Par aktuālo Rīgā (30.11.)

Par aktuālo Rīgā (30.11.)

01.12.2017

Uzdod savu jautājumu šeit

#2039 Dzīvniekmīlis 2017-10-26 10:57:39
Labdien! Jautājums dīvains, bet tomēr. Manam bērnam ļoti patīk dzīvnieki sliņķi. Vai Rīgas zooloģiskajam dārzam ir plānots iegādāties šos dzīvniekus? Varbūt ir informācija, kurā no tuvākajiem Eiropas zoo var apskatīt sliņķus? Tāpat interesē ziloņi? Vai tie atgriezīsies Rīgā?

Pasaulē mīt 1,5 miljoni dzīvnieku sugu, tādēļ milzīgās daudzveidības dēļ, noteikti būs dzīvnieku grupas, kas nav pārstāvētas mūsu zoodārzā. Bet patiesībā tas nemaz nav slikti, jo tad katrā zooloģiskajā dārzā iespējams ieraudzīt kaut ko atšķirīgu.
Jā, Rīgas Zoodārzā nav apskatāmi sliņķi, taču viņu grupu pārstāv sliņķu visai tuvs radinieks skudrulācis četrpirkstu tamandua. Pārim šeit itin labi patīk un 2016. gada novembrī tiem piedzima mazulis – video šeit:

https://www.youtube.com/watch?v=2_dgDT9zwV0

Plašāk par Rīgas Zoodārza tamandua var palasīt šeit: http://rigazoo.lv/public/31148.html .
Patlaban nav plānots zoodārza kolekciju paplašināt ar sliņķiem. Tuvākie sliņķi Eiropā tiek turēti Polijā – Vroclavas, Lesnas, Krakovas, Plockas, Poznaņas zoodārzos, Vācijā – Berlīnē, Dortmundē, Drēzdenē, Frankfurtē, Leipcigā, kā arī citur.
Par ziloņiem. Kā zināms, Rīgas Zoodārzs plānoja uzbūvēt modernu Ziloņu māju, taču plānus izjauca globālā finanšu krīze. Patlaban ziloņu ekspozīcijas izveide ir apstājusies, taču mēs ceram, ka nākotnē šie dzīvnieki atgriezīsies Rīgā. Bet kamēr tas atvirzījies tālākos plānos, patlaban ķeramies pie Āfrikas savannas ekspozīcijas izbūves.

 

#2038 Jānis Ozoliņš 2017-10-25 22:09:00
Kas notiek ar Āgenskalna tirgu, kurš ir A/S Rīgas centrāltirgus paspārnē? Kādi ir nākotnes plāni attiecībā uz Āgenskalna tirgu? Šobrīd tirgus izskatās tāds diezgan panīcis.

AS “Rīgas Centrāltirgus” sniedz šādu informāciju:
Āgenskalna tirgus apsaimniekošanu, kopš 2016. gada 1. aprīļa organizējam patstāvīgi. Tas ir vecākais strādājošais tirgus Pārdaugavā. Šobrīd tirgū esam veikuši pašus steidzamākos darbus, sakārtojot vēsturiskā paviljona ieejas mezglu, pagrabtelpas, veicot vairāku novecojušu kiosku demontāžu, daļēju atklātās teritorijas seguma nomaiņu, kā arī nodrošinot tirgus žoga sakārtošanu, tirdzniecības paviljona skursteņa rekonstrukciju, jumta un jumta logu nomaiņu. Kopumā Āgenskalna tirgus vēsturiskā paviljona rekonstrukcijai nepieciešami aptuveni 3,5 miljoni eiro.
Nākamajā gadā plānojam sākt strādāt ar Āgenskalna tirgus attīstības koncepcijas izstrādi un finanšu resursu piesaisti tās nodrošināšanai. Plašāku informāciju sniegsim, kad būsim lēmuši par konkrētiem risinājumiem.

 

#2037 Artūrs Cīrulis 2017-10-25 18:39:04
Labdien! Kad tiks sakārtota piestātne kruīzu kuģiem un terminālis Tallink prāmjiem Rīga-Stokholma? Un kad uz pasažieru ostu beidzot būs satiksme kā pie normāliem cilvēkiem? Un vai tik grūti Rīgas pasažieru ostā ielaist 2.autobusu pa Eksporta un Rūpniecības ielu? Un kad beidzot būs prāmis uz Helsinkiem un Dāniju?

Atbildēts pie #2031.

 

#2036 Arnolds 2017-10-25 17:42:58
Labvakar! Saistībā ar straujo IKEA attīstību pie Rīgas robežas – Dreiliņu apkaimē – un šī iemesla dēļ paredzamo straujo satiksmes intensitātes pieaugumu šajā teritorijā. Vēlējos jautāt – kad ir plānota Dzelzavas ielas tupinājuma līdz Juglas ielai izbūve? Dzelzavas ielas izbūve varētu novirzīt transporta plūsmas un samazināt sagaidāmos sastrēgumus. Jo šobrīd plānotās darbības rotācijas apļu Juglas – Biķernieku krustojumā un Lubānas – A. Deglava ielas krustojumā, visdrīzākais tikai daļēji spēs risināt sastrēgumus. Paldies, cerot uz atbildi. Arnolds

Perspektīvās Dzelzavas ielas sarkano līniju “koridorā” atrodas vairāki īpašumi, kas pieder privātpersonām. Līdz īpašumu atsavināšanai ielas izbūve nav iespējama. Ņemot vērā pašvaldības ierobežotos finanšu līdzekļus, kas atvēlēti jaunu ielu izbūvei, laika posmā līdz 2019.gadam nav plānots uzsākt Dzelzavas ielas posma no Ulbrokas ielas līdz Juglas ielai izbūves projekta dokumentācijas izstrādi.

 

#2035 Mirdza Mauriņa 2017-10-24 11:55:35
Es nezinu, vai par pamatu bijis mans ieraksts šeit par Kvēles ielas traģisko stāvokli, bet vakar bija greiders un ceļa rullis, kas it kā veica ielas uzlabošanu. Cien. Amerika kungs, būtu labi, ja kāds no atbildīgajiem pēc darbu izdarīšanas veiktu arī kontroles funkciju, jo darbs ir darīts, bet šķiet “ķeksīša” pēc. Jēga no paveiktā ir pilnīgi nekāda. Bedres ir palikušas un tiklīdz būs lietus, dubļi un peļķes būs viena pie otras. Ļoti gribētu dzirdēt atbildi, kā tiek kontrolēts paveiktais darbs un ļoti ceram, ka Kvēles iela no Mežciema puses tiks tomēr noasfaltēta.

Rīgas domes Satiksmes departamenta darbinieki apsekoja Kvēles ielu pēc veiktajiem planēšanas (ceļa klātnes planēšana ir šķērsviļņu, bedrīšu, nelielu iesēdumu deformāciju nolīdzināšana, planējot ceļa klātni) darbiem – darbi netika pieņemti. Ielas uzturētāji veiks atkārtotu Kvēles ielas planēšanu tiklīdz ielas segums nebūs pārmitrināts un to ļaus klimatiskie apstākļi.

 

#2034 Krista 2017-10-22 22:02:21
Labvakar. Vai ir zināms visas vietās Rīgā, kur ies «Rail Baltica», kā attīstīsies infrastruktūra, pie un apkārt, vai viss būs pietiekami labi?

Jautājums nav Rīgas domes kompetencē. SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” birojs sniedz šādu informāciju:
Jā, Rail Baltica trase ir noteikta gan Rīgā, gan visā Latvijā. Trases kopgarums LV teritorijā ir 265 km, tās novietojums apstiprināts ar MK lēmumu. Kā virzīsies trase Rīgā, var apskatīt
http://edzl.lv/lv/projekta-norise/vizualizacijas un

– Jāatzīmē, ka Rīgas teritorijā Rail Baltica trase tiks novietota jau esošajā dzelzceļa koridorā, kas būtiski samazina iejaukšanos pilsētas infrastruktūrā.
– Jā, tiek domāts par risinājumiem, kas ļautu labāk izmantot jaunā dzelzceļa ienākšanu pilsētvidē un uzlabotu arī Rīgas pievilcību.
– Novembrī darbu uzsāka “Rail Baltica” projekta Rīgā pārinstitucionālās koordinācijas padome, kura sekmēs harmoniskus risinājumus Rīgai un dzelzceļam.
– Saprotams, ka ar “Rail Baltica” izbūvi iedzīvotāji iegūs pasažieru nākotnes vajadzībām piemērotu, ar citiem transporta veidiem salāgotu, labiekārtotu un mūsdienīgi aprīkotu Centrālo Dzelzceļa staciju un savienojumu ar lidostu, kas ļaus to sasniegt 10-12 minūšu laikā.

 

#2033 Valters 2017-10-22 17:29:14
Sveiki, gribēju zināt jautājumu par laternām Rīgas ielās. Ir tādas, kas spīd dzeltena krāsā un tādas, kas spīd baltā krāsā. Vai būs kaut kad pilsētā vienots apgaismes tonis visur vai arī šādi būs, ka gan baltais, gan dzeltenais???

Gaismekļi ar gaismas dzeltenīgo toni ir ar nātrija gāzizlādes spuldzēm un pašreiz to ir apmēram 90% no visiem uzstādītajiem gaismekļiem. Gaismekļi ar balto gaismas toni ir LED (LED apgaismojums ir pats ekonomiskākais un videi draudzīgākais no visu mākslīgo apgaismojumu veidiem) gaismekļi. Tie ir jaunākās paaudzes apgaismes ierīces, kas pašreiz tiek ieviesti mūsu pašvaldībā. Vecākās paaudzes gaismekļu nomaiņa pret LED gaismekļiem notiek pakāpeniski, pārsvarā cenšoties izmantot Eiropas fondu finansējumu. Laika gaitā pakāpeniski visi Rīgas pilsētas centralizētai apgaismojuma sistēmai pieslēgtie gaismekļi tiks nomainīti pret LED gaismekļiem.

 

#2032 Aili Marnica 2017-10-19 14:34:03
Izlasīju vēstuli par situāciju uz Ziepniekkalna ielas un pilnīgi piekritu visam, kas tur ir rakstīts. Mēs esam spiesti kāpt no autobusiem pieturā “Ziepniekkalna iela” krustojumā ar Bauskas ielu, jo nākamajā pieturā “Šautuves iela” nav iespējams šķērsot ielu. Veciem cilvēkiem, vai braucot uz mājām ar pirkumiem, tas ir ļoti liels apgrūtinājums, jau nerunājot par to, ka pie Ziepniekkalna ielas ļoti grūti šķērsot arī Dignājas ielu. Bet Šautuves ielas iedzīvotājiem ir vēl papildus neērtības, saistītas ar Bišumuižas masīva celtniecību, jo pa mūsu ielu kā pa ātrgaitas trasi traucas gan dzīvojošie tajā masīvā, gan – ar celtniecības turpinājumu kopš 2017. gada vasaras – arī smagā tehnika, šie vismaz ne tik lielā ātrumā. Visu vasaru mēs mocījāmies dēļ putekļiem, kas no ielas nesās pāri visiem dārziem gandrīz 100 m attālumā. Putekļi nāk no izbērtām uz ielas dolomīta šķembām, kas skaitās ielas labiekārtošana. Uz 90% tas materiāls sastāv nevis no šķembām, bet no putekļiem. Un tas notiek neskatoties uz to, ka vēl 2005. gadā katras mājas iedzīvotāji saņēmuši ielas rekonstrukcijas plānu, kurā teikts par asfaltu un gājēju celiņiem – sakarā ar Bišumuižas 1. kārtas celtniecību, jo Šautuves iela ir tā, kas savieno Bišumuižas masīvu Komētas ielā ar Ziepniekkalna ielu. Masīvu pieņēma ekspluatācija bez pievedceļu sakārtošanu, kas ir likuma pārkāpums. Rakstīju uz dažādām instancēm, visas manas vēstules nonāca Rīgas Domes satiksmes departamentā, bet mēs kā dzīvojām putekļu mākonī, tā arī paliksim tur, jo nevienam nerūp mūsu dzīves apstākļi.

Rīgas domes Satiksmes departaments (Turpmāk – Departaments) ciemata „Bišumuiža” investoriem 2012.gada 21.maijā ir izsniedzis Tehniskos noteikumus objekta „Šautuves ielas rekonstrukcija posmā no Ziepniekkalna ielas līdz iebrauktuvei uz apbūves kompleksa „Bišumuiža” 1.kārtu” projektēšanai. Sākotnēji tika paredzēts, ka ielas izbūvi veiks ciemata „Bišumuiža” attīstītājs.
Ņemot vērā minēto, Šautuves iela šobrīd nav iekļauta Departamenta rīcības un investīciju plānos. Aktualizējot minētos plānus, tiks izvērtēta iespēja tajos iekļaut Šautuves ielas izbūves projektēšanu.

Savukārt Šautuves ielas brauktuves ikdienas uzturēšanu vasaras un ziemas sezonā Departaments veic atbilstoši piešķirtajam finansējumam.

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes