Par aktuālo Rīgā (02.03.)

Par aktuālo Rīgā (02.03.)

#1843 Māris Bitenieks 2017-02-06 14:49:21

Labdien. Jautājums, kur ir izplēnējušas Rīgas skolotājiem paredzētās veselības apdrošināšanas, kuras bija solītas no 2017.gada janvāra. Gribēju tikai atgādināt, ja nu ir piemirsies!!!

Atklātā konkursā “Rīgas pilsētas pašvaldības vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu, izņemot šajās iestādēs strādājošo pirmsskolas un interešu izglītības pedagogu, veselības apdrošināšana”, identifikācijas Nr. RD PIKN 2016/90, tika saņemti un 02.02.2017. plkst. 10:30 atvērti 5 (pieci) piedāvājumi. Saņemtie piedāvājumi tiek vērtēti. Diemžēl neko vairāk uz doto brīdi nedrīkstam atklāt, jo saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 33.panta ceturtās daļas 2.teikumā noteikto piedāvājumu un pieteikumu vērtēšanas laikā līdz rezultātu paziņošanai pasūtītājs nesniedz informāciju par vērtēšanas procesu.

 

#1842 Gaļina Ivanova 2017-02-02 21:25:49

Labdien! Rīgā daudzviet notiek veloceliņu un ietvju atjaunošana vai tiek uzbūvēti jauni veloceliņi un gājēju celiņi. Bet Rīgā ir daudz << labo veco>> Rīdziniekiem iemīļoto vietu, kuram nav pievēsta nepieciešama uzmanība. Viena no tādam vietām ir Biķernieku mežs starp Teiku, Mežciemu un Purvciemu, burvīgs priežu mežs pilsētas robežās. Vai šī vieta, kuru var uzskatīt par Rīgas sporta centru un Rīdzinieku atpūtas vietu, nav pelnījusi labi sakārtoto infrastruktūru? Biķernieku mežā atrodas Biķernieku sporta trase. Apkārt trasei ir daudz un dažādu celiņu, kur daudzi Rīdzinieki pavada brīvo laiku. Tur atpūtas ģimenēs ar bērniem, vienkārši pastaigājoties pa priežu mežu, aktīvo dzīvesveida piekritēji sporto.. un c.t. Biķernieku mežs ir laba atpūtas vieta jebkura gada laikā. Vasarā pastaigai un sportošanai var izmantot arī Biķernieku trasi bet, kad sākas sacensību laiks Biķernieku trasē, trasi pastaigai vai sportošanai nav iespējams izmantot. Lai apietu trasi ir paredzēti vairāki speciālie celiņi un tuneli.. bet vai Jūs zināt, kā izskatās tie tuneli? Vēlos pajautāt Vai ir plānots sakārtot un attīstīt infrastruktūru apkārt Biķernieku trasei un padarīt atpūtas vietu daudz patīkamāko. Vai ir paredzēts uzlabot gājēju ceļu un veloceliņu, posmā no Lielvārdes ielas līdz S. Eizenšteina ielai. Gājēju un veloceliņš, ja to tā var nosaukt, bija uzbūvēts tā, ka tas nenodrošina kvalitatīvu un drošu satiksmes infrastruktūru gājējiem un velosipēdistiem. Ietve atrodas ļoti tuvu ceļa braucamai daļai un uz ietves atrodas <<šķērslis>> stabi. Ņemot vērā ļoti intensīvo satiksme sājā posmā un << specifisko>> ietvi, atrasties uz kuras, dažkārt ir bīstami gan gājējiem, gan velosipēdistiem.

SIA “Rīgas meži” neapsaimnieko Biķernieku trasi un tās teritorijai pieguļošo mežu. Tas attiecas arī uz trases infrastruktūras objektiem, piemēram, tuneļiem zem tām. Teritorijas īpašnieks ir valsts un to apsaimnieko VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”. Pārējā Biķernieku meža teritorija starp t/c “Alfa” un Biķernieku ielu pašlaik ir veikta meža kopšanas cirte un izkopti pameža krūmi. Gar meža celiņiem un takām ir izvietoti soliņi. Nekāds cits labiekārtojums šeit nav paredzēts. Pašlaik norit meža kopšanas darbi Biķernieku mežā starp Lielvārdes, Biķernieku un Stigu ielām. Arī šeit ir izvietoti gar celiņu un taciņu malām ir izvietoti soliņi, bet cits labiekārtojums netiek plānots.

Būtiski uzlabot ielu situāciju var izstrādājot Biķernieku ielas pārbūves būvprojektu, kura ietvaros jārisina jautājumi ar lietusūdens kanalizāciju un citām inženierkomunikācijām, kas ir laikietilpīgs un dārgs process. Ņemot vērā, ka pašvaldības budžets, kas tiek atvēlēts ielu infrastruktūrai ir ierobežots, īsā laika periodā nav iespējams atrisināt visas problēmvietas. Veicot Biķernieku ielas pārbūvi noteikti tiks veikti arī ietves pārbūves darbi, tomēr tuvāko 3 gadu laikā Biķernieku ielas pārbūve netiek plānota.

 

#1841 Valdis 2017-02-02 11:40:31

Labdien! Aiz visas tās ņemšanās ap “kapu tramvaju” saprotu, ka es kā cilvēks, kam reāli interesē šīs līnijas izveide nezinu praktiski neko taustāmu par to, tāpēc gribētu uzzināt absolūti konkrētu informāciju – Kas šobrīd notiek šī projekta izstrādē? Vai jau ir piešķirts Eiropas finansējums šim projektam. Ja nē, tad, kad būs zināms par to vai tas ir piešķirts? Kurā gadā reāli varētu tikt uzsākta projektēšana? Kurā gadā, ja viss izdosies ir plānots uzsākt un kurā pabeigt būvniecību?

23.12.2016. RP SIA “Rīga satiksme” saņēma lēmumu no Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk – CFLA) “Par lielā projekta iesnieguma Nr.4.5.1.1/16/I/002 atbalstīšanu ar nosacījumu”. Tajā norādīts uz nepieciešamajiem precizējumiem un papildinājumiem projekta dokumentācijā, kas CFLA bija jāiesniedz līdz šā gada 20. februārim.

Pēc CFLA lēmuma par projekta apstiprināšanu, tas tiks izskatīts Eiropas Komisijā. Tikai pēc projekta apstiprināšanas Eiropas Komisijā, CFLA un RP SIA “Rīgas satiksme” varēs slēgt līgumu par projekta īstenošanu. Paredzam, ka Projekta tiks apstiprināts šā gada 2.ceturksnī.

Būvprojekta izstrādi paredzēts uzsākt uzreiz pēc projekta apstiprināšanas.

Būvdarbus plānots uzsākt 2018. gada otrajā pusē. Projektu paredzēts realizēt līdz 2022. gadam (ieskaitot).

 

#1840 Kārlis 2017-02-01 20:02:35 

Novēroju koku – skaistu priežu – izciršanu starp veco Biķernieku ielu, Biķernieku ielu un Kaivas ielu. Neatradu nekādu publisko apspriešanu koku ciršanai, nedz izsniegtu būvatļauju. Tāpēc rodas jautājums – vai tā ir patvarīga darbība, vai tomēr saskaņota un ja jā, tad kādam projektam (IKEA būvniecībai?)?

Informējam, ka zemesgabals ar kadastra Nr. 0100 092 2056 pieder privātpersonai. Saskaņā ar Meža likuma 3.pantu zemesgabalā ir meža zeme. Privātpersona ir veikusi sauso un vēja gāzto koku izzāģēšanu un pameža tīrīšanu.

Saskaņā ar Meža likuma 12.pantu apliecinājums par koku ciršanu mežā nav nepieciešams:

1) tādu koku ciršanai, kuru celma caurmērs ir mazāks par 12 centimetriem;

2) koku ciršanai kopšanas cirtē jaunaudzēs līdz 20 gadu vecumam;

3) sauso un vēja gāzto koku ciršanai, saglabājot normatīvajos aktos par koku ciršanu un dabas aizsardzību noteiktos sausos un kritušos kokus. Katru gadu pirms šādu koku ciršanas uzsākšanas, bet ne biežāk kā reizi gadā meža īpašnieka vai tiesiskā valdītāja pienākums ir par koku ciršanu paziņot Valsts meža dienestam.

Saskaņā ar Valsts meža dienesta  (turpmāk-VMD) likuma 2.pantu VMD uzrauga meža apsaimniekošanu un izmantošanu, tāpēc Mājokļu un vides departaments vērsās VMD.

Tā kā zemes īpašnieks nebija paziņojis Valsts meža dienestam par veiktajiem darbiem, Valsts meža dienests ir uzsācis pārrunas par normatīvo aktu prasību neievērošanu.

 

#1839 Valters Kivis 2017-02-01 10:29:06

Ļoti interesē jautājums par ezeriem kas aizaug piemēram Juglas ezers pievienoju attelu no google maps kur var redzet https://www.google.lv/maps/@56.9925815,24.2525614,3a,75y,119.91h,72.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdB8LqKzieSQE1mKRE5TQZA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 aizaug un vaiajadzetu tomer kaut ka viņu atjaunot lai neaug ciet tomēr viesi un tūristi kas brauc Rīga iekšā no šīs puses redz pirmo šadu ezeru…

            Juglas ezers, tāpat kā Ķīšezers, Daugava, Vecdaugava un Buļļupe ir publiskais ūdens. Līdz 2015.gadam publiskos ūdeņus pārvaldīja valsts. Ne Juglas ezerā, ne Ķīšezerā laikā no 1991. līdz 2015. gadam netika veikti padziļināšanas vai tīrīšanas pasākumi, kas pasliktināja vispārējo situāciju, sevišķi Juglas ezerā, jo Ķīšezerā tomēr lielā mērā notiek regulāra ūdens apmaiņa caur Juglas ezera- Juglas kanāla Ķīšzera – Mīlgrāvja-Daugavas sistēmu vai Daugavas – Mīlgrāvja-Ķīšezera-Juglas – Baltezera kanāla-Lielā Baltezera-Mazā Baltezera sistēmu. Rīgas pašvaldība ir veikusi lokālus Juglas ezera grunts padziļināšanas darbus 2009.-2010.gadā pie Juglas upes ietekas Juglas ezerā, kā arī grunts padziļināšanas darbus pie glābšanas stacijas “Ķīšezers” Ķīšezerā. Tāpat Juglas ezerā regulāri tiek organizēta niedru izpļaušana, tādā veidā samazinot ar ūdensaugiem aizaugošo piekrastes platību. Diemžēl jāatzīst, ka kompleksi Juglas ezera tīrīšanas pasākumi nav paredzēti, tā kā kopumā šādi prasa ļoti lielu finansiālu ieguldījumu. Izmaksas provizoriski vērtējamas līdz pat  vairākiem simtiem miljonu eiro, atkarībā no paredzēto darbu apjoma un sarežģītības pakāpes (piem., visaptveroša visa ezera tīrīšana, tikai kuģu ceļa padziļināšana,  tikai aizauguma pļaušana un izvākšana utt.).

 

#1838 Valters Kivis 2017-02-01 10:10:59

Ja Rīgas Domē Jūs paliksiet vai ir iespēja lētākas biļetes sabiedriskajā transporta?

Sabiedriskā transporta biļešu pašizmaksa tiek aprēķinātas, balstoties uz Ministru kabineta noteikumiem Nr. 435, kas paredz prognozētās sabiedriskā transporta pakalpojuma izmaksas dalīt ar prognozēto pasažieru skaitu, pieskaitot pievienoto vērtības nodokli. Šobrīd viena brauciena pašizmaksa ir 1.175 eiro. Viena brauciena pašizmaksā tiek ietvertas visas uz sabiedrisko transportu attiecināmās izmaksas: atalgojums, degviela, elektroenerģija, rezerves daļas u.c. Savukārt Rīgas dome nosaka biļetes cenu un atlaižu kategorijas, kurām piemērot atlaides. Rīgas dome šobrīd dotē starpību pilnīgi visiem pasažieriem starp 1.15 eiro un 1.175, tāpat tiek realizēta atlaižu politika, domājot par sociāli mazāk aizsargātām kategorijām – bērniem, invalīdiem, gados veciem cilvēkiem utml.

Leave a Reply

Copyright © AS RADIO SWH. All rights reserved.