Par aktuālo Rīgā (27.08.15)

Par aktuālo Rīgā (27.08.15)

28.08.2015

 

 

#1394 iedzivotajs 2015-06-30 23:54:02

Labvakar. Hipokrāta 11 bērnu rotaļu laukums !!! Salauzti rotaļu atsevišķi elementi. Trūkst smiltis zem slīdkalniņa , atsevišķu rotaļu elementiem jau redzams betons, utt. Kāpēc NEKAS VISPAR netiek darīts , lai sakoptu un uzturētu “normālā” kārtībā ? Kad tas viss beidzot tiks sakārtots?

Bērnu rotaļu laukums Hipokrāta ielā 11 atrodas Rīgas Ziemeļu izpilddirekcijas apsaimniekošanā. Izpilddirekcijas darbinieki apsekoja minēto bērnu rotaļu laukumu un konstatēja, ka neviens no defektiem tieši neapdraud minētā bērnu rotaļu laukuma lietotājus. Respektīvi – atsperes rotaļu elementam ir noplīsis roktura stiprinājums, kā dēļ minētais rokturis kustās, un līdzsvara balansierim ir nepieciešama savienojumu skrūvju pievilkšana, kā arī ir nepieciešams piebērt rotaļu laukumā smiltis, taču betona elementi ir nosegti zem smilts seguma. Minētajā rotaļu laukumā  uz 19. augustu ir novērsti visi rotaļu elementu defekti. Ir nomainīts nolauztais rokturītis atsperes rotaļu elementam, ir veikta tīkla kāpelēšanas elementu tīklu nospriegošana, balansiera šūpolēm ir nomainītas gumijas atdures, kā arī ir veikta vispārēja rotaļu elementu apkope. Minētajā laukumā papildus būtu nepieciešams vēl veikt smilšu piebēršanu un līdzināšanu, taču, uz doto brīdi tas ir vairāk vizuāls defekts. Ņemot vērā ka minētajā bērnu rotaļu laukumā nevienam no bērnu rotaļu elementiem nav atsegti betona pamati, kā arī tas neietekmē vispārējo rotaļu laukuma drošību, smilšu piebēršana tiks veikta kompleksi vairākiem bērnu rotaļu laukumiem vienlaicīgi.

 

#1393 Jānis R. 2015-06-28 15:09:55

Kad beidzot sakops (piespiedīs īpašniekus sakopt) divas ēkas Mūkusalas ielā, tieši ielas malā, pretī Daugavai? Jau gadiem tādas stāv un bojā skatu. Mūkusalas iela 41 b – liels, kantains betona grausts, apklāts gan ar dekoratīvo pārsegumu. Un Mūkusalas iela 44, bik tālāk. Koka māja, kas ir diezgan šķība uz ielas pusi. Rodas iespaids pēdējos gadus, ka tā gatava brukt pār ielu. Un varbūt kopumā kādi plāni Mūkusalas ielai un rajonam, kur atradās celtniecības pasaule, akvalande??? Tomēr perspektīvs rajons, Daugavas krasts, promenāde, iespēja veidot laivu piestātnes, tūristiem kafejnīcas u.t.t.

Nekustamais īpašums Mūkusalas ielā 41b pieder juridiskai personai, uz ēkas izvietots dekoratīvais pārsegs. Ņemot vērā, ka 28.04.2015. pieņemti jaunie  Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.146 „Rīgas pilsētas teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi”, īpašniekam ir jāsaņem Rīgas domes Vidi degradējošu būvju komisijas (turpmāk – komisija) atļauju dekoratīvā pārsega izvietošanai. Gadījumā, ja tas netiks izdarīts, komisija izskatīs jautājumu par ēkas klasifikāciju un nekustamā īpašuma nodokļa likmes 3% apmērā piemērošanu. Nekustamais īpašums Mūkusalas ielā 44 pieder juridiskai personai. 14.01.2013.  ēka ir klasificēta kā „C” kategorijas vidi degradējoša būve, sākot ar 12.04.2013. aplikta ar 3% nekustama īpašuma nodokli.

Rīgas dome ir iecerējusi, līdzīgi kā Daugavas krastmalas posmam no Dzelzceļa tilta līdz Salu tiltam (Daugavas labajā krastā), veikt arī upes kreisā krasta sakārtošanu, sākot promenādes rekonstrukciju gar Mūkusalas ielu (posmā no Salu tilta līdz Akmens tiltam), tādējādi radot patīkamāku apkaimi pie Nacionālās bibliotēkas ēkas, kā arī, labiekārtojot abus Daugavas krastus rekreācijas funkcijas veikšanai. Promenādē tiek plānota pilna rekonstrukcija, kas iekļauj – krastmalas, tilta pār Kīleveina grāvi, kāpņu rekonstrukciju, skatu platformu izbūvi, zemūdens darbus (krastmalas nostiprināšanai), gājēju un veloceliņu izbūvi, rekreācijas zonu izveidošanu u.c.

Rekonstrukcijai paredzētais posma garums ir ~ 2 km. Tehnisko projektu šīs teritorijas rekonstrukcijai tiek plānots izstrādāt līdz 2016.gada beigām un pēc tehniskā projekta izstrādes līdz 2019.gadam (atkarībā no pieejamā finansējuma ) plānots veikt rekonstrukcijas darbus šajā teritorijā.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments septembrī plāno organizēt sabiedrības iesaistes pasākumus – darba grupas par Mūkusalas ielas promenādes attīstības perspektīvu. Par konkrētu sabiedrības iesaistes pasākuma datumu informāciju sniegs Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments.

#1392 Kristaps 2015-06-11 16:34:00

Labdien, Vēlētos uzzināt, kas ir tas spēcīgais riteņbraucēju lobijs un vai viņi “terorizē” domes deputātus, ka tiek pieņemti budžetam tik ļoti neizdevīgi lēmumi. 1) Neloģiski izveidotas velo joslas rada papildus auto sastrēgumus un Rīgai ir jāmaksā lielākas soda naudas par gaisa piesārņošanu. 2) Daļa velosipēdistu ir pārsēdušies no Rīgas Satiksmes transporta uz saviem riteņiem. RS ir mazāki ieņēmumi no biļetēm. 3) Neesmu redzējis nevienu velosipēdistu kurš iznāktu no veikala apkrāvies ar iepirkuma maisiņiem. Jebkurš velosipēdists ienes mazāk peļņas Rīgas veikalniekiem pērkot mazāk preces. Tas pats attiecas uz tiem riteņbraucējiem kuri nomainījuši auto pret riteni. Tie nepērk benzīnu. Varbūt būtu prātīgāk fokusēties uz tām iedzīvotāju grupām, kuras parasti neiepērkas veikalos un izmanto RS transportu ar atlaidēm, kā rezultātā mazāk ciestu budžets – tie ir pensionāri un bērni. Pagājušais gads bija senioru gads, taču riteņbraukšana senioriem netika popularizēta. Vēl jau būtu ļoti skaisti, ja bērni rītos varētu droši tikt līdz skolām ar velo, tur droši atstāt pa dienu un vakarā atpakaļ. Pašlaik, tā izskatās, ka riteņbraucēju lobijs ir vai nu ļoti bagāts un labi maksā, vai arī tam ir kompromāts pret dažiem ietekmīgiem deputātiem.
Nevar piekrist viedoklim, ka velojoslu tīkls izveidots neloģiski. Jaunās velojoslas veido savienojumus ar esošajiem veloceliņiem un velojoslām un savieno centru ar lielākajām apkaimēm. Jau šobrīd riteņbraucēji izmanto jaunās velojoslas un prognozējams, ka velolietotāju skaits centrā pieaugs. Ja paskatās kartē, tad redzams, ka gan Elizabetes ielas, gan Dzirnavu ielas, gan Lāčplēša ielas jaunās velojoslas ir savienotas ar galvenajām Rīgas velomaģistrālēm :

1)     esošo  „Skolas” ielas veloceliņu, kas tālāk savieno Imantu-Dzirciemu-Ķīpsalu-Centru-Teiku-Juglu-Berģus;

2)     esošo veloceļu „Centrs-Mežaparks-Vecāķi”;

3)     Spīķeru promenādi, kas pieslēdzas Salu tiltam.

Tuvāko gadu laikā plānots veikt  šo savienojumu uzlabošanas darbus, kā arī plānots izveidot K.Barona ielu ar prioritāti gājējiem un velobraucējiem, tādejādi izveidojot pilnvērtīgu velotīklu centrā. Ir skaidrs, ka būtiski paplašināt ielas autotransportam pilsētas centrā nav iespējams, līdz ar to pilsētai jāveic pasākumi, kas optimizē autotransporta izmantošanu centrā un piedāvā vairāk izmantot sabiedrisko transportu, iet kājām vai braukt ar velo. Sastrēgumi, kas pilsētā bija 2007.-2008.gadā, kad ekonomika bija augstākā punktā pierādīja, ka ar autotransportu savādāk nav iespējams cīnīties, kā vien piedāvāt ērtas un kvalitatīvas transporta alternatīvas. Transporta sistēmu jāattīsta sabalansēti ievērojot visus satiksmes dalībnieku intereses arī autovadītāju, velo un visu pārējo. Sabalansēta un raita pilsētas satiksme uzlabo pilsētas centra pilsētvidi t.sk. arī gaisa kvalitāti. Autovadītāji jau ir pieradušie pie velojoslām un šobrīd ievērojami sastrēgumi vairs neveidojas, bet protams vēl ir daudz darbu, lai izveidotu pilnvērtīgu satiksmes sistēmu Rīgā. Papildus veloaktivitātēm, tiek plānots uzsākt Ziemeļu transporta koridora izbūvi, pabeigt Austrumu maģistrāles iztrūkstošo posmu, uzsākt Park and Ride sistēmas realizāciju, pilnveidot sabiedriskā transporta sistēmu , un citi mazāka mēroga satiksmes infrastruktūras pasākumi. Transporta attīstības plāns tiek realizēts atbilstoši nu pat nesen apstiprinātajai Rīgas pilsētas ilgtspējīgas attīstības stratēģijai 2030.gadam, kas piedāvā pilsētai mūsdienīgu un sabalansētu transporta sistēmu, kā arī tiek ņemta vērā Eiropas lielāko pilsētu , piemēram, Stokholma, Kopenhāgenas pieredze. Vēlos atgādināt klausītājiem, ka arī par Skolas ielas veloceļu sākumā bija iebildumu un daudz pretinieku. Pagāja divi gadi līdz velobraucēji sāka aktīvi izmantot šo infrastruktūru. Tagad šis ir viens no noslogotākajiem veloceļiem, pat var novērot velosastrēgumus.

Īstermiņā teorētiski varētu rasties situācija, ka RP SIA „Rīgas satiksme” (turpmāk – RS) samazinās ienākumi, bet jāņem vērā, ka arī daļa autovadītāju ir mainījuši savus paradumus un labprāt izvēlas pa reizei braukt ar velosipēdu vai iesēsties sabiedriskajā transportā, kas savukārt palielina RS ieņēmumus un kopumā uzlabo pilsētas vidi. Ilgtermiņā pilsēta būs ieguvēja, jo tiks izveidota ērta un videi draudzīga transporta sistēma. Velosipēds pēc savas mobilitātes ir līdzīgs personīgajai automašīnai,  līdz ar to vairāk sagaidāms ka ilgtermiņā tieši autovadītāji vairāk izvēlēsies pārsēsties uz velosipēdiem. Turklāt velosipēds piedāvā brīvāku mobilitāti, fizisko aktivitāti un vairāk  svaiga gaisa.

Velobraucēji ir tādi paši cilvēki, kā pārējie, arī viņi iepērkas un tas ir stereotips, ka personas, kas pārvietojas ar velo ir nabadzīgi  – nevar atļauties iegādāties automašīnu vai samaksāt par benzīnu. Viņi tērē naudu kā visi un vairāk iepērkas tieši vietējos un mazākos veikaliņos, tādejādi atbalstot mazos uzņēmējus nevis lielās tirdzniecības ķēdes.

Par atbalstāmu uzskatāms priekšlikums vairāk pievērst uzmanību bērniem un pensionāriem, lai arī nevar teikt, ka līdz šim šai grupai velojomā netika pievērsta uzmanība. Bērniem ir bijuši interesanti informatīvie un popularizēšanas pasākumi, pie skolām un bērnudārziem, kur tas iespējams tiek uzstādīti velostatīvi un veloinfrastruktūra tiek projektēta, lai to droši var izmantot arī bērni un pensionāri.

Riteņbraukšanas kustību līdz šim aktīvi ir atbalstījusi Eiropas savienība, un tas ir saprotams, jo no veselīgas infrastruktūras iegūst visa sabiedrība un ekonomika.

 

#1391 Mareks  2015-06-09 14:54:02

Labdien, Jūs tā veiksmīgi aplinkus atbildējāt uz manu jautājumu par maršruta minibusiem- ka reāli atbildi nesaņēmu. Uzdošu citādi- es pērku biļeti uz kuras rakstīts, kā arī uz paša minibusa- “Rīgas Satiksme” , kas pieder Rīgas Domei, attiecīgi pārvadājuma pakalpojumu nodrošina man Rīgas Dome… Jautājums – piemēram Minibus (kā tie tiek saukti Rīgas satiksmes mājas lapā) Nr 233 dažreiz arī piebiedrojas 19 trolejbuss un 40 autobus ik rītu un vakarpusē, sastrēgum laikā, ignorējot Ceļu satiksmes noteikumus un jebkādu drošību- sastrēgumus apdzen pa pretējo braukšanas joslu (vienkārši sakot- vieglos ņem uz smagsvaru- gan jau parausies) – kad vienreiz kāds no Rīgas Satiksmes vai Rīgas Domes sekos līdzi par pakalpojuma izpildes kvalitāti un drošību. Vai tikai pēc traģiska negadījuma? Ja problēma ir, ka sabiedriskais transports kavē grafiku- tad nomainiet cilvēku kas sastāda grafikus un nesaprot, ka no rītiem un vakarā ir sastrēgumi. Un otrs jautājums- Rīgas ielas ir ļoti netīras, viss (auto, māju logi u.t.t.) pārklājas ar putekļiem- kad sāks reiz kāds kontrolēt pakalpojumu kvalitāti kuru par mūsu nodokļu naudu izpilda apakšuzņēmumi- jā, redzu, ka brauc pa ielām tīrīšanas mašīnas- tikai viena bēda- aiz tām paliek tā pat netīrumu svītra ak jā vienīgi samitrināta… degviela izlietota- efekta nekāda… Vai ir kāds, kas vispār seko pakalpojumu kvalitātes izpildei, vai tas tiek darīts ķeksīša pēc.. Paldies!

Rīgas domes Satiksmes departamenta kontroles dienests, saskaņā ar noslēgtā līguma „Par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšu Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršruta tīklā’’ nosacījumiem ikdienā veic kontroli minibusu maršrutos. Saskaņā ar līgumu Rīgas domes Satiksmes departaments par kontroles dienesta konstatētiem pārkāpumiem, ir tiesīgs piemērot pārvadātājam līgumsodu par nepienācīgu saistību izpildi vai neizpildi, kā arī par maršrutu apkalpošanas nosacījumu neizpildi šādā apmērā:

  1. 56.91 Eur  apmērā:
    1. par katru konstatēto reisa neizpildes gadījumu;
    2. par patvaļīgi ierīkotām papildu sēdvietām transportlīdzeklī;
    3. par pieļaujamo pārvadājamo pasažieru skaita pārsniegšanu;
    4. par biļešu uzskaites un realizācijas noteikumu pārkāpumiem;
    5. par pasažieru pārvadāšanu bez biļetes;
    6. par pasažieru uzņemšanu un izlaišanu ārpus atļautajām pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas vietām vai pieturvietas ekspluatācijas prasību neievērošanu;
    7. par novirzīšanos no maršrutu aprakstā norādītā maršruta;
    8. par transportlīdzekļa vadītāja smēķēšanu salonā;
  1. 142.28 Eur  apmērā – par katru nākošo pārkāpumu viena mēneša laikā.

 

Rīgas domes Satiksmes departamenta Kontroles dienests laika posmā no 01.01.2014. līdz 31.12.2014. veicis sekojošas kontroles minibusu apkalpotos maršrutos:

Pārvadājumi Kontroles skaits Administratīvie sodi autovadītājiem Piemēroti līgumsodi pārvadātājam
Regulārie pārvadājumi minibusi

3768

53

Līgumsodi 102 (11694.40 EUR)

 

Savukārt, ja sabiedriskā transporta vadītāji pārkāpj Ceļu satiksmes noteikumus, tad Rīgas domes Satiksmes departamenta kontroles dienests nav tiesīgs piemērot administratīvos sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē, tas ir Valsts policijas kompetencē un domājams, ja Valsts policijas darbinieki konstatē, ka sabiedriskā transporta vadītājs ir izdarījis pārkāpumu (piemēram sastrēgumus apdzen pa pretējo braukšanas joslu), tad to administratīvi soda saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes