Par aktuālo Rīgā (15.06.)

Par aktuālo Rīgā (15.06.)

15.06.2017
Uzdod savu jautājumu šeit

#1947 Zolitūdes iedzīvotāja

 No Zolitūdes(konkrēti Zantes ielas pieturas) grūti ar sabiedrisko transportu bez pārsēšanās nokļūt līdz Centrālajai dzelzceļa stacijai. 242. mikriņš likvidēts (gāja reti, tāpēc maz pasažieru), 8. autobuss arī iet reti. Vai 270. vai 238. mikriņš no Imantas nevarētu izmest arī līkumu caur Zolitūdi un tā nodrošināt ērtu satiksmi ar centru? Otrs – kad Zolitūdē būs nojumes pieturās. Dažviet ir, bet ne visur (Zantes ielas pieturā nav)

No Zolitūdes līdz Centrālajai stacijai iespējams nokļūt ar pasažieres pieminēto 8.autobusa maršrutu. Kustības grafiks sabiedriskā transporta maršrutos tiek veidots atbilstoši pasažieru plūsmai. Darba dienu maksimuma stundās kustības intervāls 8.autobusa maršrutā ir ~20 minūtes, bet pārējā laikā ~30 minūtes, bet brīvdienās, kad pasažieru plūsma ir ievērojami mazāka, intervāls ir ~40-45 minūtes. Kustības intensitāte ir atbilstoša pasažieru plūsmai, izmaiņas 8.autobusa maršruta kustības grafikā veikt nav plānots, jo papildu reisu organizēšana nebūtu ekonomiski pamatota.

238. un 270. maršruti ir ļoti gari maršruti, kur vidēji brauciens no vienas pilsētas daļas uz citu, ilgst vienu stundu, līdz ar to papildus pieturu iekļaušana padarītu tos vēl garākus, līdz ar to neērtus tiem pasažieriem, kuri šo maršrutu izmanto jau šobrīd. Caur Zolitūdi brauc citi maršruta minibusi, ar kuriem bez pārsēšanās, varat nokļūt uz Centrālo staciju –222.,  263. maršrutu minibusiem.

RP SIA “Rīgas satiksme” savas kompetences ietvaros informē, ka saskaņā ar RP SIA „Rīgas satiksme” dalībnieku sapulcē apstiprināto investīciju projektu „Par Rīgas maršrutu tīkla pieturvietu nojumju izbūvi, ierīkošanu, labiekārtošanu un uzturēšanu” turpinās minētā projekta realizācija un šobrīd Rīgā tiek uzstādītas vai nomainītas pret jaunām vairāk kā 300 pieturvietu nojumes. Pakāpeniski pieturvietu nojumes ar soliņiem tiek uzstādītas pieturvietās, kur tas ir iespējams, to nomaiņu/uzstādīšanu sākot pieturvietās ar lielu pasažieru plūsmu. Attīstot šo projektu, plānots turpināt uzstādīt nojumes arī citās pieturvietās, kur tas ir iespējams. Vienlaikus informējam, ka arī turpmāk kā galvenais kritērijs jaunu pieturvietas nojumju uzstādīšanai būs pasažieru plūsma pieturvietā. Zantes ielas pieturā uz šo brīdi tā ir uzskatāma par nelielu.

Diemžēl, atsevišķās sabiedriskā transporta pieturvietās Zolitūdē pasažieru plūsma, vērtējot visas Rīgas ietvaros, nav liela un šajās ielās esošās pieturvietās projekta 1.kārtā nav paredzēts uzstādīt jaunas pieturvietas nojumes. Turpinot minētā projekta realizāciju, izvērtēsim iespējas uzstādīt arvien jaunas pieturvietu nojumes Rīgas pilsētā, t.sk. arī Zolitūdē. Jāpiebilst, ka pieturvietu nojumes Zolitūdes ielā, Gramzdas ielā un Anniņmuižas bulvārī  varētu tikt paredzētas Anniņmuižas bulvāra pārvada projekta pāri dzelzceļa sliedēm ietvaros, kad tiks sakārota satiksmes organizācija visā Zolitūdes ielā, t.sk. sabiedriskā transporta maršrutos. Šobrīd notiek projektēšana, un būvniecība sāksies ne ātrāk kā  2018.gadā.

 

#1946 Valters 2017-06-05 07:56:01

Sveiki pastāstiet par Infrastruktūras attīstību šajos nākamos 4 gados Kas gaidāms bet īsumā neizplūstot garās runas jo raidījums īss, kā arī vai šajos 4 gados paredzēti jauni veloceliņi un kas ar Rīgas pašvaldības dārziņiem ? Jo attīstoties infrastruktūrai arī bieži mazdārziņi cieš kaut kādos rajonos takā vai arī par šo jums ir zināms vai šos 4 gadus kādu rajonu mazdārziņu iznomātāji lai uztraucas vai var mierīgi dzīvot? Un veiksmi un darba sparu nākamā sasaukumā..

  1. Atbilstoši Rīgas attīstības programmas 2014. -2020.g. Investīciju plānam tuvāko 4 gadu laikā cita starpā paredzēti sekojoši ar infrastruktūru saistīti projekti:
  • Ø Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta (Departaments) šobrīd īstenotie:
    • Multimodālā sabiedriskā transporta mezgla (MMTM) izveide Torņakalna apkaimē
    • Rīgas Centrāltirgus kvartāla degradētās teritorijas revitalizācija 1.kārta (ITI projekts)
    • Skanstes teritorijas revitalizācijas 1.kārta (ITI projekts)
    • Pretplūdu pasākumu realizācija Bolderājā
    • Antropogēno slodzi mazinošas infrastruktūras izbūve un rekonstrukcija dabas parkā “Piejūra” (Natura 2000 vieta)
    • Ekspozīcijas „Āfrikas savanna” Rīgas Nacionālajā zooloģiskajā dārzā būvniecība
  • Ø Citu Rīgas domes struktūrvienību šobrīd īstenotie/plānotie:
    • Mežaparka lielās estrādes būvniecība
    • VEF Kultūras pils pārbūve un piegulošās teritorijas atjaunošanas darbi
    • Rīgas 25.vidusskolas sporta kompleksa būvniecība
    • Kultūras un sporta kvartāla izveide Grīziņkalnā (Pilsētas atbalsts Daugavas stadiona un apkārtējās teritorijas revitalizācijai gk. pievadceļi un inženiertīkli)
    • Rīgas pilsētas videonovērošanas sistēmas attīstība
    • Apgaismojuma ierīkošana  Krustpils ielā no Rencēnu ielas līdz Maskavas ielai
    • Apgaismojuma ierīkošana Maskavas ielā no Taisnās ielas līdz pilsētas robežai
    • Apgaismojuma izbūve Jaunciema gatvē no Jaunciema 10.šķērslīnijas līdz Juglas kanālam
    • Vērmanes dārza apgaismojuma kapitālais remonts
    • Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls. I kārta – Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai
    • Austrumu maģistrāles izbūve posmā Ieriķu iela – Vietalvas iela
    • Satiksmes pārvada pār dzelzceļa līniju Rīga–Skulte ar pievedceļiem  izbūve (1.kārta)
    • Vanšu tilta atjaunošana un pārbūve
    • Gaisa tilta atjaunošana un pārbūve
    • Brasas tilta atjaunošana un pārbūve
    • Marijas ielas un Aleksandra Čaka ielas pārbūve
    • “Gājēju un velosipēdu ceļa “Centrs-Ķengarags-Rumbula-Dārziņi” izbūve:

ž   1.posms: Vanšu tilts-Spīķeru promenāde”

ž   2.posms: Grāpju pussala-Ķengaraga promenāde

ž   3.posms: Mazjumpravas muiža-Dārziņi

  • Veloceļa “Imanta-Daugavgrīva” izbūve
  • Veloceļa “Centrs-Ziepniekkalns” izbūve
  • Veloceļa izbūve Turgeņeva ielā
  • Velojoslu ierīkošana un ielu krustojumu labiekārtošana Dzirnavu ielā no Tērbatas ielas līdz Skolas ielai
  • Elektrotransporta kustības nodrošināšana Skanstes ielā – jaunas tramvaja līnijas izbūve un jaunu zemās grīdas tramvaju iegāde
  • Vecāķu pludmales labiekārtošana
  • Lucavsalas dienvidu daļas labiekārtošana
  • Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu
  • Kompleksi energoefektivitātes pasākumi siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanai Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes (ITI projekti)
  • Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas ,Rīgas Klasiskās ģimnāzijas,  Franču liceja un Angļu ģimnāzijas renovācija, nodrošinot ergonomiskas mācību vides ierīkošanu un inovatīvu informācijas un komunikāciju tehnoloģijas risinājumu ieviešanu. (ITI projekti)
  • u.c.

2. Veloinfrastruktūras būvniecības projekti, to īstenošanas secība un termiņi ir Rīgas domes Satiksmes departamenta kompetence. No pilsētas plānošanas viedokļa informējam, ka 2015. gadā ir izstrādāta un Rīgas domē apstiprināta velokoncepcija Rīgas pilsētas velosatiksmes attīstības koncepcija 2015.-2030.gadam. Tās izvirzītie uzdevumi veloinfrastruktūras attīstībai ir ņemti vērā, izstrādājot arī Transporta attīstības tematisko plānojumu jaunā Rīgas teritorijas plānojuma līdz 2030. gadam izstrādes ietvaros. Tematiskais plānojums paredz:

  • Pilnveidot velosatiksmes tīklu pilsētas centrā (Rīgas pilsētas mērogā jāveic pasākumi, kas atslogo centra ielas no maģistrālās autotransporta plūsmas – konkrēti, jāturpina teritorijas plānojumā iezīmēto B kategorijas ielu būvniecība un pakāpeniski jāattīsta velosatiksmes tīkls);
  • Attīstīt maģistrālos veloceļus ar pilsētas centru un starp apkaimēm (vidēji 30% satiksmes plūsmu ir no mikrorajoniem uz pilsētas centru, līdz ar to jāturpina attīstīt maģistrālie veloceļi uz centru un savienojošo veloceļi starp apkaimēm);
  • Attīstīt rekreatīvos un sporta velomaršrutus (60% iedzīvotāju izvēlas riteņbraukšanu atpūtas, sporta un veselības uzlabošanas nolūkiem, līdz ar to jāattīsta jauni rekreatīvie velomaršruti caur pilsētas zaļajām teritorijām – parkiem, mežiem un gar ūdens malām. Maršruti ir pielāgojami daudzfunkcionālai izmantošanai – riteņbraukšanai, skriešanai, nūjošanai);
  • Attīstīt velonovietņu sistēmu (atbilstoši pieprasījumam jāattīsta īslaicīgai un ilglaicīgai novietošanai paredzētas velonovietnes, kā arī jāattīsta nomas velosipēdu tīkls).

Tāpat informējam, ka veloinfrastruktūras izbūve iekļauta arī sekojošos Departamenta īstenotajos projektos:

  • Multimodālā sabiedriskā transporta mezgla (MMTM) izveide Torņakalna apkaimē
  • Skanstes teritorijas revitalizācijas 1.kārta
  • Bolderājas pretplūdu pasākumi (plānots integrēt Rīgas domes Satiksmes departamenta īstenoto Imanta – Daugavgrīva veloceļa izbūves projektu)

3.  Atbilstoši Departamenta rīcībā esošiem datiem 2016. gadā Rīgā kopumā iznomāti 9643 ģimenes dārziņi (219,3 ha platībā), lielāko daļu no kuriem iznomā ģimenes dārzu apvienības. Pilsētā brīvi savukārt ir 809 mazdārziņi.

Kaut arī Rīgas teritorijas plānojumā 2006.-2018. gadam ģimenes dārzi paredzēti vienīgi kā pagaidu izmantošanas veids, secināts, ka tiem ir nozīmīga vieta Rīgas apstādījumu struktūrā. Ģimenes dārziem Rīgā ir ekoloģiska, kultūrvēsturiska, sociāla un arī sociālekonomiska vērtība. Eiropas valstu prakse rāda, ka pilsētu attīstības procesā mainās dārzu funkcija – dārzu produkcijas ieguves funkciju nomaina pilsētas apstādījumu funkcija, kuru nodrošināšanai pilsētai nav jātērē budžeta līdzekļi.

Jaunajā Rīgas teritorijas plānojumā līdz 2030.gadam (pašlaik izstrādes stadijā) atsevišķās Rīgas teritorijās ir plānots noteikt pastāvīgos ģimenes dārzus, kuros pieļaujama instrumentu novietnes izveidošana platībā līdz 5 m2 (viena dārza ietvaros). Ja attiecīgajai teritorijai tiek izstrādāts lokālplānojums, iespējama arī dārza mājas apbūve platībā līdz 25m2 (viena dārza ietvaros) un tirdzniecības objekta apbūvi (līdz 60m2) atsevišķā zemesgabalā.

Pēc pagaidu izmantošanas perioda beigām pagaidu ģimenes dārziem funkcionālajā zonējumā plānots noteikt pastāvīgo izmantošanas veidu. Pastāvīgos ģimenes dārzus plānot noteikt Daugavgrīvā, Lucavsalā, Ziepniekkalnā un teritorijās pie Juglas kanāla.

Tāpat plānojumā paredzēts pieļaut arī pagalmu dārzu attīstību, ko iedzīvotājiem un īpašniekiem vienojoties būtu iespējams attīstīt dzīvojamo māju pagalmos.

 

#1945 Sanda Dzalbe 2017-06-03 16:09:28

Labdien Amerika kungs! Gribētos zināt kad Rīgas dome atjaunos bērnu laukumu un soliņus Biķernieku ielā 12b. Pašlaik izskatās drausmīgi un negribas laist bērnu uz salauztu smilšukasti un sarūsējušu atrakciju.

SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” šobrīd var piedāvāt vienīgi esošā bērnu rotaļu laukuma pielabošanu (nokrāsošanu, soliņu pielabošanu un nokrāsošanu). Ja nepieciešams veikt pilnīgu atjaunošanu, tad tas iespējams tikai par dzīvojamās mājas Biķernieku ielā 12b, Rīgā, dzīvokļu īpašnieku finanšu līdzekļiem.

Dzīvojamās mājas Biķernieku ielā 12b, Rīgā, dzīvokļu īpašnieki šobrīd veic finanšu līdzekļu uzkrājumu prioritāri svarīgākiem remonta darbiem, proti, elektroinstalācijas un izolācijas pretestības mērījumu veikšanai, aukstā ūdens apakšējās sadales cauruļvadu nomaiņai, kāpņu telpu logu nomaiņai (rindā uz uzkrājuma veidošanu ir arī aukstā, karstā ūdens un kanalizācijas stāvvadu nomaiņas remonta darbi, dvieļu žāvētāju nomaiņa, kāpņu telpu kosmētiskais remonts, maģistrālo elektroenerģijas vadu nomaiņa, projekta izstrāde apkures sistēmas renovācijai, apsardzes signalizācijas izbūve/ierīkošana).

Ja dzīvojamās mājas Biķernieku ielā 12b, Rīgā, dzīvokļu īpašnieku kopība pieņems lēmumu par bērnu rotaļu laukuma atjaunošanas darbiem, kā arī šo darbu veikšanai nodrošinās finanšu līdzekļus, SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” veiks nepieciešamos pasākumus atbilstoši kopības lēmumam. Dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumi noformējami rakstveidā, un iesniedzami jebkurā SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” Klientu apkalpošanas centrā.

 

#1944 Enne 2017-06-01 16:16:03

Man pieder dzīvoklis daudzdzīvokļu namā Mazajā Krūmu ielā 9. Man pienāk rēķins par NĪN ne tikai par Mazās Krūmu ielas 9 zemi, bet arī par Mazās Krūma ielas 7 zemi ar kuru man nav nekāda sakara.

Ēka Mazajā Krūmu ielā 9 (06.10.2014. pieņemts Būvvaldes lēmums Nr. BV-14-796-ls par adreses maiņu no Zentenes iela 15 k-1 uz Mazā Krūmu iela 9 http://www.rpbv.lv/uploads/Adreses/) atrodas uz zemes vienības ar adresi Zentenes iela 13, kas pieder vienai fiziskai personai un dzīvokļu īpašnieki maksā nomas maksu īpašniekam, jo pastāv piespiedu nomas attiecības.  Savukārt ar ēku funkcionāli saistīta ir blakus zemes vienība ar adresi Mazā Krūmu iela 7. Par to liecina arī ieraksts Zemesgrāmatā.                                                                      Zemesgabals Mazā Krūmu ielā 7, Rīgā (kadastra Nr. 01001170220) 1242 m2 platībā nodots privatizācijai dzīvojamās mājas Mazā Krūmu ielā 9, Rīgā, privatizēto objektu īpašniekiem atbilstoši kopīpašuma domājamai daļai.

Zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000464668 ir ierakstītas attiecīgas zemesgabala domājamās daļas, kas ir saistītas ar konkrētu dzīvokļa īpašumu, ko nostiprina attiecīgā dzīvokļa īpašuma īpašnieks.

Ministru kabineta noteikumu Nr.522 23.punkts nosaka, ka pārskatot funkcionāli nepieciešamajā zemesgabalā iekļaujamo zemi, netiek pārskatīta tā zemes daļa, kura likuma „Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” noteiktajā kārtībā nodota īpašumā dzīvokļa īpašumu īpašniekiem, respektīvi, pārskatīt var privātīpašumā esošos zemesgabalus, kas iekļauti dzīvojamās mājas funkcionāli nepieciešamā zemesgabalā.

Par privātīpašumā esošā zemes gabala daļu, kas piesaistīta dzīvojamai mājai Mazā Krūmu ielā 9, Rīgā, Komisijā (Pērses ielā 10/12, Rīgā, LV-1011) vai Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā (Rātslaukums 1, Rīgā, LV-1539) iesniedzams ierosinājums par dzīvojamai mājai funkcionāli nepieciešamā zemesgabala pārskatīšanu likuma “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” 85.panta noteiktā kārtībā.

 

#1943 Jūlija 2017-06-01 15:47:26

Jūrmalas gatve 99 – jau 2,5 gadus tiek vākta nauda kāpņu telpas remontam, bet remonts tā arī nav sācies.

Jebkuri remonta darbi dzīvojamajās mājās (RNP pārvaldīšanā esošajās mājās) var tikt veikti tikai tad, kad dzīvokļu īpašnieki to izpildei nodrošinājuši nepieciešamo finansējumu (esošais finanšu līdzekļu uzkrājums vai arī noteiktā termiņā tiek veidots jauns uzkrājums).

Dzīvojamās mājas Jūrmalas gatvē 99, Rīgā, dzīvokļu īpašnieki laika posmā no 2015.gada veidoja finanšu līdzekļu uzkrājumu kāpņu telpu remonta darbiem (2015.gadā noteiktais finanšu līdzekļu uzkrājuma veidošanas termiņš – 36 mēneši jeb 3 gadi). Šobrīd vēl nav izveidots pietiekams finanšu līdzekļu uzkrājums kāpņu telpu remonta darbu uzsākšanai (nepieciešamie līdzekļi tiks uzkrāti ~ septembra mēnesī). RNP plāno 2017.gada septembrī uzsākt dzīvojamās mājas Jūrmalas gatvē 99, Rīgā, kāpņu telpu remonta darbus.

 

#1942 Igors 2017-05-31 16:12:58

Visa pilsēta izķēmota ar grafiti, gan vecas ēkas, gan pavisam jaunas būves kā piemēram Dienvidu tilts. Kādēļ netiek pieņemti kādi mēri? Kādēļ nevarētu Rīgas dome piešķirt līdzekļus, lai tos aizkrāsotu?

Saskaņā ar Satiksmes departamenta un pilnsabiedrības „Daugavas labā krasta uzturētājs” un pilnsabiedrības „Daugavas kreisā krasta uzturētājs” noslēgtajiem līgumiem tiek nodrošināta transporta būvju ikdienas uzturēšana. Piešķirtā finansējuma ietvaros prioritāri tiek nodrošināta to ikdienas uzturēšanas darbu veikšana, kas ir saistīti ar satiksmes dalībnieku drošības nodrošināšanu un to defektu novēršanu, kas var samazināt objekta nestspēju. Šo līgumu ietvaros tiek veikta arī grafiti tīrīšana no transporta būvju konstrukcijām (galvenokārt  pilsētas centrālās daļas gājēju tuneļos, tuneļos izvietotajos liftos un Spīķeru promenādē).  Ar grafiti apzīmētās konstrukcijas bojā objekta izskatu, bet, diemžēl, transporta būvju ikdienas uzturēšanai piešķirtā finansējuma ietvaros,  nav iespējams pilnībā veikt visu ar grafiti apzīmēto objektu konstrukciju tīrīšanu, jo apzīmēšana notiek  regulāri un lielos apjomos. Departaments ir lūdzis Pašvaldības policiju aprīkot objektus ar videonovērošanas sistēmām un iekļaut transporta būves policijas apgaitas maršrutos, lai samazinātu  objektu apķēpāšanu ar uzrakstiem un zīmējumiem.

Citiem objektiem (piemēram bērnudārziem, skolām), kuri ir pašvaldības pārziņa ir paredzēti izdevumu to apsaimniekošanā. Tā saucamie “ķēpājumi” iespēju robežās tiek aizkrāsoti vai dzēsti. Bet diemžēl to vietā rodas aizvien jauni. Pašvaldība šo situāciju mēģina atrisināt savādāk. Esam novērojuši, ka tās skolu vai bērnudārza ēkas, kuras tiek nosiltinātas un tām tiek atjaunota fasāde ar monumentālās glezniecības darbiem, netiek pēc tam apķēpātas.  Vēl vairāk, pašvaldība ir sadarbojusies ar grafiti māksliniekiem (kiwi, Rudens) un atsevišķos sporta laukumos ir tapuši arī ielu mākslas darbi, ko rīdzinieki ir novērtējuši atzinīgi.

Rīgas pilsētas pašvaldības policija skaidro,  ka teorētiski ēkas (būves) īpašnieku var saukt pie atbildības par to, ka fasāde nav kārtībā, taču praksē policija noteikti pret šādiem būvju īpašniekiem nevērsīsies bargi, jo visbiežāk situācijas būs radusies ne viņu vainas dēļ. Šo normatīvo aktu mērķis ir drīzāk nevis sodīt, bet gan panākt, lai būve tiek savesta kārtībā. Tomēr vienlaikus noteikumos tiek paredzēta iespēja piemērot sodu, ja redzama ļaunprātība. Saskaņā ar Rīgas domes 2015.gada 28.aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 146 “Rīgas pilsētas teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi” par šādu pārkāpumu iespējami šādi sodi: fiziskajām personām – līdz 350 eiro, juridiskajām personām – līdz 1400 eiro. Taču tas nenozīmē, ka policija uzreiz steigs kādu sodīt – ja tiks saņemtas sūdzības, tad drīzāk sākumā tiks veiktas preventīvas pārrunas un visbiežāk šo pārrunu ceļā ar attiecīgās būves īpašnieku tiks panākta vienošanās kādā termiņā viņš būvi savedīs kārtībā.

Savukārt, runājot par sienu apķēpātājiem, jāatzīst, ka precīza statistika par visiem gadījumiem Rīgas pašvaldības policijas nav, jo šo pārkāpuma veidu atkarībā no apstākļiem var kvalificēt dažādi. Konkrēti varam pateikt, ka pagājušajā gadā Rīgas pašvaldības policija uzsākusi 20 administratīvā pārkāpuma lietvedības par Rīgas domes saistošo noteikumu “Sabiedriskās kārtības noteikumi Rīgā” pārkāpumu, kur noteikts, ka nedrīkst ar uzrakstiem, zīmējumiem vai citādā veidā bojāt dzīvojamās un sabiedriskās ēkas, saimnieciskās celtnes, žogus, citas būves un arhitektoniskos elementus (sods līdz 142 eiro + zaudējumu atlīdzība vai vienošanās, ka pārkāpējs pārkrāso sienu). Taču papildus šiem 20 gadījumiem klāt būtu jāskaita vēl tie gadījumi, kuros tiek uzsākti kriminālprocesi par mantas tīšu bojāšanu (tas tiek darīts, ja ir cietušā pieteikums Valsts policijā). Tāpat būtu jāpieskaita arī speciālie gadījumi, kur ķēpātājs ir sabojājis kultūras pieminekli vai kapakmeni, vai piemiņas objektu, par ko arī ir paredzēta kriminālatbildība. Turklāt vēl citos gadījumos par šādu ķēpājumu būtu iespējams arī uzsākt administratīvo lietvedību par sīko huligānismu vai kriminālprocesu par huligānismu, ja uzraksta teksts vai attēls būtu ar attiecīgu saturu.

Atbildot uz jautājumu,, kādēļ tik maz noķerto, var atbildēt ar nelielu teoriju par pārkāpumu, paskaidrojam –  lai izdarītu pārkāpumu ir vajadzīgs pārkāpējs, vieta un laiks. Ja kādu no šiem elementiem izņem, tad pārkāpuma nav. Ņemot vērā, ka pārkāpuma izdarīšanai ir nepieciešamas vien pāris sekundes, lai ar krāsas baloniņu uz sienas uzpūstu kādu ķēpājumu, ir skaidrs, ka ar policijas patruļām šādi pārkāpēji bieži paliks nepamanīti, tādēļ ļoti svarīga ir tieši iedzīvotāju iesaiste. Tieši ar iedzīvotāju ziņojumu palīdzību policijai izdodas notvert lielāko daļu ķēpātāju. Ņemot vērā, kā lielākā daļa, kas bojā pilsētas būves, ir nepilngadīgi vai nesen pilngadību sasnieguši jaunieši, policija arī strādā šajā virzienā, proti, strādā ar mērķauditoriju, cenšoties novērst pārkāpumu preventīvi. RPP Bērnu likumpārkāpumu profilakses nodaļas darbinieki ik mēnesi Rīgas izglītības iestādēs organizē ne mazāk kā 100 izglītojošus pasākumus (lekcijas bērniem un jauniešiem). Tāpat pie visām izglītības iestādēm Rīgā strādā policisti, kuri pārzina populārākās jauniešu pulcēšanās vietas, kurās jaunieši mēdz uz sienām kaut ko uzķēpāt. Trešais pārkāpuma faktors – vieta. Padarīt nepieejamas sienas, žogus vai ēkas nav iespējams, taču ir iespējams radīt speciālas vietas, kur radoši izpausties, līdz ar to mazinot iespēju, ka jaunieši izmantos tam neparedzētas vietas.

 

#1941 Oļegs 2017-05-31 15:55:57

Es esmu Dārziņu 25 līnijas 11. mājas iedzīvotājs. Vēlētos noskaidrot kādi ir Rīgas domes plāni attiecībā uz apgaismojuma ierīkošanu Dārziņos? Sen jau daudziem rīdziniekiem Dārziņi ir pastāvīga, nevis sezonāla mītnes vieta, bet rudeņos un ziemās bez sava lukturīša pa šīm ielām staigāt vispār nav iespējams, nemaz nerunājot par iedzīvotāju drošību… Un vēl, vēlētos vērst jūsu uzmanību zemes ceļu stāvoklim šajā rajonā. Vai nevarētu vismaz reizi gadā piebērt granti Dārziņu 25. līnijas 9, 11 un 13. mājas rajonā, lai izlīdzinātu ceļa klājumu un aizbērtu tur jau izveidojušās lielās bedres?

Informējam, ka   2010.gadā, pēc Rīgas Austrumu izpilddirekcijas ierosinājuma, sadarbībā ar A/S “Latvenergo” AS “Sadales tīkli” tika uzsākta ielu apgaismojuma ierīkošanai nepieciešamo barojošo elektropārvades līniju un jaunu transformatoru punktu projektēšana un izbūve. Sākot ar 2012.gadu, pamatojoties uz A/S “Sadales tīkli” tehniskajiem noteikumiem, ik gadu, pēc Izpilddirekcijas pasūtījuma, notiek Dārziņu ielu apgaismojuma elektriskā tīkla tālāka projektēšana un rekonstrukcija. Pēdējo 4 gadu izbūvētas apgaismojuma līnijas 16,43 km kopgarumā laikā, uzstādot 548 jaunus gaismekļus. Rezultātā šobrīd ir pabeigta ielu apgaismojuma elektriskā tīkla izveide un rekonstrukcija Dārziņu apkaimes maģistrālajās ielās, nodrošināts apgaismojums apkaimes centra lejasdaļas šķērslīnijās. Kopumā šo darbu realizācijai Rīgas pilsētas pašvaldība ir investējusi 769 270 EUR.

Projekta turpmāka realizācija tiks veikta, ņemot vērā šādus kritērijus:

–         A/S “Sadales tīkli” un RPA “Rīgas  gaisma” tehniskie noteikumi un slēdzieni  par apgaismojuma pieslēguma vietām (apgaismojuma sistēmas barošanas punktiem),

–         iespējas realizēt projektu, ievērojot ielu tehnisko stāvokli ( t.sk. ielu trašu atbrīvošana no būvēm un žogiem sarkano līniju robežās), apbūves intensitāti, iedzīvotāju skaitu (deklarēto personu un pastāvīgi dzīvojošo), citu normatīvo aktu ievērošanu.

Papildus vēršam Jūsu uzmanību, ka  Dārziņu  25 .līnijā posmā no Vērmeļu ielas līdz  Sakņu ielai tikai  8 īpašumos ir deklarēti iedzīvotāji.  Dārziņu 25.līnijā  posmā  no Sakņu ielas  līdz  Daugavmalas ielai ir apgaismota!

Dārziņu ielas (līnijas) ir bijušo dārzkopības kooperatīvo sabiedrību teritorijas, pārsvarā ielas ir bez seguma un lietus ūdens novadīšanas grāvjiem. Departamenta veicamo  transporta būvju ikdienas  uzturēšanas darbu ietvaros nevar tikt nodrošināta jauna ielas brauktuves seguma un lietus ūdens novadīšanas sistēmas ierīkošana. Lai nodrošinātu seguma profilēšanu, zemes īpašniekiem ir jāpārliek žogus aiz sarkano līniju robežām, kā arī jāatbrīvo brauktuve no žogiem un krūmiem. Ir  jāatzīmē, ka 25. līnija  aiziet strupceļā, tas nozīmē, ka greideram nav iespējas apgriezties un veikt profilēšanu pēc pieņemtas tehnoloģijas. Šajā gadījumā tiks veikta dziļo bedru aizbēršana lai nodrošinātu iedzīvotāju piekļūšanu saviem īpašumiem.

 

#1940 Paula Cīrule 2017-05-25 19:04:52

Labdien, vai tuvākajā laikā ir plānots optimizēt nobrauktuvi no Zemitānu tilta, virzienā no centra, vietā, kur atrodas nogriešanās uz Braslas ielu (blakus Rīgas Tehniskajai koledžai)? Šajā vietā bieži veidojas sastrēgumi un ir liels apjukums šoferu vidū, jo, lai arī ceļazīmes it kā ir saliktas, tāpat ne vienmēr ir skaidrs, kuram tad ir priekšroka, un satiksme šajā vietā visu laiku ir ļoti intensīva. Platība tur ir pietiekami liela, varbūt ir iespēja izbūvēt apļveida krustojumu. Tādā veidā varētu arī ierīkot gājēju pārejas, citādi sanāk ielu šķērsot starp braucošām mašīnām.

Satiksmes situācija jautājumā norādītajā krustojumā un visā tā apkārtnē būtiski mainīsies realizējot projektu “Austrumu maģistrāles posmā no Ieriķu līdz Vietalvas ielai izbūve”. Maģistrālā un tranzītsatiksmes tiks novirzīta pa Austrumu maģistrāles trasi no Dienvidu tilta uz Gustava Zemgala gatvi un e-pastā minētais krustojums uzņems tikai vietējas satiksmes slodzi.

Šobrīd norisinās būvprojekta izstrādi un būvniecību plānots uzsākt 2018.gadā.

1 Komentārs
Inline Feedbacks
View all comments
Edijs
6 gadi

Labdien!
Vēlēs noskaidrot aktuālo situāciju saistībā ar projektu “Auduma ielas izbūve no Lizuma ielas līdz Baltezera ielai”, kas iekļauts investīciju plānā 2016.-2018. gadam. Šī gada janvārī publicētajā RdSd plānoto publisko iepirkumu sarakstā redzams, ka šī gada februārī bija plānots izsludināt iepirkumu attiecībā uz būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību, tomēr pēc publiski pieejamās informācijas var spriest, ka šāds iepirkums joprojām uz 13.07.2017 nav izsludināts.
Tā kā šis ir ļoti aktuāls un ilgi gaidīts projekts, kas būtiski ietekmēs lielu daļu Rīgas iedzīvotāju, rūpīgi sekoju līdzi tā norisei un vēlos būt drošs, ka tas neizgaist kā viens no maznozīmīgiem priekšvēlēšanu solījumiem.
Paldies!


Aktualitātes