Par aktuālo Rīgā (26.11)

Par aktuālo Rīgā (26.11)

27.11.2015
Uzdod savu jautājumu šeit

#1470 Ābrams 2015-11-05 02:17:19

Labdien! Dzīvojam ar sievu un diviem maziem bērniem, kuri vēl nestaigā Krasta ielā 5, Rīgā. Visu laiku kopš sākām šajā namā dzīvot Krasta ielas malā posmā starp Jēzusbaznīcas ielu un Puškina ielu bija atļauts novietot auto uz laiku līdz 40min, un tieši arī šī dēļ nopirkām šeit dzīvokli, zinot, ka abus mazos bērnus varēs iekraut mašīnā un nepieciešamās mantas nonest no dzīvokļa. Izbrīns bija liels, ka šajā posmā tagad ir izveidota sabiedriskā transporta josla. Cik izpētīju Rīgas satiksmes mājas lapu un arī šeit jau gadu dzīvojot nekāds maršruts pa Krasta ielu nekursē. Laikam ir domāts starppilsētu autobusiem, ok, doma ir laba, bet vairākus rītus speciāli eju skatīties cik autobusi pa šo joslu šajā posmā brauc, praktiski necik, jo lielākā daļa pārkārtojas uz šo joslu tikai pēc Puškina ielas, jo daudz vieglais transports nogriežas uz Puškina ielu, Tāpat lai autobuss jau no pašas Jēzusbaznīcas ielas ieņemtu sabiedriskā transporta joslu, sanāk straujš manevrs. Tāpat, ja tiešām šo joslu autobusi izmatotu, tad tas tikai būtu aktuāli no rītiem, kad daudzi autobusi ienāk Rīgā, laika posmā no plkst.7 – 10. Pārējā dienas laikā, neviens šo joslu neizmanto. Līdz ar to LŪDZU Krasta ielas posmā no Jēzusbaznīcas ielas līdz Puškina ielai vajadzētu likvidēt sabiedriskā transporta joslu un atjaunot automašīnu novietošanu kādu zināmu laika posmu, kaut tās būtu 40 minūtes vai stunda. Tāpat šajā ielas posmā atrodas sadzīves tehnikas veikls „Big Ben” un viņiem vispār esot katastrofa, liels klientu samazinājums, jo ieraugot zīmi, ka nevar apstāties, brauc projām. Ja nu gadījumā autobusa pārvadātāji gāžas gar zemi apgalvojot, ka šajā ielas posma vajag šo sabiedriskā trasporta joslu, tad uzlieciet papildus zīmes ar norādītājiem laikiem, piemēram, nevar apstāties automašīnas no plkst 7-10 darba dienās. Un lūdzu nestāstiet, ka tas nav iespējams, jo zvanīju satiksmes departamentam un sajūta tāda, ka viņi domā, ko te atkal kāds piesienas. vieglāk ir neko nedomāt. Uzdodiet saviem darboņiem vai arī pats personīgi no rīta aizbrauciet uz šo ielas posmu un aplūkojiet kā notiek satiksme.

Jautājumā minētā Sabiedriskā transporta josla nav Rīgas domes Satiksmes departamenta iegriba jeb kaprīze, bet gan AS “Rīgas starptautiskā autoosta” ilggadējs lūgums, kas, ticis izvērtēts un visbeidzot pašvaldība tam piekritusi.

Sabiedriskā transporta joslā nevar būt nekādi izņēmumi, jo to neparedz nekādi Latvijas standarti vai Ceļu satiksmes noteikumi. Pašvaldība nevar izdomāt savus noteikumus un rīkoties pretlikumīgi.

 

#1469 Einārs 2015-11-04 18:09:08

Labdien! No 2. novembra uzsākti kanalizācijas remonta darbi 11. novembra krastmalā posmā starp Minsterejas un Mārstaļu ielām. RDSD mājas lapā redzams, ka darbi turpināsies līdz 29. decembrim – tātad 2 mēnešus. Pašlaik satiksmes reorganizācijas rezultātā ir slēgta viena braukšanas josla jau pirms dzelzceļa tilta virzienā uz centru un ir atslēgts luksafors transporta plūsmai, kas virzās no Pārdaugavas pa Akmens tiltu un vēlas pagriezties uz Vecrīgas pusi. Vai tiešām kanalizācijas remonta darbus tik īsā ielas posmā šādā transporta noslogotā vietā pilsētas centrā jāveic 2 mēnešus? Vai RD ir iespējas un vēlme “svarīgās” vietās samazināt remonta veikšanas laikus, kaut vai samaksājot par to dārgāk?

Situāciju apgrūtina būvdarbu izpildes vieta – 11.novembra krastmala un kanalizācijas cauruļvada lielais diametrs DN1000mm (1 metrs). Uzsākot būvdarbus tika uzieti bijušo pilsētas nocietinājuma sistēmas mūra fragmenti par ko tika informēta Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija (VKPAI). Šobrīd atbilstoši VKPAI izsniegtai Arheoloģiskās izpētes darbu vadīšanas atļaujai Nr.A-0001439 būvniecības darbi notiek vienlaikus ar arheoloģisko uzraudzību, klātesot arheologam, kas seko darbu gaitai un fiksē jaunatklātās arheoloģiskās liecības.

Atbilstoši spēkā esošajam normatīvajam regulējumam, tikai pēc bijušo pilsētas nocietinājuma sistēmas mūra fragmentu apsekošanas, grafiskas un fotofiksācijas, arheologs sagatavos ziņojumu VKPAI par mūra atseguma atbilstību kultūrvēsturiski vērtīgam objektam. Balstoties uz arheologa ziņojumu VKPAI pieņems lēmumu par iespējamo mūra saglabāšanu, kas var atstāt sekas uz kopējo būvdarbu izpildes termiņu.

Ņemot vērā iepriekš minēto, pastāv lieta iespējamība, ka darbi objektā norisināsies ilgāk, nekā paredzēts. Aicinām Rīgas pilsētas iedzīvotājus attiekties ar izpratni pret būvdarbiem, cienīt sevi un citus un ievērot ceļu satiksmes ierobežojumus.

 

#1468 Artūrs 2015-11-01 17:17:42

Jautājums arī par Dreiliņu apli. Šobrīd ap tā pienākošajām ielām (Deglava, Kaivas, Juglas, Dreiliņu) ir izveidotas gājēju pārejas. Izņēmums ir Lubānas iela. Tuvākā gājēju pāreja ir kilometru no apļa! Dienā gar pašu apli Lubānas ielu šķērso ļoti daudz gājēju un riteņbraucēju. Īpaši bīstamas situācijas veidojas sastrēgumu stundās (no rītiem, vakariem). Pats esmu redzējis divus gadījumus, kad par mata tiesu kāds gājējs netiek notriekts! Kādas ir iespējas sakārtot šo posmu un novērst vēl vienu potenciāli nāvējošu vietu Rīgā?

Aplim Lubānas ielā ir divas braukšanas joslas vienā virzienā, kas liedz iebūvēt neregulējamu gājēju pāreju. Šajā gadījumā teorētiski vajadzētu luksoforu, taču pie apļveida krustojuma luksoforus neierīko, līdz ar to, šobrīd ir rasts labākais risinājums. Diemžēl tas nozīmē, ka jāiet lielāks gabals ar kājām, taču runa ir par cilvēku veselību un dzīvību.

 

#1467 Artūrs 2015-11-01 17:15:01

Jautājums arī par gājēju luksoforiem uz gājēju pārejām. Šobrīd atsevišķās Rīgas vietās ierīkotie luksofori darbojas pēc dažādiem parametriem. Galvenokārt, tie ir divi: 1) laika intervāls, cik ātri iespējams izsaukt nākošo zaļo gaismu, ja tikko jau zaļā gaismā ir bijusi; 2) cik ilgi ir jāgaida līdz iedegsies zaļā gaisma no pogas nospiešanas brīža. Piemēram, uz A.Saharova ielas vien dažādās vietās šie luksofori darbojas atšķirīgi. Pie Pļavnieku ģimnāzijas ir luksofors, kas taisni vai provocē iet pāri uz sarkano gaismu, jo ir pārāk ilgi jāgaida līdz iedegsies zaļā gaisma (kaut arī iepriekšējais zaļais nav dedzis sen). Citviet atkal ļoti korekti – nospied pogu un jau pēc 2-3 sekundēm ieslēdzas zaļā gaisma. Vai būtu iespējams pārskatīt gājēju pāreju luksoforu darbošanās principus un to sakārtot visā pilsētā, lai ar pārāk lieliem intervāliem neprovocētu tieši iet uz sarkano?

Jebkurš luksoforu signāls tiek rūpīgi izvērtēts un izstrādāts aprēķinot satiksmes un gājēju intensitāti, kā arī ņemot vērā tuvumā esošo luksoforu laika ciklu.

Vēlamies tomēr atgādināt, ka ielā ar pietiekami lielu intensitāti, būtu jāgaida zaļais gājēju signāls. Par drošību jārūpējas arī pašiem gājējiem.
#1466 Artūrs 2015-11-01 17:14:22

Labdien, Vispirms paldies par lielisko raidījuma formātu! Vienā no iepriekšējiem raidījumiem tika runāts arī par bērnu laukumu ierīkošanas iespējām, ka tos iespējams ierīkot tikai uz pašvaldībai piederošas zemes. Attiecīgi gribēju jautāt par Ilūkstes/A.M.Keldiša/A.Saharova/Lubānas ielu masīvu. Šajā lielajā Pļavnieku masīvā nav neviena paša bērnu rotaļlaukuma. Centrā ir vecs 86. vidusskolas sporta laukums, bet arī tur esošā infrastruktūra ir nolietota, piemērota tikai skolas vecuma bērniem, bez soliņiem vecākiem. Vai šajā masīvā ir plānots ierīkot kādu rotaļlaukumu un soliņus? Paldies!

Informējam, ka minētajā  dzīvojamā masīvā bērnu spēļu un sporta aktivitātes laukums izvietots dzīvojamās  mājas  Mstislava Keldiša ielā 8 iekšpagalmā uz Rīgas pilsētas pašvaldības piekritīgā zemes gabala. Laukums  ierīkots 2003.gadā. 2014.gadā bērnu spēļu un sporta aktivitātes  laukumā veikts esošā aprīkojuma remonts, atjaunoti soliņi, laukums papildināts ar jaunām iekārtām. Teritorijā atrodas futbola vārti, basketbola grozi, smilšu kaste, mazās un lielās šūpoles – balansieris, karuselis, šūpoles uz atsperes,  vienvietīgās šūpoles uz koka statnēm, vertikālā un horizontālā spirāle, soliņi.

Sakarā ar to, ka Rīgas 86.vidusskolas sporta laukums ir izvietots gan uz pašvaldības, gan uz privātas zemes, tad nākamgad sporta laukuma atjaunošanas darbus nebūs iespējams veikt, jo pašvaldībai vispirms ir jāsakārto stadiona zemesgabala īpašumtiesības, lai pēc tam varētu veikt laukuma sakārtošanas darbus.

Nākamgad šajā apkaimē tiks atjaunots stadions pie Rīgas 84.vidusskolas – Lielvārdes ielā 141.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes