Par aktuālo Rīgā (13.05)

Par aktuālo Rīgā (13.05)

13.05.2016
Uzdod savu jautājumu šeit

#1614 Liāna Kazaine 2016-04-21 09:23:41

Labdien! Vai ir zināms, kad plānota 89. vsk (Mežciemā) stadiona rekonstrukcija? Pirms 1.5 gada tribīnes, kas bija ap stadionu, tika nojauktas, domājām, ka tas saistīts ar stadiona rekonstrukciju un vides uzlabošanu, bet kopš tā laika nekas nenotiek. Esmu redzējusi dažus citu skolu stadionus- piemēram, Rīgas Klasiskās Ģimnāzijas stadions ir lieliski iekārtots- laukumā mākslīgais segums ar vārtiem, lielisks skriešanas celiņš ap to, dažādi attīstošie trenažieri, basketbola grozi utt.; pat tribīnes- tā ir vieta, kur (pēc skolas darba laika beigām) var aktīvi atpūsties visa vecuma iedzīvotāji. Gribētos ko līdzīgu arī pie mums. Paldies!

Informējam, ka tribīnes pie Rīgas 89.vidusskolas, Hipokrāta ielā 27 tika nojauktas, jo tās bija neapmierinošā tehniskā stāvoklī – erodējis betons,  atsegtas armatūras, apdraudēta nesošo konstrukciju noturība. Tribīnes bija brīvi pieejamas un apdraudēja iedzīvotāju drošību. Ņemot vērā šos faktus, tika pieņemts lēmums tribīnes demontēt.  Šogad Rīgas 89.vidusskolas stadiona atjaunošanas darbi nav paredzēti. 2016.gadā stadionu un teritorijas atjaunošanas darbi paredzēti pie netālu esošajām skolām – Rīgas Juglas vidusskolas un Rīgas 84.vidusskolas, kā arī tiks labiekārtota apkārtesošā teritorija pie Rīgas Austrumu vidusskolas ar rotaļu un fizisko aktivitāšu laukumiem dažādu vecuma bērniem.

 

#1613 Ivo 2016-04-19 21:51:46

Labdien. Jautājums par 3. autobusa pieturu “Lidoņu iela”, kas atrodas Iļģuciemā, uz Daugavgrīvas ielas, braucot virzienā no centra uz Bolderāju. Lai nokļūtu uz Iļģuciemu ir jāšķerso Daugavgrīvas iela, pieturas tuvumā nav gājēju pārejas, ne arī regulējama krustojuma. Satiksme ir ļoti intensīva, jo tas ir ceļš uz Bolderāju. Cilvēki šķērso brauktuvi kā pagadās, riskējot ar savām dzīvībām, un radot bīstamas situācijas uz ielas. Lavierējot starp mašīnām pāri Daugavgrīvas ielai, nokļūstam pie Lidoņu ielas, uz kuras parasti stāv tālbraucēju mašīnas, ceļš nav pārskatāms, šis ir otrais šķērslis lai nokļūtu Iļģuciemā. Savam skolniekam neļauju braukt ar šo autobusu, kaut gan tā ir tuvākā pietura pie mājām, bērnam ir jābrauc ar citu transportu un jāveic daudz lielāks ceļa posms. Tur ļoti nepieciešama izgaismota gājēju pāreja. Paldies.

Rīgas domes Satiksmes departaments ir izstrādājis būvprojektu par neregulējamās gājēju pārejas izbūvi. Šobrīd visa dokumentācija iesniegta Rīgas pilsētas būvvaldē izskatīšanai. Tiklīdz tiks saņemts pozitīvs atzinums, tiks uzsākta būvniecība.

 

#1612 Jānis R. 2016-04-18 18:56:32

Atcerējos vēl ko. Īpašums Torņkalna un Vienības gatves stūrī, pareizāk sakot būvlaukums ar lielām būvbedrēm un graustu. Kam pieder, kad sakārtos un kas tur bija plānots? Stāv jau cik gadus tāds tur.

Saskaņā ar Rīgas pilsētas zemesgrāmatas ierakstu, ražošanas korpuss (Torņakalna iela 2, Vienības gatve 21) ir SIA “Realm” īpašums.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Rīgas pilsētas būvvaldē (turpmāk-būvvalde) 09.08.2007. akceptēts būvprojekts „Dzīvojamo un sabiedrisko ēku komplekss „Tekstiliana”, ēku un inženiertīklu demontāža” Vienības gatvē 21, Rīgā (zemes gabala kadastra Nr. 0100 054 0127) un tā realizācijai 29.08.2007. izsniegta būvatļauja.

Būvvaldē 07.11.2007. akceptēts būvprojekts „Dzīvojamo un sabiedrisko ēku komplekss „Tekstiliana” „0” cikls” Vienības gatvē 21, Rīgā (zemes gabala kadastra Nr. 0100 054 0127) ar Nr. 2747 (turpmāk – Būvprojekts Nr. 2) un tā realizācijai 11.08.2008. izsniegta būvatļauja Nr. Ze-138-08.

Būvvaldē 12.10.2007. akceptēts būvprojekts „Dzīvojamo un sabiedrisko ēku komplekss „Tekstiliana” – tramvaju kontakttīklu stabu piesaistes” Vienības gatvē 21, Rīgā (zemes gabala kadastra Nr. 0100 054 0127) ar Nr. 2488 (turpmāk – Būvprojekts Nr. 3) un tā realizācijai nav izsniegta būvatļauja.

Būvvaldē 01.10.2008. akceptēts būvprojekts „Dzīvojamo un sabiedrisko ēku komplekss „Dzīvojamo un sabiedrisko ēku komplekss „Tekstiliana”, ” – 3. kārta, 4. kārta,  5. kārta” Vienības gatvē 21, Rīgā (zemes gabala kadastra Nr. 0100 054 0127) ar Nr. 2445 (turpmāk – Būvprojekts Nr. 4) un tā realizācijai nav izsniegta būvatļauja. Būvvaldē 29.11.2013. akceptētas izmaiņas pie 2445/2008.

Būvobjekts iepriekš tika apsekots 16.12.2013., par ko 19.12.2013. Būvvaldē tika sagatavots atzinums Nr. BV-13-1973-atz par būves pārbaudi (turpmāk – Atzinums). Situācija Būvobjektā kopš 16.12.2013. vizuālās apsekošanas, par ko Būvvaldē tika sagatavots Atzinums nav mainījusies. Būvobjektā, pamatojoties uz Būvprojektu Nr. 1 un tā realizācijai izsniegto būvatļauju tika veikta ēku nojaukšana (minēts Atzinuma saturā). Būvprojektā Nr. 1 paredzētie būvdarbi nav pabeigti – nav veikti teritorijas planēšanas un izlīdzināšanas darbi.

Būvvaldē par veiktajiem konservācijas darbiem Būvobjektā 27.12.2013. tika sagatavota vēstule Nr. BV-13-13896-nd, kurā tika minēts, ka konservācijas projektā paredzētie darbi ir izpildīti un atkāpes no konservācijas projekta nav konstatētas.

Būvprojektā Nr. 2, Nr. 3 un Nr. 4 paredzētie būvdarbi nav uzsākti. Būvobjekta teritorija ir norobežota ar pagaidu žogu.

Lai veicinātu, ka Īpašnieks sakārto būvi atbilstoši pašvaldības normatīvo aktu prasībām, 24.07.2015 Rīgas domes Vidi degradējošu būvju komisija  būvi  klasifikācija kā A kategorijas graustu un piemēroja paaugstināto Nekustamā īpašuma nodokļa likmi. Vienlaikus Komisija aicināja Īpašnieku, ņemot vērā būves vizuālo stāvokli un atrašanās vietu, izskatīt iespēju nojaukt būvi.

01.02.2016. no attīstītāja Būvvaldē SIA “REALM” saņemts iesniegums par būvatļaujas pārreģistrāciju. Būvatļauja ir pārreģistrēta un derīga līdz 20.12.2016.

 

#1611 Jānis R. 2016-04-18 18:54:03

Labvakar. Jautājums par luksofora uzstādīšanas iespējām O. vācieša un Torņkalna ielas T-veida krustojumā. Kā arī gabaliņu tālāk O. Vācieša un Altonovas ielas T-veida krustojumā. Protams abi luksofori būtu jāsaskaņo. Kā zināms, tur vienmēr ir ilgi sastrēgumi Torņkalna ielā. Daudz auto, mācībnieki, autobusi. Visa izgriešanās var teikt tik uz šoferīšu godprātu, laipnību. Palaidīs vai nē. Drošības ziņā šķiet vieni no bīstamākajiem krustojumiem Rīgā. Un vēl kas. Gājēji!!! Starp abiem krustojumiem, abās ielas pusēs ir autobusu pieturas. Ceļš līks, nepārredzams. Nesen tumšajā laikā pašam zem riteņiem gandrīz jauniete tur paskrēja. Skatījās pa kreisi, un… pa labi ne. Ne tur “zebras”, ne luksofori, lai pārietu pāri. Ja kur Rīgas budžeta nauda jāliek, tad šādās vietās. Piebilde par senāku manu jautājumu. Ja Ulmaņa gatves un Vienības gatves luksoforu, kā teicāt, nerekonstruēs tuvākos 10 gadus, tad varbūt var veikt izmaiņas vēl vairāk luksoforu darbībā. Papildus sekcijas zaļā bulta, kas degtu vismaz 7-8 sekundes, un ļautu droši nogriezties uz Ulmaņa gatvi no VG, uz Jūrmalas pusi, un no U.g. uz V.g. uz Jelgavas pusi. Tadējādi mazinot sastrēgumus, uzlabojot drošību un mazinot pārkāpumu skaitu, jo tur ik dienu var saskaitīt pāris simtus, kas manvevu jau veic pie sarkanā, jo savādāk nevar.

Šobrīd Rīgas domes Satiksmes departamenta plānā ir Torņkalna ielas un O.Vācieša ielas krustojuma sakārtošana, pārbūvējot to par regulējamu. Būvprojekts jau ir izstrādāts un tuvākajā laikā iesniegts būvvaldē, lai jau maija beigās varētu izsludināt iepirkumu par regulējama krustojuma pārbūvi. Plānots, ka līdz septembrim būvniecības process tiks pabeigts.
#1610 Inta 2016-04-14 19:19:51

Labdien! Gribētos zināt kam pieder zemes gabali (gabals) Zebrenes, Jūrkalnes un Zolitūdes ielas krustojumā? No tā laika kad apturēja Zolitūdes mikrorajona tālāko apbuvi, tā vieta stāv pamesta, regulāri piekrauta ar buvgružu nelikumīgajiem atkritumiem, vienkārši atkritumiem lielos maisos, par uzkopšanu, tīrīšanu, pļaušanu vispār nav runas! Līdzīgi ir pretējā pusē – Džungļi. Es jau arī labu laiku atpakaļ rakstīju par trotuāru neesamību Zolitūdes ielā, ceļa posmā no Priedaines ielas līdz Volguntes un Kalnciema ielu aplim. Ļoti smieklīgi izskatās sekojoša lieta, ka zem uzbuvēta tilta uz lidostu (Jūrkalnes iela) trotuāri ir ļoti smuki izveidoti apmēram 10 m uz katru pusi un tad tie beidzas, it kā naudas pietrūka! Tātad, varbūt šo gabalu varētu iztīrīt un labiekārtot (zālājs, celiņi, liels bērnu rotaļu laukums, pa priekām gan Zolutūdes iedzīvotājiem, gan apkārtējo privātmāju iedzīvotājiem.) Pie reizes uzkopt arī Šampētera mežu. Piemēram kā Imantā. Jau iepriekš paldies par atbildi un rīcību.

Attiecībā uz teritorijām Zebrenes, Jūrkalnes, Grenču un Zolitūdes ielu krustojumā, informējam, ka Rīgas domes Administratīvā inspekcija pārzina minēto situāciju un šīs teritorijas regulāri tiek pārbaudītas.

Par Rīgas domes 28.04.2015. saistošo noteikumu Nr.146 „Rīgas pilsētas teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi” prasību neievērošanu

-2015.gadā sastādīti 4 apskates protokoli un 2 administratīvā pārkāpuma protokoli;

– 2016. gada sastādīti  2 apskates protokoli.

            Zolitūdes ielā 64, kura arī bija visnesakoptākā teritorija, 2016.gada 25.janvārī mainījās īpašnieks. Rezultātā jau tagad ir paveikti ievērojami sakopšanas darbi, izvesti atkritumu maisi, izcirsti krūmi. Krūmu izvešanu firma sola pabeigt līdz 16.05.2016.

Grenču ielā (kadastra Nr.0100 099 2260) īpašnieks pēdējo reizi nopļāva zāli 30.11.2015.

Grenču iela 2D un Zolitūdes iela 64 ir Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā, bet Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijas Teritorijas apsaimniekošanas un attīstības nodaļas speciālisti nepiekrīt Jūsu apgalvojumam, ka daudzus gadus Zebrenes un Zolitūdes ielu apkārtnē pašvaldība nav veikusi pašvaldības teritoriju sakopšanas darbus. Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija 2-3 reizes gadā vairāku gadu garumā, atkarībā no iedalītā finansējuma organizē stihiski izmesto atkritumu savākšanu. Tā nu arī šogad Spodrības mēneša un Lielās Talkas laikā no minēto ielu apkārtnes tika savākti un izvesti neskaitāmi kubi atkritumu. Izpilddirekcija pārzina situāciju teritorijā starp Jūrkalnes ielas pārvadu, Zolitūdes un Zebrenes ielu, kur tika izgāzti būvniecības atkritumi, tāpēc situācijas risinājumam tiek gatavota sakopšanas darbu tāme un finanšu līdzekļu pieprasījums Rīgas pilsētas izpilddirektoram. Nepieciešamo finanšu līdzekļu piešķiršanas gadījumā, Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija organizēs minēto teritoriju sakopšanas darbus.

Vēlamies paskaidrot, ka ietves zem pārvada izbūvētas projekta ietvaros, veicot pārvada pārbūvi. Lai izbūvētu Jūsu minētajās ielās ietves – jāskatās uz visu ielu attīstību un pārbūvi. Piekrītam, iespējams izskatās muļķīgi, kad vienā vietā ir ietves, kur izbūvēts jauns objekts, un pārējās ielās ietvju nav. Bet ietves tiek izbūvētas līdz ar visas ielas pārbūvi.

Kas attiecas uz šo ielu attīstību, tuvākajos gados nopietni pārbūves darbi diemžēl nav plānoti, jo jāsakārto maģistrālās ievadielas Rīgā, proti, Brīvības un Lāčplēša ielas.

Zolitūdes ielas pārbūvi teorētiski varētu sagaidīt ar Dienvidu tilta IV kārtas izbūvi, bet par to vēl pāragri spriest.

Šampētera mežā tuvākajā laikā mežsaimnieciska kopšana nav paredzēta, tāpat nav paredzēts nekāds labiekārtojums. Pašlaik tur regulāri tiek savākti apmeklētāju atstātie atkritumi, kā arī nepieciešamības gadījumā izcirsti bīstamie koki.

 

#1609 Sandis 2016-04-14 18:51:53

Kad Jaunciema gatvē varētu tikt izbūvēts gājēju/velo celiņš? Ziemā no autobusa pieturas pa ceļu kur ir intensīva satiksme, ir jāiet ar kājām, ar velosipēdu un ar kājām pa šo ceļu pārvietoties ir bīstami!

Šobrīd būtiski pārbūves darbi tuvākajā laikā Jaunciema gatvē nav plānoti. Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma būvniecības ietvaros ir plānots izbūvēt arī riteņbraucējiem piemērotu infrastruktūru. To gan ir plānots nodrošināt tikai projekta īstenošanās robežās, kuras skar arī Jaunciema gatvi, taču līdz pašam Jaunciemam nesniedzas.

 

#1608 Valters S. 2016-04-13 20:29:17

Sveiki. Situācija ir sekojoša. Uz Čiekurkalna 1.līnijas 49 adresi ir divas dzīvojamās ēkas. Viena ir ielas pusē, otra pagalmā. Bet abas ēkas skaitās ar Nr.49. Kas būtu jādara, lai katrai piešķirtu savu adresi? Šobrīd arī ir viens ūdens skaitītājs uz abām ēkām, bet tā kā ēka, kas ir pagalmā, pastāvīgi tecina ūdeni sanmezglā, tad patērētais ūdens ir jānosedz tiem dzīvokļiem kuriem nav vēl uzstādīti ūdens skaitītāji.

Katrai Dzīvojamai ēkai Rīgas pilsētā ir jāpiešķir sava individuāla adrese. Laikam ejot, Rīgā ir attīstījusies apbūve, un ir izbūvēta jauna infrastruktūra. Tās rezultātā ir izveidojušies jauni adresācijas objekti, kā arī esošā adresācija daudzviet vairs neatbilst adresācijas pamatprincipiem. Turklāt pēdējā adresācijas inventarizācija Rīgā ir veikta 1939. gadā. Tādēļ nepieciešams to sakārtot, un Rīgā šobrīd tiek realizēts Adresācijas sakārtošanas projekts. Šī projekta ietvaros noteikti tiks novērsta arī jautājumā minētā situācija. Iepriekšminēto ir plānots paveikt šī gada laikā, bet konkrētu termiņu nosaukt nav iespējams. Savukārt, ja ēkas īpašnieks vēlas, lai adrese tiktu nomainīta pēc iespējas ātrāk, nekustamā īpašnieka īpašniekam ir nepieciešams iesniegt iesniegumu Rīgas pilsētas būvvaldei ar lūgumu mainīt ēkai adresi, norādot ēku, kurai adreses maiņu ir vēlme veikt un ēku, kurai saglabāt esošo adresi. Iesniegums jāiesniedz Amatu ielā 4, Rīgā vai jāsūta pa pastu Rīgas pilsētas būvvaldei uz adresi  Amatu iela 4, Rīga LV-1050.

Uz zemes gabala ar kadastra Nr.0100 088 0019 atrodas dzīvojamā māja, kuras sastāvā ietilpst divas celtnes ar kopīgu adresi – Čiekurkalna 1.līnija 49, Rīga (turpmāk – Dzīvojamā māja) –, kurām piesaistītā teritorija un inženierkomunikācijas ir abu māju īpašnieku (dzīvokļu īpašnieku) kopīpašumā. Attiecīgi Dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un uzturēšanas izdevumi ir jāsedz abu celtņu dzīvokļu īpašniekiem.

Pamatojoties uz Dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku 28.05.2014. kopsapulces protokolu Nr.1 par Dzīvojamās mājas uzturēšanas un apsaimniekošanas izdevumu tāmju un remonta darbu apkopojumu nodalīšanu, sākot no 01.07.2014., Dzīvojamās mājas abām celtnēm RNP sagatavo atsevišķas pārvaldīšanas tāmes un remonta darbu apkopojumus. Vēršam uzmanību, ka finanšu aprēķinu un remonta darbu plānu nodalīšana starp celtnēm nenozīmē kopīpašumā esošās daļas pārgrozīšanu (palielināšanu, samazināšanu) likuma izpratnē, proti, nekustamais īpašums – Dzīvojamā māja, kuras sastāvā ietilpst abas celtnes, joprojām ir abu celtņu dzīvokļu īpašnieku kopīpašumā.

Atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likuma 17.panta piektajai daļai, lai abas celtnes pilnībā nodalītu, lēmuma pieņemšanai par kopīpašumā esošās daļas pārgrozīšanu (palielināšanu, samazināšanu) vai kopīpašumā esošās daļas lietošanas kārtības noteikšanu dzīvokļu īpašnieku starpā nepieciešams, lai „par” nobalso visi dzīvokļu īpašnieki (šajā gadījumā – abu celtņu visi dzīvokļu īpašnieki).

Vēršam uzmanību, ka adrešu maiņa vai jaunas adreses piešķiršana celtnēm neietekmē īpašuma sastāvu, proti, ja netiek veikta kopīpašumā esošās daļas pārgrozīšana, jebkurā gadījumā kopīpašums paliek nemanīgs, neskatoties uz tajā ietilpstošajām divām vai vairākām adresēm.

Jautājumā par ūdens pievadu, kas abām celtnēm nodrošina ūdensapgādi darām zināmu, ka atsevišķu ūdens pievadu izbūvei nepieciešami ievērojami finanšu resursi (projektēšana + pievada izbūves remonta darbi). Projekta izstrādes un remonta darbu izdevumi būtu jāsedz abu dzīvojamo māju dzīvokļu īpašniekiem.

Vienlaikus norādām, ka SIA “Rīgas ūdens” slēdz pakalpojumu līgumus atbilstoši ūdens ievadiem, nevis atbilstoši dzīvojamajām mājām. Ņemot vērā, ka Dzīvojamās mājas abām celtnēm ir kopīgs ūdens pievads, par kuru RNP noslēgusi ar SIA “Rīgas ūdens” sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu līgumu, pakalpojumu līgumu noslēgšana par katru celtni atsevišķi nav iespējama.

Ņemot vērā, ka abām Dzīvojamās mājas celtnēm ir vienots ūdensvada pieslēgums, ir noslēgts sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu līgums un Dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopība nav noteikusi savu pakalpojumu aprēķinu metodiku (par ūdensapgādi un kanalizāciju), RNP ir pienākums dzīvokļu īpašniekiem pakalpojumu aprēķinos piemērot Ministru kabineta noteikumos noteikto pakalpojumu aprēķinu metodiku.

Šajā gadījumā RNP aicina visos dzīvokļos uzstādīt ūdens patēriņa skaitītājus. Savukārt, lai samazinātu ikmēneša ūdens patēriņa starpības apjomus (starpību starp skaitītāja rādījumu, kas uzstādīts abu māju ievadā un iedzīvotāju ikmēneša iesniegto ūdens patēriņu), RNP aicina dzīvojamo māju dzīvokļu īpašniekus pieņemt lēmumu – Dzīvojamās mājas visos dzīvokļu īpašumos uzstādīt paaugstinātas precizitātes klases ūdens patēriņa skaitītājus ar attālinātu rādījumu nolasīšanas iekārtu, proti, ūdens patēriņa skaitītāju kontrole un ikmēneša rādījumu nolasīšana būtu iespējama elektroniski, turklāt visiem skaitītājiem vienlaicīgi. Minētos ūdens patēriņa skaitītājus nevar ietekmēt ar magnētiskām ierīcēm, turklāt turpmāk iedzīvotājiem vairs nebūtu jāsatraucas par ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu iesniegšanu mājas pārvaldniekam aprēķinu veikšanai.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes