Par aktuālo Rīgā (28.10.)

Par aktuālo Rīgā (28.10.)

28.10.2016
Uzdod savu jautājumu šeit

#1724 Jānis 2016-10-11 19:04:28

Jaunā tramvaja līnija. Tiešām??? Bez šīs jau nu gan var iztikt. Centrs pilns ar sabiedrisko transportu un ar kājām daudz kas labi sasniedzams, arī ar velo. Tad labāk ieguldīt naudu līnijai līdz Brīvdabas muzejam un lidostai. Vai tad reiz nebija plāni laist transportu līdz šiem galamērķiem??? Ja ģimene bez auto brauc līdz Juglai, tad tālāk līdz muzejam normāls gabals ko iet ar kājām. Un no lidostas ar ir tikai viens autobuss un takši…. viss. Vajadzētu jau modernāku sabiedriskā transporta mezglu no lidostas. Citās pilsētās ir metro līnijas, mums saprotams to nevar realizēt. bet zemās grīdas tramvajs gan būtu gana moderni un pieejami. Šīs divas līnijas manuprāt būtu Daudz noderīgākas un rentablākas

Eiropas Savienības 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru” 4.5.1.1.pasākuma „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)” paredz Kohēzijas fonda finansējumu piešķiršanu tramvaja maršruta tīkla attīstības projektiem, ievērojot pilsētas prioritārās attīstības teritorijas.

RP SIA “Rīgas satiksme” līdz ar “Skanstes tramvaja” projektu iesniedza izvērtēšanai vairākus citus projektus, tajā skaitā arī tramvaja līnijas izbūvi līdz starptautiskajai lidostai “Rīga” un Dreiliņiem, kā arī pagarinājumu līdz Rumbulai.

Saskaņā ar Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030.gadam (turpmāk – Stratēģija) tramvajs ir pilsētas sabiedriskā transporta sistēmas mugurkauls un attīstības virzieni ir Skanste, Rumbula, Dreiliņi un Bukulti, kā arī sadarbībā ar kaimiņu pašvaldībām iespējama tā attīstība uz Mārupi un Ķekavu.

Pilsētas ekonomikas izaugsmi plānots veicināt, revitalizējot jau apbūvētas, bet ekonomiski neefektīvas, t.sk. degradētas teritorijas. Primāri attīstība tiek plānota pēc kompaktas pilsētas attīstības modeļa, pēc iespējas efektīvāk izmantojot esošos jau apbūvēto un/vai pilsētas centram piegulošo teritoriju resursus. Tādējādi jaunās attīstības teritorijas, kas varētu attīstīties tuvāko gadu laikā, tiek plānotas Rīgas vēsturiskā centra tuvumā, pakāpeniski attīstot pilsētas inženiertīklu kapacitāti, efektivizējot resursu izmantošanu un revitalizējot centram piegulošās teritorijas. Augsta prioritāte ir piešķirta arī Rīgas vēsturiskā centra esošā sociālekonomiskā potenciāla stiprināšanai un teritorijas revitalizācijai. Kā viena no prioritārām attīstības teritorijām Stratēģijā tiek definēta Skanstes teritorija, kas ir Rīgas vēsturiskajam centram tuvākā maz apbūvētā apkaime. Skanste veicinās pilsētas starptautisko konkurētspēju, jo paredzams, ka šajā apkaimē izveidosies Rīgas centrālais biznesa rajons.

Stratēģijā uzsvērts, ka iecerēto Skanstes teritorijas attīstību iespējams realizēt vienīgi ar pašvaldības aktīvu līdzdalību. Pašvaldības tiešie uzdevumi teritorijas attīstībā ir inženiertehniskās infrastruktūras izbūve (vai sadarbība ar attīstītājiem šajā jomā), iekšējā transporta tīkla un ārējo savienojumu izbūve, sabiedriskā transporta sistēmas, t.sk. tramvaja līnijas, attīstība un zemes īpašumu konsolidācija. Izstrādājot Skanstes apkaimes tālākās attīstības risinājumus, īpaša nozīme jāpievērš zaļo struktūru un publiskās ārtelpas teritoriju nodrošināšanai. Ņemot vērā teritorijas inženierģeoloģiskos apstākļus, Skanstē izstrādājami kompleksi ilgtspējīgas lietusūdens novadīšanas sistēmas risinājumi. Pašvaldības ieguldījumi ir nepieciešami arī sociālās infrastruktūras attīstībā.

Jaunajā Eiropas Savienības (ES) plānošanas periodā paredzēts sniegt atbalstu projektiem, kas veicina kopīgu teritorijas attīstību un atrodas prioritārās attīstības teritorijās, it īpaši – degradētās teritorijās. Šos kritērijus nodrošina Skanste, kas Stratēģijā definēta kā prioritārā attīstības teritorija, kuru plānots attīstīt laika posmā līdz 2020.gadam, un kas ir iekļauta arī degradēto teritoriju sarakstā.

 

#1723 Homērs Simpsons 2016-10-06 18:39:19

Nejauši sanāca ieklīst dieva pamestā Rīgas rajonā (tur kur slavenā Šķērsiela) un ieraudzīju ielu, kas savā izbūves kvalitātē tālu pārspēj Kr. Barona ielu. Tā ir Mazā Bolderājas iela – iela, kas ved no nekurienes uz nekurieni… Noklāta ar perfektu bruģi, eleganti izveidotā gājēju ietvēm, nu konfekte. Ņemot vērā to, ka apkārtējām ielām (Šķērsiela, Bolderājas iela, Mellužu iela) ir normāls, bet nu arī ne labs asfalts, toties ietvju nav vispār, rodas jautājums, kāpēc tāda laime Mazās Bolderājas ielas iedzīvotājiem?
Pirms Mazās Bolderājas ielas pārbūves tā bija iela ar grants segumu, atšķirībā no Šķērsielas, Bolderājas ielas un Mellužu ielas, kur bija asfalta segums. Veicot Mazās Bolderājas ielas pārbūvi tika pielietoti tehniskie risinājumi, lai iela atbilstu mūsdienu prasībām. Attiecībā uz ietvju neesamību Šķērsielā, Bolderājas ielā un Mellužu ielā informējam sekojošo –  vēsturiski, kad autotransporta intensitāte šajās ielās bija ievērojami zemāka, nebija pieņemta prakse projektēt ietves vietējas nozīmes ielām, savukārt, mūsdienās līdz ar autotransporta pieaugumu rodas satiksmes problēmas ar drošu gājēju pārvietošanos. Informējam, ka visas šīs ielas ir dzīvojamās zonas teritorijā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 20km/h un priekšrocība ir gājējiem. Ielu tīkla atjaunošana un pārbūve Rīgā tiek veikta pakāpeniski, atbilstoši pieejamam finansējumam un noteiktām prioritātēm.

 

#1722 Edvīns 2016-10-06 16:05:45

Vai ir veikti kādi aprēķini par to, cik daudz cilvēku varētu izmantot plānoto skanstes ielas tramvaju? Man kā tā rajona iedzīvotājam šis maršruts šķiet lieks un nevajadzīgs jo daudz ātrāk uz centru var tikt ar 3. trolejbusu. Es ieteiktu pārcelt 19. un 24. trolejbusa galapunktu no Pētersalas ielas uz Zirņu ielu, tādējādi šim rajonam nodrošinot papildus sabiedrisko transportu, bet šo plānoto tramvaja līniju vispār neizbūvēt.

Atbilstoši projekta laika grafikam, tramvaja līnijas būvniecību plānots pabeigt 2022.gadā. Lai arī šobrīd šķiet, ka Skanstes apkaimē pieprasījums pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem ir tāds, kas neprasa nodrošināt papildus sabiedrisko transportu, tomēr zināms, ka Rīgas pašvaldība līdz šim ir veikusi ievērojamu darbu Rīgas centram tuvās apkaimes attīstībā.

Jau šobrīd Skanstes apkaimē esošos objektus apmeklē ievērojams skaits cilvēku:

Arēna “Rīga” vairāk nekā 500 tūkstoši cilvēku gadā.  Ņemot vērā Skanstes un Rīgas ekonomikas kopējo attīstību, apmeklētāju skaitam ir potenciāls pieaugt līdz 900 tūkstošiem gadā.
Olimpiskais sporta centrs 1,2 miljoni apmeklējumu gadā.
Rīgas konferenču un koncertu centrs, kuru plānots atvērt 2021. gadā 150 līdz 200 tūkstoši cilvēku gadā (konservatīva aplēse). Iespējams, ka lielāks apmeklētāju skaits būs darba dienās, jo konferencēm un līdzīgiem pasākumiem ir tendence notikt darba dienās. Taču – ņemot vērā, ka centrā notiks arī koncerti – paredzama nozīmīga apmeklētāju plūsma arī brīvdienās.
Laikmetīgās mākslas muzejs kuru plānots atvērt 2021. gadā 160 līdz 180 tūkstoši cilvēku gadā. Laikmetīgās mākslas muzejus Eiropā daba dienās lielākoties apmeklē tūristi, bet brīvdienās – vietējie iedzīvotāji. Tādēļ iespējams, ka nedaudz lielāks apmeklētāju skaits būs brīvdienās (20% robežās).

 

Tiek plānoti arī citi projekti, kurus apmeklēs ievērojams cilvēku skaits.  Ņemot vērā plānoto attīstību un valsts nozīmes kultūras objektu atklāšanu, ir būtiski nodrošināt modernu, ērtu un ātru sabiedrisko transportu no Rīgas centra uz Skanstes apkaimi, izveidojot tiešu savienojumu ar pilsētas nozīmes transporta mezgliem – Rīgas ostu, Rīgas Starptautisko autoostu, Rīgas dzelzceļa staciju.

 

#1721 Fricis 2016-10-05 12:14:59

Uz brauktuves tieši pretī Raunas ielas 4. namam ir pamatīgas bedres ap lūkām tieši tur, kur pa brauktuves malu būtu jābrauc velobraucējiem. Lūdzu tās salabot, jo rītos un vakaros ir pavisam tumšs un baigi negribas tādā iebraukt un krist.

07.10.2016. ir veikts asfaltbetona seguma bedrīšu remonts uz brauktuves pie nama Raunas ielā 4.

 

#1720 Mr. 21 2016-10-04 11:14:35

Kādēļ mikrorajonos nav pašvaldības policijas patruļas? Piemēram Pierīgas pašvaldībās notiek sistemātiski teritorijas apsekojumi.

Rīgas pašvaldības policijas (turpmāk – RPP) darbinieki, ikdienā pildot darba pienākumus diennakts darba režīmā, veic patrulēšanu visās Rīgas apkaimēs (kopskaitā tās ir 58). Vienlaikus diennaktī pilsētā patrulē ne mazāk kā 26 policijas autopatruļas. Vidēji dienā tiek reģistrēti 328 notikumi un izsaukumi, kuros iesaistīti gandrīz 250 policijas darbinieki. Pie katras Rīgas izglītības iestādes un bērnu un jaunatnes centra (tādi pilsētā ir vairāk kā 150) patrulē pašvaldības policists. Papildus tam, policija ar vairāk kā 100 videonovērošanas kameru starpniecību veic sabiedriskās kārtības un drošības uzraudzību pilsētas publiskajās vietās. Rīgas pašvaldības policija cenšas nodrošināt savu klātbūtni visā Rīgas teritorijā, kuras platība pārsniedz 300 km2.

 

#1719 Mr. 21  2016-10-04 11:11:34
Par Daugavmalas promenādi Ķengaragā: Vajag likvidēt riteņbraucēju joslu! Ietve ir par šauru!!! Vai arī jānosaka, kad riteņbraucēji nedrīkst pārvietoties ātrāk par gājējiem. Ir problēma ar “sportistiem” iekš triko + promenādes posmā no Maskavas 322E-J riteņbraucēju josla nav noteikta, bet tas netiek ņemts vērā

Rīgas Austrumu izpilddirekcija vairākkārt paskaidrojusi iedzīvotājiem, ka Ķengaraga promenādē satiksme organizēta atbilstoši MK 02.06.2015. noteikumu Nr. 279 “Ceļu satiksmes noteikumi” (CSN) p.2.19. noteiktajam – promenāde ir atdalīts ceļš vai ceļa daļa, kas paredzēta gājējiem un braukšanai ar velosipēdu un apzīmēta ar 419 vai 421 ceļa zīmi, kas norāda, ka tas ir gājēju un velosipēdu ceļš.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2015.gada 2.jūnija noteikumu Nr.279 „Ceļu satiksmes noteikumi” 200.3.apakšpunktu velosipēdu vadītājiem, braucot pa ietvi, jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Tātad uz kopējā gājējiem un velosipēdiem paredzētā ceļa gājējiem ir priekšroka. Velosipēdu vadītājus, kuri neievēro šo nosacījumu var sodīt Valsts policija. Piemēram, 2015.gadā policijā nonāca 37 velosipēdu vadītāji, kuri ignorēja gājēju  tiesības, bet 2016.gada deviņos mēnešos – 40.

Galvenā problēma Ķengaraga promenādē ir velobraucēju kultūra, vai pareizāk sakot – braukšanas kultūras trūkums un pieļautā ātruma pārsniegšana, kas rada apdraudējumu gājējiem. Izpilddirekcija ir atkārtoti vērsusies pašvaldības policijā, lai pastiprinātu pašvaldības policijas patrulēšanu, kā arī izskatīs iespēju izvietot papildus zīmes vietās pirms gājēju kāpnēm uz Daugavu pēc juridiskā skaidrojuma saņemšanas.

Varam tikai aicināt sportot gribošos riteņbraucējus izmantot atbilstošus ceļus. Daudzi sportisti izmanto trešo joslu šosejai uz Jelgavu vai Siguldu, vai vietējos ceļus, kur maza satiksmes intensitāte, tad konflikti nerodas.

 

#1718 Mr. 21  2016-10-04 11:01:32

Kad tiks sakārtots un labiekārtots iekšpagalms (tajā skaitā bērnu rotaļu laukums) Maskavas 266/4, Maskavas 268 K1 , K2 , K3 

Rīgas domes 2015.gada  28.aprīļa  saistošie  noteikumi   Nr.  146  “Rīgas  pilsētas  teritorijas kopšanas  un   būvju  uzturēšanas  saistošie  noteikumi”  p.10.1  nosaka,  ka  pašvaldība nodrošina pašvaldības valdījumā, publiskā lietošanā esošo pagalmu un piebraucamo ceļu labiekārtošanu un remontu, proti, publiskos līdzekļus nevar izmantot citu personu īpašuma uzturēšanai un remontam. Civillikuma  1069.pants  paredz  –  „Visi  kopīpašnieki, samērīgi ar katra daļu, saņem visus labumus, kādus kopējā lieta dod, un  tādā pašā samērā arī  nes  zaudējumus,  kādi  tai  ceļas.”,  1071.pants  –  „Uz  kopējo  lietu  gulošās  nastas, apgrūtinājumi un lietas uzturēšanai vajadzīgie izdevumi jānes kopīpašniekiem samērīgi ar viņu  daļām.”,  tātad,  dzīvokļu  un  zemju  īpašniekiem  būtu  jārēķinās  ar  izdevumiem dzīvojamām mājām piegulošo teritoriju (t.sk.  piebraucamo ceļu) sakārtošanai.

Lai labiekārtotu pagalmus pie dzīvojamajām mājām, vispirms jāvērtē zemes īpašuma tiesības.

1)     Dzīvojamā māja Maskavas ielā 266 k-4, Rīgā, atrodas uz privātīpašniekam piederošas zemes (platība 2461 m2), par ko noslēgts zemes nomas līgums, un dzīvokļu īpašniekiem tiek izrakstīti zemes nomas rēķini. Pagalma labiekārtošana iespējama, ja dzīvokļu īpašnieku kopība pieņem atbilstīgu lēmumu un sedz visus labiekārtošanas darbu izdevumus.

2)     Dzīvojamā māja Maskavas ielā 268 k-1, Rīgā, atrodas uz diviem zemes gabaliem, kur viens zemes gabals 2869 m2 platībā nodots privatizācijai dzīvokļu īpašniekiem, bet otrs zemes gabals 1063 m2 platībā pieder privātīpašniekam, par ko noslēgts zemes nomas līgums, un dzīvokļu īpašniekiem tiek izrakstīti zemes nomas rēķini. Pagalma labiekārtošana iespējama, ja dzīvokļu īpašnieku kopība pieņem atbilstīgu lēmumu un sedz visus labiekārtošanas darbu izdevumus.

3)     Dzīvojamā māja Maskavas ielā 268 k-2, Rīgā, nav SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (turpmāk – RNP) pārvaldīšanā, attiecīgi RNP nevar sniegt skaidrojumu saistībā ar šo māju.

4)     Dzīvojamā māja Maskavas ielā 268 k-3, Rīgā, atrodas uz diviem zemes gabaliem, kur viens zemes gabals 4218 m2 platībā nodots privatizācijai dzīvokļu īpašniekiem, bet otrs zemes gabals 231 m2 platībā pieder privātīpašniekam, par ko noslēgts zemes nomas līgums, un dzīvokļu īpašniekiem tiek izrakstīti zemes nomas rēķini. Pagalma labiekārtošana iespējama, ja dzīvokļu īpašnieku kopība pieņem atbilstīgu lēmumu un sedz visus labiekārtošanas darbu izdevumus.

Papildus piebilstam, ka gadījumos, kad pagalms atrodas uz zemes, kas pieder konkrētas dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem (kopīpašums), tad, lai pieņemtu lēmumu par šī pagalma daļas labiekārtošanu, t.sk. bērnu rotaļu laukuma izbūvi, nepieciešams visu šīs konkrētās mājas dzīvokļu īpašumu īpašnieku pozitīvs balsojums (papildus jālemj par darbu veikšanu, norādot arī remonta darbu izpildei nepieciešamā finansējuma avotu).

Pagalmu  labiekārtošana  un  papildus  auto  stāvlaukumu  ierīkošana  saistīta  ar izmaiņām  pagalma  plānojumā.  Lai    izmainītu  apbūves  (ēkas,  ceļi,  laukumi)  un  brīvās zaļās  teritorijas  attiecību,  nepieciešams  būvprojekts  un  jāsaņem  būvatļauja.  Būvdarbus var  uzsākt  pamatojoties  uz noteiktā  kārtībā  saskaņotu  un  akceptētu  tehnisko  projektu. Pirms projekta izstrādes jāveic teritorijas topogrāfiskā uzmērīšana, jāsaņem pašvaldības būvvaldes  projektēšanas  nosacījumi,  citu  institūciju  tehniskie  noteikumi. Projektā, iespējams,  būs  jāiekļauj  esošo  inženiertīklu  pārlikšana  vai  remonts,  lietus  ūdens kanalizācijas  remonts  vai  ierīkošana  (ja  tādas  nav). Projekts  jāsaskaņo  ar  visu  projekta skarto zemes īpašumu īpašniekiem.

Dzīvokļu  īpašniekiem  pašorganizējoties  un  veicot  nepieciešamos  sagatavošanas darbus  pagalma  labiekārtošanas  projekta  realizācijai,  ar  akceptētu  būvprojektu  var vērsties Izpilddirekcijā pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanai. Piemēram, šogad šāds projekts realizēts Maskavas ielā 269A.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes