Par aktuālo Rīgā (25.08.)

Par aktuālo Rīgā (25.08.)

29.08.2016
Uzdod savu jautājumu šeit

#1661 Andris L 2016-06-15 08:59:44

Vai Salu tilts jau skaitās pabeigts un nodots? Runa ir par gājēju “tuneļiem” zem tā. Apgaismojums ir izveidots, novērošanas kameras ir izliktas, bet joprojām vienā no tuneļiem kaut kādi vadi brīvi iet pa griestiem. Nav arī skaidrs kād tieši ir šo novērošanas kameru uzdevums, jo to izvietojums noteikti nenodrošina 100%īgu pārredzamību par to, kas notiek tunelī. Pašas kameras ar nešķiet aizsargātas no vandaļiem – pirmkārt, tās ‘nepiesedz’ viena otru. Otrkārt, tās ir tik trauslas, ka var tikt iznīcinātas ar 1 sitienu.
Salu tilta remonta . posms ir pabeigts un tilts kā tāds ir nodots ekspluatācijai.  Uz Salu tilta gājēju tunelī jeb tā saucamajās galerijās tuvākajā laikā tiks uzstādītas atbilstošas novērošanas kameras. Kameras, kuras tiks uzstādītas, būs daudz piemērotākas tieši šādām galerijām, apgaismojumam un atbildīs visiem drošības standartiem un normām.

 

#1660 Ivars 2016-06-10 09:59:08

Sveicināti. Esmu sašutis par Jūsu izteicieniem par Taxify un Uber. Pēc Jūsu vārdiem ir saprotams ka Rīgai nav vajadzīga nodokļu un licenžu nauda, ko šobrīd nes taksometri un Jūs atbalstat melno ekanomiku. Tātad mājsaimnieks, bezdarbnieks, kas veic komerciālu pasažieru pārvadājumu un nemaksājot nekādus nodokļus tikai maksā privātai kompānijai ir tas ko vajag Rīgai? Lūdzu tādā gadījumā nosauciet skaitļus no kādām naudām Rīga grib atteikties. Firmas licenze pasažieru pārvadājumiem, vecrīgas licenzes, licenzes kartītes katru mēnesi, kontroldienestu iekasētie sodi par kartīšu, vizītkaršu, darba līgumu neesamību. Kāpēc tika apkarotas tā saucamās zaļās lampiņas ja vēlaties atgriezt visu atpakaļ? Varbūt šo sfēru derētu reiz sakārtot? Kāpēc ir uzstādīts maksimālais tarifs, bet nav noteikts minimālais tarifs. Tas taču ēzelim ir skaidrs ka braucot piemēram ar Pandas vai šobrīd ar vairums Taxify sistēmā strādājošiem tarifiem nav iespējams godīgi maksāt nodokļus. Pieņemiet beidzot kādu likumu adekvāti, konsultējaties ar profesionāļiem jomā strādājošiem, nevis atkal kāds iebakstīs ar pirkstu debesīs un pateiks, lai notiek tā. Paldies par izsmeļošu atbildi ar konkrētiem skaitļiem.

Jautājuma autora sašutums nav izprotams, jo jau iepriekš sniegtajā atbildē tika uzsvērts, ka šos pakalpojumus būtu jāsniedz tikai tiem autovadītājiem, kuri būs izpildījuši visas normatīvajos aktos noteiktās prasības un saņēmuši nepieciešamās atļaujas sniegt šāda veida pakalpojumus līdzīgi kā tas ir ar taksometru vadītājiem. Cik zināms, tad šis jautājums tiek risināts valdībā ministriju līmenī. Pašvaldība jebkurā gadījumā tikai sekos izstrādātajam normatīvajam regulējumam.

 

#1659 Mārīte Bērziņa 2016-06-09 18:53:08

Labdien, 1. Kopš talkošanas laika pie Gramzdas autobusa pieturas/ gājēju pārejas stāv liela kaudze miskastes maisu, kāpēc tās netiek aizvāktas? 2. Paldies par atjaunoto velo celiņu, posmā no Imantas dzelzceļa stacijas līdz Zolitūdes. Daži lūgumi, vai tieši šajā posmā būtu iespējams izvietot miskastes, jo šo posmu aktīvi izmanto gājēji un diemžēl arī daudz atkritumu. Vai būtu iespējams kādu soliņu šajā posmā? Tāpat jautājums par šo posmu par izgaismojumu. Posmā no abām stacijām ir laternas bet turpat ir mežiņš šajā posmā un tieši šajā mežiņā ir tumšākais un laternu nav. Vai varētu izvietot laternas šajā mežiņā kas ir uz velo celiņa? Paldies 

Atsaucoties uz iedzīvotāju sūdzību par atstātajiem maisiem pie Gramzdas ielas pieturas, Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijas darbinieki apsekoja apkārtni un  neatrada tur talkotāju atstātus maisu, uz šo brīdi apkārtne ir sakopta.

Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija, atsaucoties uz iedzīvotāju aicinājumu, nākamajā gadā ieplānos soliņu uzstādīšanu un atkritumu urnu izvietošanu posmā no Imantas dzelzceļa stacijas līdz Zolitūdes stacijai.

Rīgas pašvaldības aģentūra „Rīgas gaisma” tuvākajā laikā neplāno apgaismojuma izbūvi šim celiņam. Ņemot vērā, ka ir runa par meža posmu, šajā posmā varētu būt salīdzinoši dārga elektrības pieslēguma ierīkošana.

 

#1658 Raivis Kasņikovskis 2016-06-08 19:04:19

Labdien, Vai pašvaldība ir apsvērusi iespēju veikt virsmu apstrādi ar bitumena saistes materiāliem pilsētas ielās ar grants segumu, tādējādi samazinot gaisa piesārņojumu? Ja tādi darbi ir plānoti, pēc kādiem principiem tiks izvēlētas vietas, kur veikt šos darbus? ja tādi darbi nav plānoti- kāpēc? Virsmas apstrādē ir ievērojami lētāka par asfalbetona izbūvi un ir piemērota mazas intensitātes ceļiem- http://lvceli.lv/aktualitates/dubulta-virsma-neaizstaj-asfaltu-tacu-cilvekiem-nodrosina-dzivi-bez-putekliem/

Galvaspilsētā kopējais ielu garums ir 1180km, no tiem 10% ir ielas ar grants segumu, savukārt 12% ir bezseguma ielas. Lai grants seguma ielas apstrādātu ar bitumena sasaisti, tās ir milzīgas investīcijas. Turklāt, tas nevis uzlabotu stāvokli, bet drīzāk pasliktinātu, tādēļ, ka grantētie valsts ceļi visbiežāk ir ceļi, kas ir maznozīmīgi, iet caur mežiem, atrodas vietās, kuras nav blīvi apdzīvotas un ceļu malās ir grāvji, kur novadīt lietusūdeņus. Šajā gadījumā, ja šo metodi pielietotu Rīgas grants ielās, vietējie iekšpagalmi applūstu, jo ūdeni kaut kur ir jānovada. Rīgas grantētās ielas nevar salīdzināt ar valsts ceļiem. Šobrīd grantētās ielas regulāri tiek planētas un pēc vajadzības papildinātas ar šķembām. Turklāt, pamazām grantētās ielas arī tiek pārbūvētas ar asfaltbetona segumu. Piemēram, pilnībā pārbūvējot Turaidas ielu.

 

#1657 Andris Bērziņš 2016-06-08 10:45:36

Labdien. Biķernieku un Kastrānes ielas krustojumā ir uzceltas jaunas mājas, tā saucamie Biķerziedi. Pie dzīvokļu pārdošanas tiek reklamēts, ka dzīvokļiem ir pieejamas gan virszemes, gan pazemes autostāvietas. Nezinu vai stāvietas ir par maz, par dārgu vai ir kāds cits iemesls, bet tagad mašīnas tiek liktas uz Biķernieku ielu. It kā jau ielas platums to atļauj, bet ir viens bet. Ielas pretējā pusē ir trolejbusa pietura bez tā saucamās kabatas. Līdz šim, kad ielas malā nestāvēja automašīnas trolejbusam mierīgi varēja pabraukt garām, kad tas stāvēja pieturā. Bet tagad veidojās situācijas, ka trolejbuss apstājās pieturā un krustojumā sabrauc mašīnas, trolejbuss pakavējās nedaudz ilgāk un luksafora gaisma pārslēdzās un sākās reāls bardaks krustojumā. Negribu kādam tīšām ieriebt liekot viņam katru dienu nostaigāt liekus pārsimts metrus, bet es uzskatu, ka tur prasās pēc zīmes stāvēt aizliegts.

Vai iegādāties savā īpašumā arī autostāvvietu jebkurā gadījumā ir dzīvokļu pircēju brīva izvēle un tie tāpat kā jebkurš rīdzinieks var izvēlēties novietot automašīnu arī publiskajā telpā pieejamajās autostāvvietās.

Ir skaidrs, ka automašīnu stāvvietu trūkums galvaspilsētā tikai pieaug, tādēļ tiek rūpīgi izvērtētas vietas, kur auto drīkst novietot un Rīgas dome meklē arvien jaunus risinājumus, kur pilsētas sarkanajās līnijās izbūvēt stāvvietas. Tā,  piemēram, papildu autonovietnes mikrorajonu ielu sarkanajās līnijās līdz šī gada beigām tiks izbūvētas:

  • Malienas ielā
  • Lielvārdes ielā
  • Hipokrāta ielā
  • Ilūkstes ielā
  • Ulbrokas ielā
  • Rušonu ielā
  • Valdeķu ielā
  • Ēbelmuižas ielā
  • Zolitūdes ielā
  • Anniņmuižas bulvārī;
  • Dammes ielā.

Jau šobrīd tiek projektētas stāvvietas, lai nākamgad tās varētu izbūvēt, sekojošās ielās:

  • Dzelzavas ielā posmā no Gunāra Astras ielas līdz Lielvārdes ielai” (auto novietnes paredzētas ielas sadalošajā joslā).   Orientējoši ~ 400 automašīnu vietas;
  • Kurzemes prospekta posmā starp Slokas ielas abiem krustojumiem ar Kurzemes prospektu un no Bebru ielas līdz Jūrmalas gatvei”.  Orientējoši ~ 450 automašīnu vietas;
  • Rostokas ielā posmā no Zolitūdes ielas līdz Jāņa Endzelīna ielai.  Orientējoši ~ 130 automašīnu vietas;
  • Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielā posmā no Ilūkstes ielas līdz Ulbrokas ielai. Orientējoši ~ 150 automašīnu vietas.

Parasti aizliegums stāvēšanai ielas malā tiek noteikts vietā, kur tas traucē sabiedriskā transporta kustībai. Šobrīd par Jūsu minēto krustojumu nav bijušas sūdzības no RP SIA “Rīgas Satiksme”. Tiklīdz pasažieru transports būtiski kavēsies, tiks ieviesti ierobežojumi stāvēt ielas malā.

 

#1656 trešo reizi 2016-06-05 20:21:31

Labvakar! Aprīlī atkārtoti solīja ka tiks beidzot piebērtas smiltis bērnu rotaļu laukumā, it sevišķi ap un zem slīdkalniņa Hipokrāta ielā 11. Kāpēc joprojām tas nav izdarīts !?! Jauku vasaru vēlot……

Smilts segums bērnu rotaļu laukumā Hipokrāta ielā 11 ir papildināts un ir pietiekošā apjomā. Ir veikta gan smilts nomaiņa smilšu kastē, gan arī ir papildināts smilts segums ap bērnu rotaļu elementiem. Papildus tam,  tika veikta  minētā bērnu rotaļu laukuma apsekošana š.g. 17.augustā un konstatēts, ka gan smilšu kastē ir tīra smilts pietiekošā apjomā, gan arī ap visiem bērnu rotaļu elementiem smilts segums ir pietiekošā apjomā. Ir jāņem vērā, ka smilts segums bērnu rotaļu laukumiņos tiek veidots lai radītu kritiena triecienu absorbējošu efektu, līdz ar to, tas tiek veidots tikai un vienīgi ap bērnu rotaļu elementiem kur pastāv savainojumu risks krītot no augstuma. Pārējā teritorijā ap bērnu rotaļu laukumu tiek saglabāts esošais zālāja segums. Rotaļu laukums tiek regulāri apsekots un tiek veikta nepieciešamā smilšu papildināšana ap rotaļu elementiem pēc nepieciešamības.

Atkarībā no laikapstākļiem un minētā rotaļu laukuma noslodzes, atsevišķās vietās ārpus paša bērnu rotaļu laukumiņa (malās un ap kokiem) tiešām brīžiem zemes klātnē veidojas atsevišķas dubļainas vietas un bedres, taču šajās vietās nav paredzēts veidot smilšu segumu – tā ir apstādījumu/zaļā zona. Savukārt, zem tādiem rotaļu elementiem kā slidkalniņš un šūpoles, arī pie pietiekoša smilts seguma slāņa, atkarībā no noslodzes, veidojas smiltīs bedres (ar kājām tiek iznēsātas), taču veicot rotaļu laukuma apsekošanu minētajās vietās smilts segums tiek izlīdzināts.

 

#1655 Larisa 2016-06-01 16:51:33

Sesku ielā 11 kaimiņiene ir patvaļīgi pārbūvējusi kopējo pagrabu – ir ierīkojusi durvis kopējā koridorī un tās tiek aizslēgtas. Vērsāmies Rīgas pilsētas būvvaldē, tur atbildēja, ka tas nav viņas kompetences jautājums, bet dzīvojamo māju privatizācijas komisijas. Vai kaut ko var šajā sakarā līdzēt? Vai katrs var rīkoties ar koplietošanas telpām pēc saviem ieskatiem nerēķinoties ar pārējiem?

 

Saistībā ar dzīvojamās mājas Sesku ielā 11, Rīgā, pagraba pārbūvi, informējam, ka dzīvojamā māja Sesku ielā 11, Rīgā, ar 20.11.2001. Rīgas domes lēmumu Nr.712 “Par dzīvojamās mājas privatizācijas uzsākšanu” nodota privatizācijai (ar zemi). Par visiem dzīvojamās mājas Sesku ielā 11, Rīgā, dzīvokļu īpašumiem noslēgti pirkuma līgumi. Dzīvojamās mājas Sesku ielā 11, Rīgā, pagrabs iekļauts minētās mājas dzīvokļu īpašumu kopīpašuma domājamās daļās.

Dzīvokļa īpašuma likuma 11.panta trešā daļa nosaka, ja atsevišķā īpašuma pārbūve skar kopīpašumā esošo daļu, dzīvokļa īpašniekam nepieciešams saņemt dzīvokļu īpašnieku kopības piekrišanu Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajā kārtībā, savukārt, Civillikuma 1068.pants cita starpā nosaka, rīkoties ar kopīpašuma priekšmetu, kā visumā, tā arī noteiktās atsevišķās daļās, drīkst tikai ar visu kopīpašnieku piekrišanu; bet ja kāds no viņiem rīkojas atsevišķi, tad šī rīcība ne vien nav spēkā, bet arī uzliek pēdējam pienākumu atlīdzināt pārējiem zaudējumus, kas viņiem ar to nodarīti.

14.04.2016.  Būvvaldes galvenais būvinspektors vizuāli apsekoja ēkas Sesku ielā 11 koplietošanas telpas un konstatēja, ka pagraba telpas no koplietošanas koridora aiztaisītas ar metāla slēdzamām durvīm (turpmāk – Pagrabs). Pagrabā patvaļīgi izbūvētas vairākas nenesošas starpsienas apmēram 2.3 m augstumā un apmēram 5 m kopgarumā, izveidojot papildus trīs norobežotas telpas bez saskaņošanas ar kopīpašniekiem. Pagraba apvienošana ar dzīvokli nav konstatēta.

Ņemot vērā, ka Būvvaldes rīcībā nav būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu noteiktā kārtībā izstrādāta dokumentācija, kas apliecinātu iepriekš minēto būvdarbu likumību, konstatēts, ka pagrabā nenesošo starpsienu izbūve ir veikta bez Būvvaldē akceptētas tehniskās dokumentācijas, kas kvalificējama kā patvaļīga būvniecība.

Ņemot vērā iepriekš minēto un pamatojoties uz Būvniecības likuma 17. panta ceturto daļu, 18. panta otro daļu, piektās daļas 1. punktu, Būvvalde pieņēmusi lēmumu par patvaļīgās būvniecības radīto seku novēršanu Pagrabā, uzliekot patvaļīgās būvniecības veicējam par pienākumu 6 (sešu) mēnešu laikā no šī atzinuma spēkā stāšanās dienas  izstrādāt būvniecības dokumentāciju Pagraba atjaunošanai vai atjaunot Pagraba iepriekšējo stāvokli tādu, kāds tas bija pirms šajā atzinumā fiksētajiem būvdarbiem.

Papildus atzinumā iekļauts arī brīdinājums, nosakot, ka, ja šī atzinuma norādītajā termiņā netiks novērstas patvaļīgās būvniecības radītās sekas ēkas Pagrabā, Būvvaldei ir tiesības piemērot piespiedu naudu par uzliktā pienākuma labprātīgu neizpildi. Piespiedu naudas, atbilstoši Administratīvā procesa likumam, pašvaldība var piemērot ik pēc septiņām dienām pieaugošā progresijā sākot no 10 € līdz pat 1425€. Piespiedu naudas piedziņu veic tiesu izpildītājs Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā.

Vienlaikus Būvvalde norādījusi, ka patvaļīgās būvniecības veicējam nepieciešams informēt Būvvaldi par būvdarbu pabeigšanu, ja Īpašnieks nolēmis atjaunot telpas to iepriekšējā stāvoklī, lai Būvvalde varētu pārbaudīt un konstatēt, ka patvaļīgās būvniecības radītās sekas ir novērstas.

 

1 Komentārs
Inline Feedbacks
View all comments
Roberts
7 gadi

Latvija Uzvares
4 – 1


Aktualitātes