Darbu daudzums m2

1.

2017.

Āgenskalns, Imanta, Zasulauks, Bolderāja, Dzirciems, Iļģuciems, Šampēteris

29 020

2.

2016.

Iļģuciems, Imanta, Ziepniekkalns, Dzirciems, Bolderāja, Āgenskalns, Bišumuiža

33 959

3.

2015.

Imanta, Dzirciems

33 848

4.

2014.

Zolitūde, Ziepniekkalns, Bolderāja

56 511

5.

2013.

Zolitūde, Imanta, Iļģuciems

97 888

6.

2012.

_

_

7.

2011.

Imanta, Āgenskalns, Ziepniekkalns, Bolderāja, Dzirciems

14 528

8.

2010.

Zolitūde, Imanta, Ziepniekkalns, Iļģuciems, Bolderāja

9 416

9.

2009.

Āgenskalns, Šampēteris, Zolitūde, Ziepniekkalns,

4 500

KOPĀ

279 670 m²

 

#2066 Tālis Freibergs 2017-11-14 15:50:02
Kad varētu tikt sakārtota transporta kustība Ģimnastikas ielā pie Rīgas 2.slimnīcas uzņemšanas nodaļas? Ātrās palīdzības auto nevar piebraukt uzņemšanas nodaļai, jo sastrēguma stundās auto vadītāji neatstāj brīvu vietu iebraukšanai. Vajadzētu vismaz uzzīmēt dzeltenās līnijas uz brauktuves (Ģimnastikas iela). Paldies.

Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka dzeltenā līnija brauktuves malā aizliedz transportlīdzekļiem apstāties un stāvēt – šie termini nav attiecināmi uz situāciju, kad transportlīdzeklis tie apturēts sastrēgumu laikā, vai piemēram, pie krustojuma.
No satiksmes organizācijas un kustības drošības viedokļa ir atbalstāma nepieciešamība veikt infrastruktūras uzlabošanas darbus Rīgas 2.slimnīcai piegulošajā ielu tīklā. Lai risinātu jautājumu par piebraukšanu slimnīcai, 2018.gadā plānots uzsākt projekta izstrādi luksofora objekta ierīkošanai Ģimnastikas, Tadaiķu un Vaiņodes ielu krustojumā.

 
#2065 Normunds 2017-11-13 16:49:16
RPP ļoti aktīvi pievērsusies iedzīvotāju sodīšanai par to, ka Rīgā, savas dzīvesvietas tuvumā ir grūti vai neiespējami atrast vietu auto novietošanai pa nakti. Tas atkarīgs no izdomas, ar dažādiem noteikumiem liedzot auto novietošanu. Nav runa par rupjiem pārkāpumiem (zaļo zonu utt.). Saprotams, ka varai tie ir miljonos mērāmi ienākumi, bet kā būs ar pilsētniekiem? Vai pilsētas varai ir kaut mazākā ideja un plāns, ko darīt? Ko darīt ar izčākstējušo park&ride ideju, ar ideju veicināt daudzstāvu auto novietņu būvniecību no privātā kapitāla puses paralēli kārtējam megaplaza lielveikalam?

1) Rīgas pašvaldības policijas prioritāte ir sabiedriskās kārtības nodrošināšana, nevis “plāksteru” līmēšana. Tāpat arī policija nav aktīvi pievērsusies autovadītāju sodīšanai daudzdzīvokļu namu pagalmos, proti, policija uz šiem pagalmiem pēc savas iniciatīvas nebrauc vispār (tikai tik, cik apsekot bērnu laukumiņus, lai uzraudzītu, ka tur nesēž dzērāji). Līdz ar to, ja policija daudzdzīvokļu namu pagalmā ir uzlikusi sodu, tas nozīmē, ka automašīna ir traucējusi kādam no kaimiņiem, kurš ziņojis policijai. Savukārt, ja policija ir saņēmusi izsaukumu, tai nav tiesību nereaģēt pat tad, ja pārkāpums bijis formāls.
2) Lielākā daļa pagalmu ir privātīpašumi, tādēļ tos pašvaldība nevar renovēt vai remontēt. Iesakām šādās situācijās vērsties pie apsaimniekotāja un meklēt atbilstošāko risinājumu. Piemēram, ja pagalmā trūkst vietu, jo tur automašīnas liek svešinieki, tad jāievieš atļauju sistēma. Savukārt, ja ir vietas, kur nedrīkst novietot automašīnu ceļazīmes neesamības dēļ, tad jāizvieto attiecīgas ceļazīmes.
3) Dzīvojamajā zonā stāvvietas var realizēt pašvaldības zemes īpašumos, ja to pieļauj apbūves noteikumi (šādi, piemēroti autostāvvietu ierīkošanai pašvaldības zemes īpašumi dzīvojamajos kvartālos praktiski nav atrodami). Protams, tikai pamatojoties uz būvprojektu. Bet apkārt ir dzīvojamās mājas ar saviem dzīvokļu īpašniekiem, kurus tieši skar šāda būvniecības iecere un tādējādi nepieciešams saskaņojums. Ne visi tiešā savu logu tuvumā zaļās zonas vietā vēlas redzēt stāvvietas ar asfalta vai bruģa segumu.
4) Papildus iepriekš minētajam, lai risinātu jautājumu par transportlīdzekļu novietošanu mikrorajonos, Rīgas domes Satiksmes departaments pakāpeniski veic autonovietņu projektēšanu ielu brauktuvju malās. Projektēšana un būvniecība ir laikietilpīgs process un īsā laika periodā būtisku uzlabot situāciju nav iespējams.
5) Sagatavojot jaunā Rīgas teritorijas plānojuma redakciju, Funkcionālā zonējuma kartē ir rezervētas teritorijas, kas paredzētas stāvparku izvietošanai. Pašlaik ir noslēdzies plānošanas un izpētes process šīs sistēmas īstenošanā, un tagad atbilstoši pieejamajam finansējuma apjomam varētu uzsākt projektu realizāciju.
Indikatīvi pirmais stāvparks Rīgā tiek plānots Torņkalna multimodālā mezgla projekta ietvaros. Nākotnē paredzēts uzrunāt lielveikalu attīstītājus, lai izveidotu sadarbību sistēmas novieto un brauc ieviešanā. Tāpat RD Pilsētas attīstības departaments sniedzot atzinumus par Rīgas reģionā esošo pašvaldību plānošanas dokumentiem norāda uz stāvparku nepieciešamību pie šo pašvaldību dzelzceļa stacijām.

 

#2064 Lotārs 2017-11-12 10:20:19
Labvakar! Jautāšu par Rīgas Domes kaķiem. Sakiet, vai ir kāds speciāls cilvēks, kas viņus baro, vai arī pats Nils viņus baro? Un, kā ir ar dauzīšanos, viņiem patīk dauzīties arī, skraida? Varbūt vēl kaut ko interesantu varat pastāstīt par Rīgas Domes kaķiem, ko parasti neviens nezin?

Tie nav nekādi īpaši kaķi. Kuzja un Muris ir paņemti dzīvnieku patversmē. Viņiem nav ļauts pārvietoties pa visu Rātsnama ēku, bet gan tikai mēra biroja telpu ietvaros. Tas ir diezgan pietiekami. Baro viņus mērs vai mēra biroja darbinieki par domes priekšsēdētāja līdzekļiem. Kaķi kā jau kaķi – dažreiz dauzās, ir diezgan ziņkārīgi, labprāt aprauga domes viesus. Īpaši viņiem patīk masu mediju fotogrāfu un TV operatoru somas, kad šajās telpās norit preses konferences. Kopumā samērā mierīgi un nosvērti, apzinās savu statusu. Piedalījušies daudzās mājas kaķu izstādēs un ieguvuši desmitiem balvu. Kaķiem dota diezgan liela brīvība. Kad pie mēra ierodas viesi, augsta ranga amatpersonas, tiek noskaidrots vai viņiem nav pretenziju pret K&M klātbūtni (kādam varbūt ir alerģija u.tml.). Ja ir, tad kaķi tiek aizvākti un ieslēgti atsevišķā telpā, ja nē – tad pārvietojās kur un kā pašiem patīk. Ikdienā, īpaši Kuzja, cenšas turēties tiešā mēra tuvumā. Kļuvuši par visas domes darbinieku mīluļiem. Saņem daudz dāvanu no viesiem – rotaļu ierīces, mantiņas utt. Bieži tiek filmēti un fotografēti.

 

#2063 Valters 2017-11-12 10:17:38
Sveiki, vai esat skatījies raidījumu LTV1 Adreses? Es nesen uzdūros šim raidījumam, interesants, ir divas sezonas, šobrīd iet otrā sezona, bet paspēju arī pirmo noskatīties. Vai vispār Jums iznāk skatīties kādus raidījumus pēc darba, jeb arī tad esat noguris un raidījumi neinteresē?

Ikdienā pārsvarā tieku mājās ap plkst. 20.30, uz ziņu raidījumu laiku. Domāju, ka informācija, kas saistīta ar Rīgas vēsturi, attiecīgi ar kādas apkaimes attīstību ir saistoša. Rīga no pirmskara laika līdz šodienai ir ļoti strauji attīstījusies.
Atzīšos, raidījumu “Adreses” neesmu redzējis. Ir gadījies redzēt līdzīga satura raidījumu “Ielas garumā”, kur arī stāsta par kādas konkrētas ielas vēsturi. Jāpateicas cilvēkiem, kuri veido šos raidījumus, piemēram, vēsturniekam Voldemāram Eihenbaumam, kurš ir apkopojis ļoti plašu informāciju un daudz faktu par kādu konkrētu Rīgas ielu, ēku attīstību. Tas ir ļoti interesanti!
Ja nemaldos, raidījumu ieraksti ir pieejami Latvijas Televīzijas mājas lapā, arhīva sadaļā, kur arī pēc laika var noskatīties raidījumus. Šis jautājums ir kā pamudinājums arhīvā noskatīties raidījumu “Adreses”.

 

#2062 Uldis 2017-11-09 20:10:45
Labdien! Kad tiks sāktas pavasarī solītās autostāvvietu būvniecība Imantā – Dammes ielā un Anniņmuižas bulvārī? Paldies!

Šobrīd noris projekta dokumentācijas izstrāde. Būvniecība tiks uzsākta pēc projekta dokumentācijas saskaņošanas.
Būvdarbus plānots veikt 2018.gada būvdarbu sezonā.

Leave a Reply

Drošības kods *

Copyright © AS RADIO SWH. All rights reserved.

Top